از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید نکته ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  اعراب کلمه «غاشیه»
‏«غاشیة» صفتى است که در جاى موصوف حذف شده نشسته است، چون کلمه ‏«عذاب» دلالت بر آن حذف شده مى‏کرده، و تقدیر کلام چنین است: ‏«تاتیهم عقوبة غاشیة- آیا ایمنند از اینکه عقوبتى از عذاب خدا به ایشان برسد که ایشان را فرا گیرد و احاطه کند؟». [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏11، ص: 377 قالب : قواعد عربی موضوع اصلی : بدون موضوع گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  معنای کلمه «بغته»
کلمه ‏«بغتة» به معناى فجأه و ناگهانى است. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏11، ص: 377 قالب : لغوی موضوع اصلی : بدون موضوع گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  ناگهانی بودن قیامت
جمله ‏«وَ هُمْ لا یَشْعُرُونَ» حال از ضمیر جمع است، یعنى قیامت بناگهانى بیاید در حالى که ایشان از آمدنش خبر نداشته باشند، چون‏ آمدن قیامت مسبوق به علامتى که وقت آن را تعیین کند نیست. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏11، ص: 377 و 378 قالب : اعتقادی موضوع اصلی : قیامت گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  نوع استفهام در آیه
استفهامى که در آیه است استفهام تعجب است، و معنایش این است که امر ایشان در اعراضشان از آیات آسمان و زمین و عدم اخلاصشان نسبت به ایمان به خدا و اصرارشان در غفلت، بسیار عجیب است، مگر اینها ایمنند از اینکه عذاب خدا بناگهانى احاطه‏شان کند؟. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏11، ص: 378 قالب : قواعد عربی موضوع اصلی : بدون موضوع گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  وعده تحقق عذاب و قیامت - سيدابراهيم غياث الحسيني
«غاشیه» به معناى عقوبتى است که جامعه یا فردى را در برمى‏گیرد. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور قالب : روایی موضوع اصلی : کافر و کافران گوینده : سیدابراهیم غیاث الحسینی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.