از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید نکته ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  پاسخ حضرت عیسی (علیه السلام) به بنی اسرائیل
حضرت عیسی (علیه السلام) در پاسخش به نکات زیر اشاره کرده است:
1- در پاسخش اصلا متعرض مساله ولادتش نشد، با اینکه همه مشکل مردم از آن بود و این به آن جهت است که سخن گفتن کودک مولود معجزه ای است که هر چه بگوید جای تردیدی نمی گذارد در اینکه حق است، چون معجزه ای است، مخصوصا با در نظر گرفتن اینکه در آخر گفتارش بر خود سلام کرد، یعنی بر نزاهت و ایمنی اش از هر قذارت و خباثتی شهادت داده است و از پاکی و طهارت مولدش خبر داد.
2- سخن خود را با جمله (إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ) آغاز نمود تا به عبودیت خود برای خدا اعتراف نماید تا از غلو غلو کنندگان جلوگیری کند و حجت را بر آنان تمام سازد، همچنانکه در آخر کلامش گفت: «وَ إِنَّ اللَّهَ رَبِّی وَ رَبُّکُمْ فَاعْبُدُوهُ».
3- در جمله (آتانِیَ الْکِتابَ) از دادن خدا کتاب را به او خبر داد و ظاهرا مقصود از آن همان انجیل است. در جمله (وَ جَعَلَنِی نَبِیًّا) به نبوت خود اعلام فرمود که ما در مباحث نبوت در جز دوم این کتاب فرق میان نبوت و رسالت را بیان کردیم و با در نظر گرفتن آن بیان معلوم می شود که حضرت عیسی (علیه السلام) در آن روز تنها نبی بوده است و بعدها خداوند او را به رسالت برگزیده است و از ظاهر کلامش برمی آید که در همان روز کتاب و نبوت داده شده است نه اینکه بخواهد از آینده خبر دهد.
4- معنای مبارک بودنش هر جا که باشد این است که محل برای هر برکتی باشد و برکت به معنای نمو خیر است. یعنی او برای مردم منافع بسیار دارد، علم نافع به ایشان می آموزد و به عمل صالح دعوتشان می کند و به ادبی پاکیزه تر تربیتشان می کند و کور و پیس را شفا داده و اقویا را اصلاح و ضعفا را تقویت و یاری می کند.
5- جمله (وَ أَوْصانِی بِالصَّلاةِ وَ الزَّکاةِ ...) اشاره به این است که در شریعت او نماز و زکات تشریع شده است. نماز عبارت است از توجه بندگی مخصوص به سوی خدای سبحان و زکات عبارت است از انفاق مالی. این دو حکم در بیش از بیست جای قرآن قرین هم ذکر شده است بنابراین دیگر به گفته آن کسی که گفته است مراد از زکات تزکیه نفس و تطهیر آن است نه واجب مالی، اعتنا نمی شود. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج 14، ص: 61 قالب : تفسیری موضوع اصلی : داستان حضرت عیسی (علیه‌السلام) گوینده : علامه طباطبایی
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  پاسخ حضرت عیسی (علیه السلام) به بنی اسرائیل
حضرت عیسی (علیه السلام) در پاسخش به نکات زیر اشاره کرده است:
1- در پاسخش اصلا متعرض مساله ولادتش نشد، با اینکه همه مشکل مردم از آن بود و این به آن جهت است که سخن گفتن کودک مولود معجزه‏ای است که هر چه بگوید جای تردیدی نمی ‏گذارد در اینکه حق است، چون معجزه ‏ای است، مخصوصا با در نظر گرفتن اینکه در آخر گفتارش بر خود سلام کرد، یعنی بر نزاهت و ایمنی اش از هر قذارت و خباثتی شهادت داده است و از پاکی و طهارت مولدش خبر داد.
2- سخن خود را با جمله (إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ) آغاز نمود تا به عبودیت خود برای خدا اعتراف نماید تا از غلو غلو کنندگان جلوگیری کند و حجت را بر آنان تمام سازد، همچنانکه در آخر کلامش گفت: «وَ إِنَّ اللَّهَ رَبِّی وَ رَبُّکُمْ فَاعْبُدُوهُ».
3- در جمله (آتانِیَ الْکِتابَ) از دادن خدا کتاب را به او خبر داد و ظاهرا مقصود از آن همان انجیل است. در جمله (وَ جَعَلَنِی نَبِیًّا) به نبوت خود اعلام فرمود که ما در مباحث نبوت در جز دوم این کتاب فرق میان نبوت و رسالت را بیان کردیم و با در نظر گرفتن آن بیان معلوم می ‏شود که حضرت عیسی (علیه السلام) در آن روز تنها نبی بوده است و بعدها خداوند او را به رسالت برگزیده است و از ظاهر کلامش برمی‏آید که در همان روز کتاب و نبوت داده شده است نه اینکه بخواهد از آینده خبر دهد.
4- معنای مبارک بودنش هر جا که باشد این است که محل برای هر برکتی باشد و برکت به معنای نمو خیر است. یعنی او برای مردم منافع بسیار دارد، علم نافع به ایشان می ‏آموزد و به عمل صالح دعوتشان می ‏کند و به ادبی پاکیزه‏ تر تربیتشان می ‏کند و کور و پیس را شفا داده و اقویا را اصلاح و ضعفا را تقویت و یاری می ‏کند.
5- جمله (وَ أَوْصانِی بِالصَّلاةِ وَ الزَّکاةِ ...) اشاره به این است که در شریعت او نماز و زکات تشریع شده است. نماز عبارت است از توجه بندگی مخصوص به سوی خدای سبحان و زکات عبارت است از انفاق مالی. این دو حکم در بیش از بیست جای قرآن قرین هم ذکر شده است بنابراین دیگر به گفته آن کسی که گفته است مراد از زکات تزکیه نفس و تطهیر آن است نه واجب مالی، اعتنا نمی ‏شود. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏14، ص: 61 قالب : تفسیری موضوع اصلی : داستان حضرت عیسی (علیه‌السلام) گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  معجزه - محمد رضا اکبري مودب
معجزه اثبات حقانیت حضرت مریم (ع) [ نظرات / امتیازها ]
منبع : قالب : تفسیری موضوع اصلی : حضرت عیسی (علیه‌السلام) گوینده : محمد رضا اکبری مودب
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.