از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید صرف ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
 » الجدول فی 1 القرآن، ج‏1، ص: 54
(السفهاء)، جمع سفیه، صفة مشبّهة من فعل سفه یسفه باب فرح، وزنه فعیل، و وزن سفهاء فعلاء بضمّ ففتح. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  مجيد سرابي
تمام فعلهای این آیه :
1- قیلَ : فعل ماضی مجهول مفرد مذکر غایب - ثلاثی مجرد
ریشه : ق و ل (اجوف(معتل العین) واوی) - معنا : گفته شد
2- آمِنُوا : (بروزن أفعِلوا) فعل امر جمع مذکر مخاطب ثلاثی مزید از باب إفعال.(مضارع : تُؤْمِنُونَ)
ریشه : ا م ن (مثال(معتل الفاء) ) - معنا : ایمان آورید
3- آمَنَ : (بروزن أفعَلَ) فعل ماضی مفرد مذکر غایب ثلاثی مزید از باب إفعال.
ریشه : ا م ن (مثال(معتل الفاء) ) - معنا : ایمان آورد(در ترجمه چون مردم جمع هستند بصورت ایمان آوردند معنا می شود)
4- قالُوا : ماضی جمع مذکر غایب ثلاثی مجرد.
ریشه : ق و ل (اجوف(معتل العین) واوی) - معنا : گفتند
5- أَ نُؤْمِنُ :
نُؤْمِنُ (بروزن نُفعِلُ) فعل مضارع متکلم مع الغیر ثلاثی مزید از باب إفعال است که با حرف استفهام همزه تبدیل به مضارع استفهامی شده است.
ریشه : ا م ن (مثال(معتل الفاء) ) - معنا : آیا ایمان آوریم
6- آمَنَ : در بند 3 شرح داده شده است.
7- لا یَعْلَمُونَ :
یعلمون فعل مضارع جمع مذکر غایب ثلاثی مجرد است که در ابتدای آن لای نافیه آمده است و معنای آن می شود نمی دانند. ریشة فعل " ع ل م " می باشد که سالم است.
[ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) : آمن از ریشه (ء م ن) مهموزالفاء است و جزو افعال صحیح می باشد لطفا اصلاح کنید
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.