از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
شماره صفحه : 6 حزب : 1 جزء : اول سوره : بقرة
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید سوالی در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  آیا شیطان کفر خود را پنهان کرده بود؟ - کاظم احمدي نيا
34) در ترجمه آیت الله مشکینی در پایان آیه آورده شده که شیطان کفر خود را پنهان می داشت.
مگر در برابر خدا همه چیز عیان نیست؟
آیا سطح اختیار فرشتگان و مقربین در این حد بوده که حتی کفر بورزند و آن را پنهان کنند؟ [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : اعتقادی موضوع اصلی : خداوند گوینده : کاظم احمدی نیا
  عدم درک درمانگر خوف و اندوه - مهدي شريف رضويان
38) آیا افرادی که اصلا بدنبال هدایت الهی نیستند و آن را نمی خواهند و مالا ارزش آن را هم نمی دانند برایشان خوف و اندوهی از این بابت مطرح است ؟
این گونه از انسانها از این معارف دورند و نبودن در مسیر هدایت را حس نمی کنند تا چه رسد به آنکه گم شده خود را در هدایت پیدا کنند. [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : اجتماعی موضوع اصلی : بدون موضوع گوینده : مهدی شریف رضویان
  خروج از بهشت - رضا جودکي
36) خدا در آیه 30 سوره بقره می فرماید من در زمین جانشین قرار خواهم داد پس خروج از بهشت چه معنایی می تواند داشته باشد ؟چون از همان ابتدا قرار بوده در زمین جانشین باشند و در آیه 36 می فرماید: آنان را در آنچه در آن بودند بیرون کرد آیا می تواند منظور بهشتی روی زمین باشد؟ [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : تفسیری موضوع اصلی : داستان حضرت آدم (علیه‌السلام) گوینده : رضا جودکی
  قلنا - عطيه سادات فيض
35) بقره-35:چرا در این آیه و برخی آیات دیگر فعل به صورت جمع بیان شده و خداوند فرموده (قلنا)؟ [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : لغوی موضوع اصلی : افعال خداوند گوینده : عطیه سادات فیض
  سجده - نصرت عزتي ساميان
34) آیا این سجده ملائکه مثل سجده ما برای خدا بوده یا سجدهء دیگری منظور بوده است؟ اگر مانند سجدهء ما برای خدا بوده آیا این شرک نیست؟ [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : تفسیری موضوع اصلی : اطاعت- پیروی گوینده : نصرت عزتی سامیان
  فاعل در فتاب - نصرت عزتي ساميان
37) فاعل در "فتاب" خداست یا حضرت آدم(ع)؟ و چرا؟ [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : قواعد عربی موضوع اصلی : داستان حضرت آدم (علیه‌السلام) گوینده : نصرت عزتی سامیان
  روش روایت داستان - مجيد سرابي
34) از آیۀ 30 تا 33 داستان خلقت انسان از زبان یک راوی غیر از خداوند بیان میشود که در آن جملات خداوند بجای "متکلم" نقش "غایب" را دارد. از آیۀ 34 به بعد راوی داستان خود خداوند است و آنهم بصورت "متکلم مع الغیر"
چه منظوری از این تغییرموضع برداشت می شود؟
و چرا بجای "متکلم وحده" ، از فعل "قلنا" استفاده شده؟ خداوند به همراه چه کسی یا چه کسانی به ملائک امر فرمود که سجده کنند؟ [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : تفسیری موضوع اصلی : داستان حضرت آدم (علیه‌السلام) گوینده : مجید مهدی زاده
  روش صحیح تربیتی - مجيد سرابي
35) در بخش نکته ها درج شده است. لطفا از بخش سؤالات حذف شود [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : اخلاقی موضوع اصلی : انسان گوینده : مجید مهدی زاده
  ضمایر به کار برده شده درباره خداوند - محمد سجاد ابراهيمي
38) چرا در این آیه در ابتدا خداوند امر هبوط را با ضمیر متکلم مع الغیر بیان کرد و در هدایت ضمیر را به متکلم وحده تغییر داد؟ [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : تفسیری موضوع اصلی : داستان حضرت آدم (علیه‌السلام) گوینده : محمد سجاد ابراهیمی
  علت آمدن کلمه خوف - محمد سجاد ابراهيمي
38) چرا در آیه کلمه خوف آمده است و خشیت نیامده است؟ زیرا در مفاهیم دینی فقط داشتن خشیت از غیر خداوند مذمت و نهی شده است ولی داشتن خوف مذمت نشده است و همانطور که در قرآن است هنگامی که حضرت موسی (علیه السلام) در جدال با ساحران قرار گرفت خداوند به او گفت: «لا تخف» در صورتیکه ایشان هدایت یافته یوده اند. [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : تفسیری موضوع اصلی : ایمان گوینده : محمد سجاد ابراهیمی
  کبر شیطان - مجتبي برخورداري
34) دلیل خروج شیطان از آن مقام عالی به پست‌ترین مقامات تکبر و نافرمانی خداوند بیان می‌شود. با این حال تکبر صفتی نیست که بدون پیش‌زمینه ایجاد شود. آیا نشانه‌هایی از دلایل بروز این صفت هم در ایات یا روایات ذکر شده است؟ چطور یک بنده‌ی عابد ناگهان ( بدون پیش زمینه) نافرمان می‌شود؟ [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : اخلاقی موضوع اصلی : شیطان- ابلیس گوینده : مجتبی برخورداری
  شیطان - . پوربافراني
36) چرا شیطان مغرور شد [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : ن قالب : روایی موضوع اصلی : داستان حضرت آدم (علیه‌السلام) گوینده : علی بافرانی