از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید نکته ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  معنای کلمه «ادارأتم»
کلمه «ادارأتم» در اصل تدارأتم بود و تدارأ به معناى تدافع و مشاجره است و از ماده (دال- را همزه) است که به معناى دفع است.

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج1، ص: 306 قالب : لغوی موضوع اصلی : بدون موضوع گوینده : علامه طباطبایی
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  خداوند بر همه چیز تواناست - علي موحدي
اگر انسان در لابلاى سنگ‏هاى محکم که هیچ روزنه‏اى در آن نباشد، عملى را انجام دهد، خداوند آنرا براى مردم ظاهر مى‏کند [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر درّالمنثور، ج‏1، ص‏78. قالب : تفسیری موضوع اصلی : داستان قوم بنی اسرائیل گوینده : علی موحدی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  معرفت شناسى احساس گرایانه - سيد علي بهبهاني
معرفت شناسى احساس گرایانه اینان براساس لن نؤ من لک حتى نرى اللّه جهرةً(453)، است و زندگى مرفّهانه اینها بر محور هم اءحسن اءثاثاً و راءیاً(454) است و پیروى کورکورانه این گروه بر مدار إ نّا اءطعنا سادتنا و کبراءنا(455) است. آرزوى خا این فرقه بر کوته نظرى یا لیت لنا مثل ما اءوتى قارون إ نّه لذو حظّ عظیم (456) استوار است و آینده سازى این طایفه بر تکیه به زر: یحسب اءنّ ماله اءخلده (457)، مبتنى است و خلاصه همان طور که اینان منّ و سلواى آسمانى را به سیر و پیاز تبدیل کردند: اءتستبدلون الّذى هو اءدنى بالّذى هو خیرٌ(458)، رهبرى الهى موسى و هارون را به زمامدارى الحادى فرعون و ماهان مبدّل کردند و به جاى پیروى از مکتب حیات بخش تورات، اطاعت از منش طاغیانه فرعون را ترجیح دادند و این درد عموم حسّگرایان و ماده پرستان عصر به ویژه صهیونیسم بین الملل است که مستضعفان جهان، به ویژه مسلمانان مظلوم فلسطین را با قتل و نهب و اسارت و واره کردن تحت شکنجه قرار مى دهند. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر تسنیم قالب : تفسیری موضوع اصلی : داستان قوم بنی اسرائیل گوینده : آیت الله جوادی آملی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.