از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ بِالْيَوْمِ الْآخِرِ وَ ما هُمْ بِمُؤْمِنينَ8يُخادِعُونَ اللَّهَ وَ الَّذينَ آمَنُوا وَ ما يَخْدَعُونَ إِلاَّ أَنْفُسَهُمْ وَ ما يَشْعُرُونَ9في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضاً وَ لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ بِما کانُوا يَکْذِبُونَ10وَ إِذا قيلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ11أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَ لکِنْ لا يَشْعُرُونَ12وَ إِذا قيلَ لَهُمْ آمِنُوا کَما آمَنَ النَّاسُ قالُوا أَ نُؤْمِنُ کَما آمَنَ السُّفَهاءُ أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهاءُ وَ لکِنْ لا يَعْلَمُونَ13وَ إِذا لَقُوا الَّذينَ آمَنُوا قالُوا آمَنَّا وَ إِذا خَلَوْا إِلي‏ شَياطينِهِمْ قالُوا إِنَّا مَعَکُمْ إِنَّما نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُنَ14اللَّهُ يَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَ يَمُدُّهُمْ في‏ طُغْيانِهِمْ يَعْمَهُونَ15أُولئِکَ الَّذينَ اشْتَرَوُا الضَّلالَةَ بِالْهُدي‏ فَما رَبِحَتْ تِجارَتُهُمْ وَ ما کانُوا مُهْتَدينَ16
شماره صفحه : 3 حزب : 1 جزء : اول سوره : بقرة
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید سوالی در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  رابطه فساد و نفاق - مهدي شريف رضويان
11) آیا می توان نتیجه گرفت که چون منافقان مورد خطاب لا تفسدوا قرار گرفتند فسادشان از خود عبور کرده و جامعه را نیز در بر می گیرد در حالیکه کافران فسادی در مرحله جان خویش دارند و لذا خطر منافقان بیشتر از کفار است؟
[ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : تفسیری موضوع اصلی : انسان گوینده : مهدی شریف رضویان
  جزای متناسب - مهدي شريف رضويان
15) آیا می توان گفت مجازات سرگردانی(یعمهون)متناسب با گناه منافقان است که با نفاق خود مومنان را سرگشته می خواستند؟ [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : تفسیری موضوع اصلی : جزای اعمال گوینده : مهدی شریف رضویان
  گروه کافران - سحر شادرام
13) مقصود مستقیم خداوند از این گروه که از آیه 6 سوره بقره تا آیه های بعدی مثال می زند چه کسی یا کسانی می باشد و آیا اصلا شخص خاصی مورد نظر است یا کلا گروه مخالفی است که همیشه در سر راه حق قرار دارد؟ [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : تفسیری موضوع اصلی : کافر و کافران گوینده : سحر شادرام
  عذاب کافر و منافق - زهرا فضلعلي
10) چرا برای ذکر عذاب کافران از واژه "عذاب عظیم" و برا ی منافقین از واژه "عذاب الیم" استفاده شده است؟ [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : لغوی موضوع اصلی : عذاب گوینده : زهرا فضلعلی
  شیاطین - نصرت عزتي ساميان
14) در تفسیر المیزان شیاطین را یهودیان گفته که منافقین با انها خلوت می کردند آیا شیاطین وجودی این منافقین نمی تواند منظور باشد؟ [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : تفسیری موضوع اصلی : بدون موضوع گوینده : نصرت عزتی سامیان
  فزادها - سيد علي بهبهاني
10) چرا بجای "فزادها" گفته "فزادهم" ؟ [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : لغوی موضوع اصلی : افعال خداوند گوینده : سید علی بهبهانی
  زن - hakime zanjani
15) ((مردان داراى ولایت بر زنانند از آن جهت که خدا بعضى از ایشان (مردان ) را بر بعضى (زنان ) برترى داده و از آن جهت که از اموال خود نفقه مى دهند، پس زنانِ شایسته ، فرمان بردارند ))
با این حساب در صورتی که زنی خودش هم شاغل باشه دیگه "فرمان برداری" درموردش نباید صدق کنه؟ [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : آیه 34 سوره ی نساء قالب : تفسیری موضوع اصلی : قرآن کریم گوینده : hakime zanjani
  منظور از مومنین - جواد بابايي
14) با سلام
خواستم بدونم منظور آیه 14 از مومنان شخصی نمی باشد؟ مثلا امام علی علیه السلام؟
و همچنین در مورد شان نزول این آیه هم اگر مطلبی هست ممنون می شم بفرمایید ممنون. [ پاسخ ها / امتیازها ]
منبع : قالب : شأن نزول موضوع اصلی : امیر المومنین علی (علیه‌السلام) گوینده : جواد بابایی