از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید صرف ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
 » الجدول فی 1 القرآن، ج‏1، ص: 191
(قفّینا)، الیاء منقلبة عن واو لأن مجرّده الثلاثی قفوت إذا اتبعت قفاه، فالواو تقلب ألفا فی الرباعی على وزن فعّل لتحرکها و انفتاح ما قبلها، ثم قلبت الألف یاء- و هی رابعة- فی حال بناء الفعل على السکون «1».
 توضيح : (مریم)، قیل هو أعجمی و هو بالسریانیّة صفة بمعنى الخادم .. و فی لسان العرب هی المرأة التی تکره مخالطة الرجال. وزنه مفعل بفتح المیم و العین إذا کان مشتقّا من رام یریم. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
(الرسل)، جمع الرسول بمعنى المرسل، و وزن الرسول فعول، و وزن الرسل فعل بضمّتین و هو جمع غیر قیاسی. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
(عیسى)، قیل هو مأخوذ من العیس و هو بیاض یخالطه شقرة، و قیل هو أعجمیّ لیس مشتقّا من شی‏ء. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
(مریم)، قیل هو أعجمی و هو بالسریانیّة صفة بمعنى الخادم .. و فی لسان العرب هی المرأة التی تکره مخالطة الرجال. وزنه مفعل بفتح المیم و العین إذا کان مشتقّا من رام یریم. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » الجدول فی 1 القرآن، ج‏1، ص: 192
(البیّنات)، جمع البیّنة مؤنّث البیّن، وزنه فیعل بکسر العین من فعل بان یبین. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
(روح)، فی الأصل اسم لما به حیاة الأنفس، ثمّ أستعیر لجبریل علیه السلام. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
(القدس)، مصدر قدس یقدس باب کرم، و هنا استعمل استعمال الصفة بمعنى المقدّس، وزنه فعل بضمّتین، و قد تأتی الدال ساکنة. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  مجيد سرابي - قواعد صرف
أَیَّدْنا : بر وزن فَعَّلْنا فعل ماضی متکلم مع الغیر از مصدر «تأیید» - ثلاثی مزید از باب تفعیل - از ریشة « أ ی د » به معنای تأیید کردیم.
أَیَّدْناهُ : مفعول این فعل بصورت ضمیر متصل( مفرد مذکر غایب) به آخر آن اضافه شده است. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.