از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید پیام ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  اشکالات برخی یهودیا برپیامبر وپاسخ قرآن - عبدالله عبداللهي
1 طبق روایات و نقل مفسران قرآن، نزول آیه ى فوق و چند آیه ى بعد، به سبب اشکال هایى بوده که یهودیان بر پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله مى گرفتند

اولین اشکال یهودیان این بود که چگونه پیامبر اسلام که خود را پیرو ابراهیم علیه السلام معرفى مى کند، گوشت و شیر شتر را حلال مى داند در حالى که در آیین نوح و ابراهیم علیهما السلام گوشت و شیر شتر حرام بوده است ؟ قرآن کریم به اعتراض آنان پاسخ مى دهد که این غذاها در اصل شریعت حرام نبود، بلکه یعقوب علیه السلام آنها را بر خود ممنوع کرده بود

2 از روایات اسلامى و نقل برخى تفسیرهاى قرآن برمى آید که وقتى یعقوب علیه السلام غذاهایى مانند گوشت شتر را مصرف مى کرد، ناراحتى جسمى اش شدید مى شد، بدین سبب از این گونه غذاها پرهیز مى کرد و یهودیان گمان بردند که این یک ممنوعیت و تحریم شرعى و ابدى است

3 حلال بودن غذاها، قبل از نزول تورات، یک اصل ثابت بود؛ همان گونه که در اسلام نیز چنین است، یعنى اصل بر حلال بودن و پاک بودن غذاهاست، مگرآنکه حرام بودن یا ناپاکى چیزى در شریعت ثابت شود

4 قرآن کریم به وسیله ى کتاب الهى یهودیان، یعنى تورات، علیه آنان استدلال مى کند و این یکى از روش هاى کارآمد در گفت وگوهاى بین ادیان است

5 در تورات کنونى در سفر لاویان، فصل یازدهم، چنین مى خوانیم:

از نشخوارکنندگان و سم چاکان این ها را نخورید: شتر را با وجودى که نوشخوار مى کند اما تمام سم چاک نیست آن براى شما ناپاک است

از این قسمت تورات ممنوعیت خوردن گوشت شتر استفاده مى شود، اما این ممنوعیت به تورات اضافه شده است و جمله هاى فوق هیچ گونه دلالتى بر تحریم گوشت شتر در آیین نوح و ابراهیم علیهما السلام ندارد و این همان مطلبى است که قرآن تذکر داده بود [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر مهر قالب : تفسیری موضوع اصلی : یهودی گوینده : عبدالله عبداللهی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.