از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید نکته ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  معنای کلمه «جحیم»
راغب در مفردات (ص 88) می گوید: ماده (جیم- حا- میم) به معناى شدت فوران آتش است، دوزخ را هم که جحیم خوانده اند به این مناسبت است. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏5، ص: 387 قالب : لغوی موضوع اصلی : بدون موضوع گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  «اصحاب الجحیم» - ابراهيم چراغي
«جحیم» به معناى شدّت برافروختگى آتش است. در داستان ابراهیم‏علیه السلام آمده که او را در جحیم (آتش شعله‏ور) افکندند. «اصحاب الجحیم» یعنى آنان که پیوسته در دوزخند. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور قالب : تفسیری موضوع اصلی : کافر و کافران گوینده : ابراهیم چراغی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  کفر - حسن رنجبر
توجه به این نکته مهم است که تکذیب آیات قران کریم موجب کفر می شود [ نظرات / امتیازها ]
منبع : قالب : تفسیری موضوع اصلی : قرآن کریم گوینده : حسن رنجبر
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  أجر - مسعود ورزيده

در قرآن چند نوع أجر به کار رفته است: «أَجْرٌ عَظِیمٌ»، «أَجْرٌ کَبِیرٌ» «1»، «أَجْرٍ کَرِیمٍ» «2»، «أَجْرٌ غَیْرُ مَمْنُونٍ» «3». بنابراین، پاداش‏هاى الهى داراى درجاتى است.
وعده‏هاى خداوند، وَعَدَ اللَّهُ‏ ... تخلّف ناپذیر است: «إِنَّ اللَّهَ لا یُخْلِفُ الْمِیعادَ» «4»
______________________________
(1). هود، 11.
(2). یس، 11.
(3). فصّلت، 8.
(4). آل‏عمران، 9.
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور(10جلدى)، ج‏2، ص: 252 قالب : تفسیری موضوع اصلی : نیکی- احسان گوینده : مسعود ورزیده
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.