از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید تفسیر ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
 » تفسیر المیزان - خلاصه
(وعد الله الذین امنوا و عملوا الصالحات لهم مغفره و اجرعظیم ):(خداوند بر کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح کنند، وعده آمرزش وپاداشی بزرگ داده است )، فراز دوم انشاء وعده ای است که قبلا در فراز اول داده و این جمله را مؤکدترمی نماید و ایمان را با عمل شایسته مقید نموده است ،چون ایمان بدون عمل فایده ای ندارد. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  مرضيه اسدي - تفسیر نمونه
سپس در آیه بعد - طبق سنت قرآن - که پس از احکام خاصى براى تاکید و تکمیل آن اشاره بقوانین و اصول کلى مى کند در اینجا نیز براى تاکید مساله اجراى عدالت و گواهى بحق چنین مى فرماید: خداوند به کسانى که ایمان آورده اند و عمل صالح انجام مى دهند وعده آمرزش و پاداش عظیم داده است .
(وعد الله الذین آمنوا و عملوا الصالحات لهم مغفرة و اجر عظیم ). [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » خلاصه المیزان
فراز دوم انشاء وعده ای است که قبلا در فراز اول داده و این جمله را مؤکدترمی نماید و ایمان را با عمل شایسته مقید نموده است ،چون ایمان بدون عمل فایده ای ندارد. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) رمضانی (داور) : این تفسیر مربوط به خلاصه تفسیر المیزان است و تفسیر اطیب البیان نمی باشد.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  رضا رضائي - سایت تبیان
تفسیر کشاف
( لهم مغفرة و أجر عظیم ) بیان للوعد بعد تمام الکلام قبله ، کأنه قال : قدم لهم وعدا فقیل : أی شی ء وعده لهم ؟ فقیل : لهم مغفرة و أجر عظیم . أو یکون علی إرادة القول بمعنی وعدهم و قال لهم مغفرة . أو علی إجراء وعد مجری قال : لأنه ضرب من القول . أو یجعل وعد واقعا علی الجملة التی هی لهم مغفرة ، کما وقع ( ترکنا ) علی قوله ( سلام علی نوح ) کأنه قیل : وعدهم هذا القول و إذا وعدهم من لا یخلف المیعاد هذا القول ، فقد وعدهم مضمونه من المغفرة و الأجر العظیم . و هذا القول یتلقون به عند الموت و یوم القیامة ، فیسرون به و یستروحون إلیه و یهون علیهم السکرات و الأهوال قبل الوصول إلی الثواب . [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
تفسیر نور
در قرآن چند نوع أجر به کار رفته است: «اجر عظیم»، «اجر کبیر» <36> ، «اجر کریم» <37> ، «اجر غیر ممنون» <38> . بنابراین پاداش‏هاى الهى داراى درجاتى است. وعده‏هاى خداوند، «وعد اللّه...» تخلّف ناپذیر است: «انّ اللّه لایخلف المیعاد» <39> «جحیم» به معناى شدّت برافروختگى آتش است. در داستان ابراهیم‏علیه السلام آمده که او را در جحیم (آتش شعله‏ور) افکندند. «اصحاب الجحیم» یعنى آنان که پیوسته در دوزخند. 1- ایمان از عمل جدا نیست. «آمنوا وعملوا الصالحات» 2- ایمان و عمل شایسته، هم جبران کننده‏ى گذشته است «لهم مغفرة» و هم تأمین کننده آینده. «أجر عظیم» 3- توجّه به عاقبت کارها، در تصمیم‏هاى انسان نقش مهمى دارد. «أجر عظیم... اصحاب الجحیم» 4- مغفرت، مقدّمه‏ى دریافت پاداش است. «لهم مغفرة واجر» 5 - کیفر کافران و تکذیب کنندگان، دوزخ ابدى است. «والّذین کفروا... اصحاب الجحیم» 6- تشویق، انگیزه‏ى عمل است. «لهم مغفرة واجر عظیم» همان گونه که تهدید، از روشهاى تربیتى قرآن است. «اصحاب الجحیم» [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  ابراهيم چراغي - تفسیر نمونه
(آیه 9)- سپس در این آیه- طبق سنت قرآن- که پس از احکام خاصى براى تأکید و تکمیل آن اشاره به قوانین و اصول کلى مى‏کند در اینجا نیز براى تأکید مسأله اجراى عدالت و گواهى به حق چنین مى‏فرماید: «خداوند به کسانى که ایمان آورده‏اند و عمل صالح انجام مى‏دهند و عده آمرزش و پاداش عظیم داده است» (وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ أَجْرٌ عَظِیمٌ).

[ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » تفسیر نور
- ایمان از عمل جدا نیست. «آمنوا وعملوا الصالحات»
2- ایمان و عمل شایسته، هم جبران کننده‏ى گذشته است «لهم مغفرة» و هم تأمین کننده آینده. «أجر عظیم»
3- توجّه به عاقبت کارها، در تصمیم‏هاى انسان نقش مهمى دارد. «أجر عظیم... اصحاب الجحیم»
4- مغفرت، مقدّمه‏ى دریافت پاداش است. «لهم مغفرة واجر»
[ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  . پوربافراني
تفسیر کشاف
( لهم مغفرة و أجر عظیم ) بیان للوعد بعد تمام الکلام قبله ، کأنه قال : قدم لهم وعدا فقیل : أی شی ء وعده لهم ؟ فقیل : لهم مغفرة و أجر عظیم . أو یکون علی إرادة القول بمعنی وعدهم و قال لهم مغفرة . أو علی إجراء وعد مجری قال : لأنه ضرب من القول . أو یجعل وعد واقعا علی الجملة التی هی لهم مغفرة ، کما وقع ( ترکنا ) علی قوله ( سلام علی نوح ) کأنه قیل : وعدهم هذا القول و إذا وعدهم من لا یخلف المیعاد هذا القول ، فقد وعدهم مضمونه من المغفرة و الأجر العظیم . و هذا القول یتلقون به عند الموت و یوم القیامة ، فیسرون به و یستروحون إلیه و یهون علیهم السکرات و الأهوال قبل الوصول إلی الثواب [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
تفسیر نور
در قرآن چند نوع أجر به کار رفته است: «اجر عظیم»، «اجر کبیر» <36> ، «اجر کریم» <37> ، «اجر غیر ممنون» <38> . بنابراین پاداش‏هاى الهى داراى درجاتى است. وعده‏هاى خداوند، «وعد اللّه...» تخلّف ناپذیر است: «انّ اللّه لایخلف المیعاد» <39> «جحیم» به معناى شدّت برافروختگى آتش است. در داستان ابراهیم‏علیه السلام آمده که او را در جحیم (آتش شعله‏ور) افکندند. «اصحاب الجحیم» یعنى آنان که پیوسته در دوزخند. 1- ایمان از عمل جدا نیست. «آمنوا وعملوا الصالحات» 2- ایمان و عمل شایسته، هم جبران کننده‏ى گذشته است «لهم مغفرة» و هم تأمین کننده آینده. «أجر عظیم» 3- توجّه به عاقبت کارها، در تصمیم‏هاى انسان نقش مهمى دارد. «أجر عظیم... اصحاب الجحیم» 4- مغفرت، مقدّمه‏ى دریافت پاداش است. «لهم مغفرة واجر» 5 - کیفر کافران و تکذیب کنندگان، دوزخ ابدى است. «والّذین کفروا... اصحاب الجحیم» 6- تشویق، انگیزه‏ى عمل است. «لهم مغفرة واجر عظیم» همان گونه که تهدید، از روشهاى تربیتى قرآن است. «اصحاب الجحیم»
[ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.