از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید پیام ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  حکم صید در حال احرام
از آیه استفاده می شود که اگر محرم تیر و یا سلاح دیگر خود را به قصد شکار بکار برد و شکار را از پاى در آورد کفاره واجب می شود، چه اینکه بیاد احرامش باشد یا آن را فراموش کرده باشد.

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏6، ص: 205 و 206 قالب : احکام موضوع اصلی : احرام گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  کفاره شکار در حال احرام
1-کفاره صید در حال احرام: اگر چنین کند بعهده اوست اینکه جزا و کفاره آن را حیوانى اهلى نظیر حیوانى که کشته است بدهد، و تشخیص اینکه این حیوان نظیر آن شکار هست یا نیست بعهده دو نفر از مردان عادل و دیندار شما است، و در حالى این جزا جزاى در راه خدا می شود که به صورت (هدى) درآید، یعنى به مکه فرستاده شود تا طبق دستور سنت در خود مکه یا در منا نحر و یا ذبح شود.

2-آیه دو خصلت دیگر براى کفاره صید در حرم بیان می کند (اطعام مسکین و روزه)، و اما اینکه آیا بین این سه خصلت ترتیب هست، یعنى اگر ممکن است اول هدى کردن حیوانى نظیر آن شکار، اگر ممکن نشد اطعام مساکین، و اگر این نیز میسور نشد به همان مقدار روزه واجب است، یا اینکه ترتیب در بین نیست حتى اگر دو کفاره اولى هم ممکن باشد می تواند سومى را اختیار کند؟ این سؤالى است که جوابش را باید از اخبار استفاده کرد، و گرنه صرف اینکه کلمه (او) در آیه بکار رفته دلالت بر عدم ترتیب ندارد، و بیش از تردید را نمی رساند، چیزى که هست اینکه فرمود: «او کفارة» از آنجا که طعام مساکین را کفاره نامید سپس معادل آن را از روزه معتبر دانست خالى از اشعار به ترتیب بین سه خصلت نیست.

3- (لام) در (لیذوق) براى غایت است، که با مدخولش متعلقند به کلمه (فجزاء) و بنا بر این، از آیه شریفه این معنا که کفاره خود نوعى از مجازات است بخوبى استفاده می شود.

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏6، ص: 206 قالب : احکام موضوع اصلی : احرام گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  تهدیدات الهى را جدّى بگیریم - ابراهيم چراغي
تهدیدات الهى را جدّى بگیریم. «فینتقم اللّه... عزیز ذو انتقام»
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور قالب : اجتماعی موضوع اصلی : امتحان الهی گوینده : ابراهیم چراغی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.