» تفسیر المیزان - خلاصه
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
24) (فقالوا ابشرا منا واحدا نتبعه انا اذا لفی ضلال وسعر): (گفتند: آیا از یک بشر که از خود ماست ، پیروی کنیم ؟ در این صورت خیلی گمراه و دیوانه ایم )
[ نظرات / امتیازها ]
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
25) (ءالقی الذکر علیه من بیننا بل هو کذاب اشر): (آیا از بین همه ما ذکر بر اونازل شده ؟ بلکه او دروغگویی جاه طلب است )
[ نظرات / امتیازها ]
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
26) (سیعلمون غدا من الکذاب الاشر): (به زودی خواهند فهمید که دروغ پرداز و جاه طلب کیست ؟)
[ نظرات / امتیازها ]
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
27) (انا مرسلوا الناقه فتنه لهم فارتقبهم و اصطبر): (ما ماده شتر را برای آزمایش آنها می فرستیم ، پس صبر کن و منتظر باش )
[ نظرات / امتیازها ]
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
28) (و نبئهم ان الماء قسمه بینهم کل شرب محتضر): (و به آنها خبر بده که آب محل بین ایشان و شتر تقسیم می شود، هر روز صاحب قسمت حاضر شود)
[ نظرات / امتیازها ]
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
29) (فنادوا صاحبهم فتعاطی فعقر): (مردم داوطلب کشتن شتر را صدا زدند و اومتصدی کشتن آن شد)
[ نظرات / امتیازها ]
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
31) (انا ارسلنا علیهم صیحه واحده فکانوا کهشیم المحتظر): (همانا ما فقط یک صیحه بر آنان فرستادیم پس همگی چون هیزم انباشته شدند)
[ نظرات / امتیازها ]
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
32) (ولقد یسرنا القر ان للذکر فهل من مدکر): (و به تحقیق ما این قرآن را برای تذکر، آسان نمودیم ، پس آیا تذکر یابنده ای هست ؟)در این آیات به ماجرای قوم ثمود می پردازد، می فرماید: قوم ثمود انذار پیامبرشان صالح ع و یا همه منذران و انبیاء را تکذیب کردند ـ چون رسالت همه انبیاء واحد است و تکذیب یک پیامبر در حکم تکذیب همه انبیاست ـ و گفتند: آیا ما از بشری از نوع خود ما که یک نفر است و نیرو و جمعیتی هم ندارد، پیروی کنیم ؟ اگر ما اینکار رابکنیم ، خیلی بیچاره هستیم و به ضلالتی عجیب و جنونی غریب دچار شده ایم . و آیا ازمیان همه ما وحی تنها بر او نازل شده و او به این امتیاز تخصیص یافته (در حالیکه اگروحی بر یک بشر جایز باشد، هر آینه باید بر همه ما هم نازل شود)، نه چنین نیست ، بلکه او فردی دروغ پرداز و پرافاده است که می خواهد بر ما تکبر کند.آن وقت خدای متعال خطاب به صالح ع می فرماید: اینها به زودی وقتی که عذاب بر ایشان نازل شود، خواهند فهمید که دروغگو و جاه طلب آنها هستند یا تو ؟€ چون مامی خواهیم به طریقه اعجاز و به عنوان امتحان ایشان ، ماده شتری را که درخواست کرده اند، بفرستیم ، پس تو ایشان را در حال انتظار نگه دار و بر آزار و اذیت آنها صبر وخویشتنداری کن و به ایشان خبر ده که بعد از آنکه ما ناقه را فرستادیم ، آب بین آنها وبین ناقه تقسیم شده است و هر یک باید از سهم خودش بهره بگیرد و در موقع مناسب برسر آب حاضر شود. پس مردم همان شخصی را که ناقه را کشت صدا زدند و او دست بکار شد و ناقه را پی کرد و کشت . پس بنگر که عذاب و انذار من چگونه بود؟ ما به جهت همین عمل و کفران ایشان ، فقط یک صیحه آسمانی بر آنها فرو فرستادیم وهمگی مانند چوب خشک روی هم ریختند و هر آینه ما قرآن را برای تذکر مردم ،آسان و قابل فهم کردیم ، پس آیا پندگیرنده ای هست؟
[ نظرات / امتیازها ]
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.