از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
شماره صفحه : 533 حزب : 107 جزء : بیست و هفتم سوره : الرحمن
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید نکته ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  معنای احسان - مرضيه علمدار .ب
آیا آنها که در دنیا کار نیک کرده‏اند جز پاداش نیک الهى انتظارى در باره آنها مى‏رود ؟ گرچه در روایات اسلامى یا تفسیر مفسران احسان در این آیه تنها به معنى توحید یا به معنى توحید و معرفت یا به معنى اسلام تفسیر شده ، ولى
پیداست که اینها هر کدام مصداق روشنى از این مفهوم گسترده است که هر گونه نیکى را در عقیده و گفتار و عمل شامل مى‏شود.
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نمونه قالب : تفسیری موضوع اصلی : پاداش گوینده : مرضیه علمدار .ب
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  احسان برتر از عدالت است - مرضيه علمدار .ب
احسان چیزى برتر از عدالت است ، زیرا عدالت این است که انسان آنچه بر عهده او است بدهد ، و آنچه متعلق به او است بگیرد ، ولى احسان این است که بیش از آنچه وظیفه او است انجام دهد ، و کمتر از آنچه حق او است بگیرد.
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نمونه قالب : تفسیری موضوع اصلی : پاداش گوینده : مرضیه علمدار .ب
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  روایتی در مورد احسان - مرضيه علمدار .ب
در حدیثى از امام صادق (علیه‏السلام‏) مى‏خوانیم که فرمود : آیة فى کتاب الله مسجلة ، قلت و ما هى ؟ قال قول الله عز و جل : هل جزاء الاحسان الا الاحسان جرت فى الکافر و المؤمن ، و البر و الفاجر ، و من صنع الیه معروف فعلیه ان یکافى‏ء به و لیس المکافاة ان تصنع کما صنع حتى تربى ، فان صنعت کما صنع کان له الفضل بالابتداء ! : آیه‏اى در قرآن است که عمومیت و شمول کامل دارد .
راوى مى‏گوید : عرض کردم کدام آیه است ؟ فرمود : این سخن خداوند متعال که مى‏فرماید : هل جزاء الاحسان الا الاحسان : که در باره کافر و مؤمن نیکوکار و بدکار جارى مى‏شود ( که پاسخ نیکى را باید به نیکى داد ) و هر کس به او نیکى شود باید جبران کند ، و راه جبران این نیست که به اندازه او نیکى کنى ، بلکه باید بیش از آن باشد ، زیرا اگر همانند آن باشد نیکى او برتر است ، چرا که او آغازگر بوده ! .
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نمونه قالب : روایی موضوع اصلی : پاداش گوینده : مرضیه علمدار .ب
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  نعمت توحید - داريوش بيضايي
(هَلْ جَزَاءُ الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ):
ابن بابویه ذیل آیه فوق از حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام)روایت کرده فرمود جزای کسی که به نعمت توحید متنعم است غیر از بهشت چیزی نیست.
[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر هفت جلدی جامع قرآن بقلم و جمع آوری مرحوم علامه حاج سید ابراهیم بروجردی قالب : روایی موضوع اصلی : تقوا- پرهیزگاری- تقوی گوینده : داریوش بیضایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) رمضانی (داور) : موضوع اصلی: موحدین
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.