از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
شماره صفحه : 573 حزب : 115 جزء : بیست و نهم سوره : جن
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید ترجمه ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
 » آیت الله مشکینی
و اینکه مساجد از آن خداست ( سجده های به قصد عبادت ، اوقات نمازها از مجموع هر وقتی به مقدار انجام نماز آن ، مسجدها جمیعا و هفت عضو بدن انسان که باید وقت سجده به زمین برسد ، همه از آن اوست ) پس احدی را با خداوند ( به عنوان پرستش ) مخوانید. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
1) خاوری : با سلام
در پاسخ به جوابیه سرکار خانم رمضانی در سوال ذیل ایت الله مکارم شیرازی دامه برکاته
اولا ترتیبی فراهم اورید که در ذیل پاسختان قابل نظر دهی و خود یا دیگر مهمانان نیز فراهم امده و با پسختان ادامه نظر دهی قطع نشود که مثل الان مجبور باشم در ادامه ترجمه ایت الله مشکینی در باب پاسختان نظر بگذارم.
دوم اینکه اصلا خدای ناکرده قصد و غرض کم احترامی به ائمه (ع) رو نداشته و ندارم و انانرا در هر حال در جایگاه والا و مقدسی میبینم و میدانم . ولی هرکس در جایگاه خودش ، نه بیشتر و نه کمتر . هم چنینکه امروزه نیز به معمار کبیر انقلاب (ره) و مقام معظم رهبری در جایگاه امام امت احترام قائلیم . بنابراین انتظار دارم که از هرگونه سمت و سو دادن نظر دهی ام اجتناب کنید .
و اما درباب ایه 60 سوره غافر که اشتباها المومنون تحریر نمودید.
در این ایه که عین روز مفهومش برای هر کم سوادی روشنه ، اصلا جای بحث و مطرح کردن و استاد کردن نداره که بخواین با بازی با کلمات خود و یا بنده رو قانع کنید !
مهم مخاطب دعا و عبادت است که خداوند در تمام قران بدان تاکید دارد .
و در انتهای پاسختان به نزدیکی ائمه (ع) اشاره داشته و به واسطه قراردادن انان اصرار داشته و در خاتمه بطلانی احتمالی را نیز به خالق نسبت داده و فرمودیید که به اذن خدا ائمه (ع) را واسطه قرار میدهید .
ببینید !!! اولین و اخرین و مستند ترین کتابمان قران است که هیچکس نتوانسته در ان دست برده و ایه ای مشابه ان بیاورد . فلذا اگر در معنی و مفهوم (نه تفسیر ، زیرا احیانا ممکنه بقول شما تفسیر به رای یک عقل و ذهن مخلوق باشه) عین ایات 3 زمر و 18 یونس کمی تفکر نموده و عقل خود را بکار گیریم و علت فرستادن 124 هزار رسول را مورد واکاوی قرار دهیم که چه عاملی باعث مبعوثیتشان بوده ، ملاحظه خواهیم کرد که نه برای ظلم ، بلکه برای ذغیر خدا پرستیشان بوده ، حال چه برای قربت و چه برای شفاعت و یا هر اسم دیگر

رمضانی (داور) : می‌توانستید به راحتی در همان مکان ثبت نظر کنید.
نام دیگر سوره غافر، مؤمن است.(نه مؤمنون که نام سوره‌ای دیگر است)
2) : سوره یوسف
قالُوا یا أَبانَا اسْتَغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا إِنَّا کُنَّا خاطِئینَ(97) قالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَکُمْ رَبِّی إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحیمُ (98)
حالا اگه کسی میگه قرآن آدرس اشتباه داده که برادران یوسف از پدرشون بخوان براشون استغفار کنه تا خدا ببخشدشون و پیامبر خدا هم قبول کرده که بحثیه جداگانه
وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ (169)
اگه کسی هم میگه قرآن آدرس اشتباه داده که هرکسی در راه خدا کشته بشه (نگفته فقط با شمشیر و توی میدون جنگ فقط کشته شدن مهمه و توی راه خدا بودن) زنده است و ... باز هم بحثیه جداگانه
ولی اگه کسی میگه نباید به جای خدا یا همراه خدا شخصی یا چیزی رو پرستید دستش رو هم میبوسیم
ولی تفاضا کردن برای رحمت خدا از اولیاء خدا طبق خود قرآن مشکلی نباید داشته باشه.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » آیت الله مکارم شیرازی
و اینکه مساجد از آن خداست ، پس هیچ کس را با خدا نخوانید! [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
1) خاوری : سوال :
ایا این هیچکس شامل ائمه معصومین نیز مشود؟
رمضانی (داور) : مراد از "دعا" عبادت و پرستش است، در جاى دیگر هم عبادت را دعا و دعا را عبادت خوانده و فرموده: "وَ قالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبادَتِی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرِینَ" «پروردگارتان گفته که مرا بخوانید تا دعایتان را استجابت کنم، چون کسانى که از عبادت من استکبار مى‏ورزند، به زودى در کمال خوارى داخل جهنم خواهند شد. سوره مؤمن، آیه 60».
چون طبق سیاق باید بگوید ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ ْ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَن دعائی، کسایی که از این دعایی که میگم سر باز بزنند، اما آیه اینو نمی‌گه، می‌فرماید «یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبادَتِی». شما از این چی می‌فهمید؟ اینکه دعا همان عبادت و عبادت همان دعاست.
و اینکه هیچ مسلمان شیعه‌ای، ائمه علیهم السلام را نمی‌پرستد بلکه ایشان را به علت نزدیکیشان به خدا به عنوان واسطه‌ای بین خود و خداوند قرار می‌دهند که البته این مطلب نیز به اذن خود خدا می‌باشد.
2) خاوری : با سلام
بجای اینکه جواب بدید ، مطلبم رو بنمایش نمیزارید ! وبرایم زیاد مهم نیست . بلکه مهم اینه که یا درس بگییرم و یا درس بدم ، که مبادا این وجودم بلااستفاده بمونه .
با توضیح مجدد اینکه اولیاء همه عزیزندو قابل احترام ، شما میفرمایید که نمیپرستند و بنده نیز میگویم نمییپرستند ولی عبادتشان مییکنیم و پایشان نذری هم داده و دخیل هم میبندیم که این عمل مخالف ایه 80 سوره ال عمران است .
و در ادامه میفرمایید که به خدا نزدیکترند .
هرچند که از نظر ایمان ائمه سرامد امت عادیند ، ولی از بنده و شما به خدا نزدیکتر نیستند زیرا انچه از ذهنمان میگذرد را خداوند اگاه و انچه به دیده دلمان مینگریم (مجسم کردن فرد و یا شیئی در ذهن) خداوند نیز میبیند .
حال وقتی خداوند اینقدر بما نزدیک است ، ایا جائز است که نبال وسیله بگردیم . که احیانا به مراد رسیدیم سهمی برای وسیله قائل شده و دینی بگردن گیریم ؟؟
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » آیت‌الله موسوی همدانی (ترجمه‌المیزان)
و اینکه مساجد از آن خداست پس با خدا احدی را مخوانید . [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
1) : با عرض سلام معنی سوره زمر ایه 3 تاکید دارد که میگویند ما اینهارا نمی پرستیم بلکه برای نزدیکی به خدا ست در ضمن در سوره نوح یعوق و ودا و سوع اینها طبق تفسیر ادمهای صالحی بودند که انها را نمیپرستیدند بلکه برای نزدیکی به خدا میپنداشتند ثالثا فریاد رسی با حب الورید در متضاد است رابعا عمل دعا پیامبران با این عمل که امروزه در بین مردم شایع شده مثلا میگویند ای پیامبر یا ای امام مرا شفا ده کاملا فرق و دو معقوله جدا از هم است خامسا بدون استدلال قرانی هم میشود جواب داد به این طریق که انسان نفسا راه مطمن را میرود دو دسته اند دسته اول فریاد رسی از اولیا را شرک میداند و دسته دوم شرک نمیداند در قیامت اگر حق با دسته اول و چه دسته دوم باشد دسته اول در هر دو صورت بهشتی هستند اما اگر حق به دسته اول باشد که هست دسته دوم به خاظر شرک تا ابد جهنمی میمانند پس عقل سلیم میگوید جزو دسته اول باشیم
2) : دوست گرامی فقط برای اینکه حقیقتا اهل بهشت شوی لحظه‌ای فکر کنید الآن قیامته و قبل از اینکه تشریف ببرید بهشت باید جابگوی این سؤالها باشید که با وجود تأکید آیات قرآن به داشتن ولی و پذیرش ولایت ولی و امام چگونه در دنیا بدون داشتن ولیّ، ادعای ایمان می کردید؟؟ که بدون ولایت حتی نماز هم قبول نمی‌شود. در خلوت خود و در محضر خدا پاسخ بده (می‌دانید که اونجا توجیه و مغالطه جایی نداره)
3) اخوان بهابادی : متاسفانه یک عده درک صحیحی از شرک ندارند کاش روی مسائل دیگر هم قدری تفکر می کردند عامل ذلت کشور های اسلامی حاکمان ظالمی چون ملک فهد ها، حسنی مبارک ها و ملک سلمان ها هستند وقتی عده ای حاکم ظالم را نعوذبالله طبق حدیث جعلی از پیامبر صلی الله علیه و آله اولی‌الامر می دانند که برای اطاعت چنین حاکم ظالمی پاداش الهی مقرر شده است تکلیف مشخص است کاش عده ای می رفتند تعارضات دینی خودشان را ابتدا حل می کردند بعد به فکر بهشت و دوزخ دیگران می رفتند، جنگ جمل عده ی زیادی کشته شدند می گویند هم علی و هم معاویه در نزد خدا اجر و پاداش‌ دارند چون هر دو اجتهاد کردند و هردو برحق بودند به همین راحتی، آیا نمی شود گفت ابولهب هم اجتهاد کرد و با پیامبر مخالفت کرد چرا پس خداوند در قرآن می گوید تبت یدا ابی لهب، کاش اول فکری برای تعارضات عقلی برنامه های خود می کردند وضعیت جهان اسلام را ببینید نتیجه این تفکری هست که عقل در آن جایگاهی ندارد.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » استاد الهی قمشه‌ای
و مساجد مخصوص ( پرستش ذات یکتای ) خداست پس نباید با خدا احدی غیر او را پرستش کنید. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
1) : سلام فلا تدعو یعنی مخوانید متاسفانه ترجمه میشود نپرستید اینگونه ترجمه غلط واضح است تدعو هیچ وقت معنی عبادت نمیدهد.فقط معنی صدازدن وندا کردن و نامیدن و به یاری طلبیدن معنی میده با این توضیح کار بیشتر مداحان خلاف قران است .خداوند همه ما را هدایت کند.
2) : تدعو از نگاه معنی لغوی طلب کردن یا یاری خواستن است طلب از کسی میشود که او توانایی حل مشکل یا کمک رساندن را به شخص حاجتمند را داشته باشد از اینرو بعضی مفسرین پرستید ن معنی میکند چون خداوند می فرماید فلا تدع مع الله الها آخر فتکون من المعذبین الایه در این جا معنی پرستش را میدهد طلبیدن فرعونیان از بت های سنگینی عبادت محسوب شد که حضرت ابراهیم علیه السلام تماما بت ها را شکست و منع اینکار را اعلام نمود .
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » استاد مهدی فولادوند
و مساجد ویژه خداست ، پس هیچ کس را با خدا مخوانید. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » جناب آقای صفوی (بر اساس المیزان)
و به من وحی شده است که اعضای هفتگانه سجده از آنِ خداست; پس با آنها تنها او را عبادت کنید و با وجود خدا کسی را نپرستید ( برای هیچ کس جز او سجده نکنید ) . [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
1) اخوان بهابادی : بسیار عالی
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » حجت الاسلام انصاریان
و مساجد ویژه خداست ، پس هیچ کس را با خدا مپرستید ، [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  رضا محمدي تبار - ترجمه خودم
و اینکه سجده گاه ها از برای خدا و مال اوست و نباید شما در آن تملک و مدخلیتی داشته باشید. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) خاوری : با سلام
در پاسخ به جوابیه ذیل تفسی استاد خرم دل
فرمودید : توجه در معنی لغات آیات برای نجات از افتادن در پرتگاه تفسیر به رأی بسیار مؤثر است.
اری ، کاملا با شما موافقم تفاسیر زاده فکر خلق گاها میتونه ادمو از انطرف بام به ورطه سقوط بکشونه ، بنابراین تفسیر فقط یک تفسیر است و هیچگاه با نگاه و باور وحی منزل بدان نمینگرم ، که مبادا از مسیر خارج و به ......
فلذا چون یقین حاصل نیست ، مطمئنم که خداوند مر بخاطر شفیع قرار ندادن عزیزی مرا به جهنم نمیفرستد . ولی اگر یک در صد، میلیون و یا میلیارد از من در روز رستاخیز بپرسد که چرا منو که همواره با توبوده و به پنهان و اشکار تو اگاهمو انچه در ذهن میپرورانی علم دارم ، چرا منو ندیده می انگاشتی و در دوردستها روی اورده شفیع خود قرار میدادی ؟! شرمنده میشوم و خجل و شرمسار سر بزیر انداخته و مجددا تقاضای مغفرت . و این همان چیزیست که خداوند نمیپذیرد و انگاه هیزم جهنم خواهم بود .
و فرمودید : مراد از "دعا" عبادت و پرستش است، در آیات دیگر قرآن هم عبادت را دعا و دعا را عبادت خوانده است.
ببینید !! ساده ترین بیان ، بیان عامیانه است که برای همه قابل فهم و درک باشد ، نه خواص . و خداوند نیز به دفعات به مخلوق هشدار داداه که ما با ساده ترین زبان و مثال شما را اگاه میکنیم، باشد که تعقل کنید .
حال شما میفرمایید که دعا همان عبادت و عبادت همان دعا است !!!!!!!!!
اری دعا هزاران شکل و زبان در مورد هزاران چیز و مورد بکار گرفته میشود ولی عبادت مخصوص خداست . یعنی منحصر و منحصر به ذات اقدس تعالی است .
و در باب کلمه مقدس که میفرمایید به معنی تحمیل کرده ام !
اول اینکه در تفاسیر کلمات مشابه و مثال گونه انچنان بکار گرفته میشود که برای مخاطب قابل لمس تر باشد . و انچنانکه شما اسمان را به زمین دوختید (دعا همان عبادت و عبادت همان دعا) ، بکار گیری کلمه مقدس (بمعنی

پاک و پاکیزه, منزه
( اسم صفت ) 1 - پاک پاکیزه منزه 2 - مرد خدا که از منهیات بپرهیزد پارسا 3 - آنچه که از نظر دینی مورد توجه و تقدیس قرار گیرد ) در معنا نبود ، بلکه در مفهوم بود .

رمضانی (داور) : برادر گرامی، شرک یعنی چه؟ آیا شرک یعنی شفیع قرار دادن و توسل پیدا کردن؟ اگر اینطور است که بدون استثناء همه مشرک هستند بدون شک!!!
چون وقتی شما تشنه می‌شوید آیا به خدا می‌گویید که مرا سیراب کن یا متوسل می‌شوید به چیزی که خداوند آن را مظهر اسم ساقی قرار داده و آب می‌نوشید؟
اگر آب نخوردید و از دنیا رفتید خدا به شما نمی‌گوید که چرا از مظهر اسم ساقی که برایت قرا داده بودم استفاده نکردی؟ و شما آیا می‌توانی پاسخ دهی که خدایا آیا مشرک می‌شدم؟؟
حقیقت این است که خداوند توسط اسماء و صفاتش تجلی کرده است و در غیر این صورت راهی به شناخت خداوند نبود و عالم، مظهر اسماء و صفات الهی است.
حال هر موجودی بسته به ظرفیت وجودی‌اش به اذن خدا می‌تواند مظهر یا مظاهر اسماء الهی باشد مثلا آب مظهر اسم ساقی، دارو مظهر اسم شافی، ...
و خداوند موجودی خلق کرد که می‌تواند مظهر تمام اسماء و صفات الهی باشد و او را خلیفه الله نام نهاد.
و در نزد خداوند این انسانهایی که توان مظهریت تمام اسماء و صفات خداوند را دارند مشخص است و در حقیقت این منّت خدا بر بندگان است که از پیش خود رهبرانی را قرار داد تا انسانها را از ضلالت به هدایت رهبری کنند و آنها را به معرفت الله برسانند.
نکته دیگر اینکه با تدبر در آیه «وَ قالَ رَبُّکُمُ ادْعُونی‏ أَسْتَجِبْ لَکُمْ إِنَّ الَّذینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبادَتی‏ سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرین» (غافر/60)‏ بدست می‌آید که مراد از "دعا" عبادت و پرستش است. از اینکه در این جا مجال تفصیل بیشتر نیست پوزش می‌طلبم.
در این آیه کلمه‌ای که معنی پاک و پاکیزه بدهد نیامده تا از کلمات مشابه آن استفاده کرد و بالاخره استفاده از کلمات و مفاهیم مشابه مجاز است یا خیر؟
2) اخوان بهابادی : گاهی شرمندگی با حدیث زیر هم اتفاق می افتد :
مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة؛(پیامبر اسلام ص)هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلى مرده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  مرضيه علمدار .ب - تفسیر نور استاد خرمدل
‏مسجدها مختصّ پرستش خدا است ، و ( در آنها ) کسی را با خدا پرستش نکنید .‏
[ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) خاوری : این ایه با توجه به معنی در تاکید اجتناب از شرک در خانه خدا امده .
زیرا حضرت رسول (ص) در ایه 20 بدین تاکیدو اقرار نمود .
اری ، در مساجد که خانه خداست ، هیچکس و هیچ چیز غیر خدا را نباید خواندو مقدسش شمرد .
چنانکه در مقدمه ایه 3 سوره زمر (َلا لِلَّهِ الدِّینُ الْخالِصُ) دین ( طاعت و عبادت خالصانه برای خدا است) مخصوص ذات الهی است و غییر اورا نه مقدس میتوان شمرد و نه نذرو عبادت کرد !
رمضانی (داور) : توجه در معنی لغات آیات برای نجات از افتادن در پرتگاه تفسیر به رأی بسیار مؤثر است.
مراد از "دعا" عبادت و پرستش است، در آیات دیگر قرآن هم عبادت را دعا و دعا را عبادت خوانده است.
و معناى خالص بودن دین براى خدا این است که: خدا عبادت آن کسى را که فقط براى او عبادت نمى‏کند نمى‏پذیرد، حال چه اینکه هم خدا را بپرستد و هم غیر خدا را و چه اینکه اصلا غیر خدا را بپرستد.
نتایجی که شما از آیه برداشت کردید، لزوما برداشت شماست نه بیان آیه! در هیچ لغتی معنی مقدس نیامده! این معانی است که خود به آیه تحمیل کرده‌اید.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  داريوش بيضايي - تفسیر هفت جلدی جامع قرآن بقلم و جمع آوری مرحوم علامه حاج سید ابراهیم بروجردی
مساجد و محل سجدگان مخصوص خدا است پس نباید با خدا کسی را بخوانید

[ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  علي علائي - آیت الله صادقی تهرانی
و اینکه مساجد، به‌راستی ویژه‌ی خداست. پس هیچ کس را با خدا مخوانید. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.