از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید ترجمه ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
 » آیت الله مشکینی
طلاق ( رجعی که شوهر در آن حق رجوع دارد ) دو بار است ، پس ( در هر بار بر شوهر است یا در عده رجوع کردن و او را ) به نیکی نگه داشتن و یا ( ترک ، رجوع و او را ) به خوشی و احسان رها ساختن. و برای شما جایز نیست از آنچه به آنها ( به عنوان مهر ) داده اید چیزی را پس بگیرید مگر آنکه هر دو بترسند که حدود خدا را برپا ندارند پس اگر ( شما حکّام شرع ) بیم آن داشتید که آن دو حدود خدا را برپا ندارند ( در صورتی که هر دو یکدیگر را نمی خواهند یا زن کراهت شدیده دارد به آنها اعلام کنید که ) گناهی بر آنها نیست در آنچه زن ( برای رهایی خود بعضی از مهر یا همه آن یا بیشتر از آن را به عنوان عوض طلاق ) فدیه دهد. اینها مرزهای خداوند است ، از آنها تجاوز نکنید ، و کسانی که از مرزهای خدا تجاوز کنند آنها حقیقتا ستمکارند. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » آیت الله مکارم شیرازی
طلاق ، ( طلاقی که رجوع و بازگشت دارد ، ) دو مرتبه است ( و در هر مرتبه ، ) باید به طور شایسته همسر خود را نگاهداری کند ( و آشتی نماید ) ، یا با نیکی او را رها سازد ( و از او جدا شود ) . و برای شما حلال نیست که چیزی از آنچه به آنها داده اید ، پس بگیرید مگر اینکه دو همسر ، بترسند که حدود الهی را برپا ندارند. اگر بترسید که حدود الهی را رعایت نکنند ، مانعی برای آنها نیست که زن ، فدیه و عوضی بپردازد ( و طلاق بگیرد ) . اینها حدود و مرزهای الهی است از آن ، تجاوز نکنید! و هر کس از آن تجاوز کند ، ستمگر است. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » آیت‌الله موسوی همدانی (ترجمه‌المیزان)
طلاق دو بار است و پس از دو بار یا نگهداری به شایستگی و یا رها کردن با احسان و شما را نرسد که چیزی از آنچه به زنان داده اید بگیرید ، مگر آنکه بدانید که حدود خدا را بپا نمی دارند ، که در این صورت در آنچه زن به عوض خویش دهد گناهی بر آنان نیست ، این حدود خدا است ، از آن تجاوز نکنید و کسانی که از حدود خدا تجاوز کنند ، ستمکارانند . [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » استاد الهی قمشه‌ای
طلاق ( طلاقی که شوهر در آن رجوع تواند کرد ) دو مرتبه است ، پس چون طلاق داد یا رجوع کند به سازگاری و یا رها کند به نیکی ، و حلال نیست که چیزی از مهر آنان به جور بگیرید ، مگر آنکه بترسید حدود دین خدا را راجع به احکام ازدواج نگاه ندارند ، در چنین صورت زن هر چه از مهر خود به شوهر ( برای طلاق ) ببخشد بر آنان روا باشد. این احکام ، حدود دین خداست ، از آن سرکشی مکنید و کسانی که از احکام خدا سرپیچند آنها به حقیقت ستمکارند. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » استاد مهدی فولادوند
طلاقِ [ رجعی ] دو بار است. پس از آن یا [ باید زن را ] بخوبی نگاه داشتن ، یا بشایستگی آزاد کردن. و برای شما روا نیست که از آنچه به آنان داده اید ، چیزی بازستانید. مگر آنکه [ طرفین ] در به پا داشتن حدود خدا بیمناک باشند. پس اگر بیم دارید که آن دو ، حدود خدا را برپای نمی دارند ، در آنچه که [ زن برای آزاد کردن خود ] فدیه دهد ، گناهی بر ایشان نیست. این است حدود [ احکام ] الهی پس ، از آن تجاوز مکنید. و کسانی که از حدود [ احکام ] الهی تجاوز کنند ، آنان همان ستمکارانند. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » جناب آقای صفوی (بر اساس المیزان)
طلاقی که شوهر در آن حق رجوع دارد ، دو بار است که در هر بار یا او را پیش از پایان یافتن عدّه به شایستگی نگاه می دارد و یا به خوبی رهایش می سازد و برای شما حلال نیست که از مهریه ای که به آنان داده اید چیزی باز پس گیرید ، مگر این که زن و شوهر بترسند که نتوانند مقرّرات الهی را برپا دارند . پس اگر بیم آن دارید که آن دو تن مقرّرات الهی را برپا ندارند ، بر آن دو گناهی نیست که توافق کنند و زن برای گرفتن طلاق چیزی ازمهریه خود را به شوهر ببخشد . اینها حدود و مقرّرات الهی است ، به آنها تجاوز نکنید . و کسانی که به حدود الهی تجاوز کنند ستمکارند . [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » حجت الاسلام انصاریان
طلاقِ [ رجعی که برای شوهر در آن حقّ رجوع وبازگشت به همسر است ] دوبار است. [ شوهر در هر مرتبه از رجوع ] باید [ همسرش را ] به طور شایسته ومتعارف نگه دارد ، یا [ با ترک رجوع ، او را ] به نیکی و خوشی رها کند. و برای شما حلال نیست از آنچه [ به عنوان مهریه ] به آنان پرداخته اید چیزی را بازستانید ، مگر آنکه هر دو بترسند که حدود و مقرّرات خدا را [ در روش همسرداری ] برپا ندارند. پس شما [ حاکمان شرع ] اگر بترسید که آن دو نفر حدود خدا را برپا ندارند در آنچه زن برای رهایی خود [ عوض طلاق ] فدیه بپردازد ، گناهی بر آنان نیست. اینها حدود خداست پس از آنها تجاوز نکنید و کسانی که از حدود خدا تجاوز کنند ، آنان بی تردید ستمکارند. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  فاطمه پورمحمدي - ترجمه صفارزاده
طلاق دو مرتبه است . پس مرد باید یا زن را بخوبى نگاهدارى کند یا بخوبى از او جدا شود:
بر شما [مردان‏] حلال نیست که آنچه را به آنها داده‏اید از مهریه و هدیه به زور باز پس بگیرید مگر اینکه هر دو از رعایت نکردن حدود الهى بیم داشته باشند، در اینصورت بر آنها گناهى نیست و زن مى‏تواند فدیه بدهد یا مهریه را ببخشد [و خود را آزاد سازد]، اینها حدود احکام الهى است از آنها تجاوط نکنید و کسانى که از حدود الهى تجاوز کنند، بواقع ستمکارند. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) ماجدی (داور) : از آنها تجاوز نکنید
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » ترجمه قرآن(گرمارودى)
طلاق (رجعى) دوبار است پس از آن یا باید به شایستگى (با زن) زندگى یا (او را) به نیکى رها کرد و شما را روا نیست که از آنچه به آنان داده‏اید چیزى بازگیرید- مگر آنکه هر دو بیم کنند که احکام خداوند را بجا نیاورند- و اگر بیم داشتید که آن دو حدود خداوند را بجا نیاورند، در آنچه زن براى آزادى خود مى‏دهد (و شوهر مى‏ستاند) گناهى بر آن دو نیست اینها احکام خداوند است از آنها تجاوز نکنید و آنان که از حدود خداوند تجاوز کنند ستمگرند. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » ترجمه مجمع البیان فی تفسیر القرآن‏
طلاق (که شوهر در آن رجوع تواند کرد) دو مرتبه است (پس چون طلاق داد) یا رجوع و نگاهدارى کند بخوشى و سازگارى یا رها کند به نیکى. و حلال نیست که چیزى از آنچه بایشان داده‏اید (مهر) بگیرید مگر آنکه بترسید که حدود خدا را بپا ندارند که در این صورت زن هر چه از مهر خود بشوهر ببخشد روا باشد این حدود و احکام خداست از آن تجاوز نکنید و کسانى که از حدود خدا تجاوز کنند اینان ستمکارانند. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  محمد به روز سعدآباد - آیتی
این طلاق دو بار است و از آن پس یا به نیکو وجهى نگه داشتن اوست یا به نیکو وجهى رهاساختنش. و حلال نیست که از آنچه به زنان داده‏اید چیزى بازستانید مگر آنکه بدانند که حدود خدا را رعایت نمى کنند. اما هر گاه دانستید که آن دو حدود خدا را رعایت نمى‏کنند اگر آن، خود را از شوى باز خرد، گناهى بر آن دو نیست. اینها حدود خدا است. از آن تجاوز مکنید که ستمکاران از حدود خدا تجاوز مى کنند. (229)
[ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » برزی
طلاق [رجعى: که شوهر به زن باز تواند گشت‏] دوبار است. پس از آن باید [زن را] به خوبى نگاه داشت یا به نیکى آزاد کرد و بر شما روا نیست که از آن چه به آنان داده‏اید چیزى باز ستانید مگر این که آن دو بترسند که احکام خداوند را برپا ندارند. پس اگر بیم دارید که آن دو احکام خداوند را برپا نمى‏دارند، گناهى بر آن دو نیست در آن چه که زن فدیه دهد. این حدود خداست پس از آن تجاوز مکنید و هر کس که از حدود خدا تجاوز کند پس آنان خود ستمگرانند
[ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » بروجردی
طلاقى که شوهر میتواند در آن رجوع کند دو مرتبه است پس وقتى طلاق داد یا بخوشى و سازگارى رجوع کند یا بنیکى رها کند و حلال نیست که چیزى از مهر آنان بجور بگیرند مگر آنکه بترسند که حدود و احکام خدا را رعایت نکنند در چنین صورت زن هر چه از مهر خود بشوهر براى طلاق ببخشد بر آنان روا باشد این احکام و حدود خداست از آن تجاوز نکنید و هر کس تجاوز کند از حدود خدا در حقیقت بر خود ستم نموده و از ستمکاران است (229)
[ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  سيد علي بهبهاني - تفسیر نور
طلاق (رجعى که امکان رجوع وبازگشت دارد، حداکثر) دو مرتبه است. پس (در هر مرتبه) یا باید به طور شایسته همسر خود را نگهدارد و (آشتى نماید،) یا با نیکى او را رها کند (و از او جدا شود.) و براى شما مردان روا نیست که چیزى از آنچه به همسرانتان داده‏اید، پس بگیرید مگر اینکه دو همسر بترسند که حدود الهى را بر پا ندارند. پس اگر بترسید که آنان حدود الهى را رعایت نکنند، مانعى ندارد که زن فدیه و عوض دهد. (و طلاق خُلع بگیرد.) اینها حدود و مرزهاى الهى است، پس از آن تجاوز نکنید. و هر کس از حدود الهى تجاوز کند پس آنان ستمگرانند. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  ايوب مرادي - ترجمه فرانسوی حمید الله
le divorce est permis pour seulement deux fois. Alors, C'est soit la reprise conformément à la bienséance, ou la libération avec gentillesse. et il ne vous est pas permis de reprendre quoi que ce soit de ce que vous leur aviez donné, - à moins que tous deux ne craignent de ne point pouvoir se conformer aux ordres imposés par Allah. Si donc vous craignez que tous deux ne puissent se conformer aux ordres d'Allah, alors ils ne commettent aucun péché Si la femme se rachète avec quelque bien. voilà les ordres d'Allah. ne les transgressez donc pas. et ceux qui transgressent les ordres d'Allah Ceux-là sont les injustes [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  مرضيه علمدار .ب - تفسیر نور استاد خرمدل
‏طلاق دو بار است ( آن طلاقی که حق مراجعت در آن محفوظ است . بعد از دو مرتبه طلاق ، یکی از دو کار را باید کرد : ) نگاهداری ( زن ) به گونه شایسته یا رهاکردن ( او ) با نیکی ( و بایستگی و به دور از ظلم و جور . بعد از طلاق سوم ، حق مراجعت سلب میشود مگر بعد از ازدواج راستین با شوهر دیگری و وقوع طلاق میان او و شوهر اخیر ) . و برای شما حلال نیست که چیزی از آنچه ( مهر ایشان کرده اید یا ) بدیشان داده اید بازپس بگیرید ، مگر این که ( شوهر و همسر ) بترسند که نتوانند حدود خدا را پابرجا دارند . پس اگر ( ای گروه مؤمنان ) بیم داشتید که حدود الهی را رعایت نکنند ، گناهی بر ایشان نیست که زن فدیه و عوضی بپردازد ( و در برابر آن طلاق بگیرد ) . اینها حدود و مرزهای ( احکام شرعی ) الهی است و از آنها تجاوز نکنید ، و هرکس از حدود و مرزهای ( اوامر و نواهی ) الهی تجاوز کند ( ستمگر بوده و ) بیگمان این چنین کسانی ستمگرند ( و به خود و به جامعهای که در آن زندگی میکنند ستم مینمایند ) .‏
[ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  حجت الاسلام سيد محمدرضا واحدي - حجه الاسلام سیدمحمدرضا واحدی
طلاقی که مرد بتواند به همسرش رجوع کند، تنها برای دو بار مجاز است و در هر بار می‌تواند در ایام عدّه به همسرش رجوع کند و او را به نیکی نگه دارد و یا اینکه به خوشی و احسان رهایش سازد و برای همیشه از او جدا شود. برای شما جایز نیست از مهری که به زنان پرداخت شده چیزی پس بگیرید؛ مگر آنکه زن و شوهر ببینند که نمی‌توانند مقررات خدا در حسن معاشرت را برپا دارند و مدام در اختلاف و ستیز خواهند بود. در این صورت اشکالی ندارد که زن برای رهایی خویش، بخشی از مهریه یا تمام آن و حتی بیشتر را به مرد بدهد تا طلاق بگیرد. اینها حدود و مرزهای الهی است که برای مصلحت بندگان وضع شده است؛ بنابراین از آن تجاوز نکنید و بدانید کسانی که از حدود خدا تجاوز کنند، ستمکارند. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.