1)
: با سلام
برای بنده سوالاتی پیش آمده از همه ی دوستان مفسر تقاضا دارم بنده ی نادان را راهنمایی بفرمایند!؟
مگر خداوند در قرآن نمی فرمایند که همه ی انسانها با یکدیگر برابرند !؟پس آیا کنیزداری و برده داری این مسئله را نقض نمی کند!؟
مگر گفته نمی شود قرآن معجزه ای ابدیست و برای همه ی اعصار می باشد!پس با این وجود آیا ین مطلب امروزه هم عملیست!؟
مگر کنیز انسان نیست!؟مگر بنده ی خدا نیست!؟چرا باید حقوقی برای او قائل نشد!؟
متاسفانه این سوالات مدتیست ذهن مرا مخدوش کرده لطفا راهنمایی بفرمایید.
2)
: کاربرعزیز: مورد نظرشما پد یده. ای که ازقبل درجامعه متداول بوده وموردتاییداسلام نبوده است.امابرخوردقهر آ میزبرای زدودن این امر نا پسند عوارضى را به جامعه تحمیل می نمود. اسلام به عنوان یک ایین حیات بخش با بهکاربردن موانع وارایه ارشادات تدریجی این امرنا پسند وامور ناپسنددیکرراازجامعه زدود واکر غیرازاین عمل می نمود بسا عوارض. ومشکلات دیکر دامن اجتماع را آ لوده می نمود. ولی به تدریج آ ن سنت غلط حذف وخواسته مدنظر حضرتعالی جاری شد. البته من به عنوان. شاکردمبتدی وبرای عرض ارادت مسدع شدم مراعفوفرمایید.ج
3)
: اگر اسلام مخالف است پس چرادرجنگ ها دختران وزنان را به زور به کنیزی می گرفتندوبا انها رابطه یجنسی برقرار می کردند...اروپایی ها ،ایرانی ها و. .. قربانی همین مسئله بودند
4)
: کار عملی که در مورد پیاده سازی این آموزه از قرآن کریم که نمیشه انجام داد، من خواهش میکنم کسانی که توانایی این کار رو دارند(علما و مفسران) تدبیری کنند که شان و منزلت آیات قرآن در نظر جوانترها دچار رکود معنا وخدشه نشه
5)
: در زمان صدر اسلام، بنای اقتصادی جامعه ای آنروز، پنجاه الی شصت در صدر [شاید هم بیشتر]بر اقتصاد برده داری استوار بود. برهم زدن یکباره بنای اقتصادی جامعه انروز، کار دشوار بلکه محال بود. بدین لحاظ پیامبر(ص) این سنت جاری آن روز حاکم بر جامعه را به ظاهر امضا[تأیید] نمود . اما برای ازبین بردن این سنت سیئه قوانین دیگری را وضع نمود که به مرور زمان باعث نابودی قانون برده داری گردد. مثلاً فرمود: هرکس روزه اش را خورد، برده ازاد کند،هر کس بازنش در حال حیض جماع کرد، برده ازاد کند، هر کس زنش را ظهار کرد، برده ازاد کند. و ده ها کفاره و جریمه ای شرعی دیگر و.. که فرجام همه ای این اعمال امحاء قانون بر داری است.
(خلیل الله طاهری افغانی)
6)
: اگر واقعا دلایل ذکر شده صحیح است چرا به یک باره بسیاری موارد دیگر مثلا مشروب فروشها جمع شدند و لی این مورد خاص حذف نشد. گناه برده داری که بسیار بیشتر و نابخشوندنی تر است زیرا حق الناس را شامل می شود.
7)
: بنده ی حقیر در حدی نیستم که عالمانه نظر بدهم ولی شخصا فکر میکنم ، با اینکه بشر ادعای تمدن و تجدد میکند ، همچنان ظلم و ستم و فساد بر روی زمین بیداد می کند ، نمونه اش دزدیدن زنان توسط داعش و ... ، پس نمی توانیم بگوییم در دوره ی ما دیگر این مسائل وجود ندارد . اسلام برای بشریت قوانینی تعیین نموده که به کسی طلم نشود ، فکرش را بکنید قبل از نزول این آیات با زنهای اسیر و کنیز ها جه رفتاری می شده؟!
8)
: با سلام
فکر کنید یک دفعه همه ی کنیزان و غلامان شهر آزاد میشدند چه اتفاقی می افتاد؟؟؟
تقریبا نیمی از جامعه کنیز و غلام بودند و همه بیکار بودند و مکانی برای زندگی نداشتند و کار و حرفه ای بلد نبودند و عدهی زیادی از اونها فرزند هم داشتن به نظرتون عقلانی بود که اسلام همه کنیز و غلام ها و فرزندانشون رو یک دفعه دستور میداد آزاد بشن؟؟؟ از طرفی خیلی از تازه مسلمانان هنوز عقاید زمان جاهلیت رو داشتن و کنیز و غلام رو پایینتر از خودشون میدیدن اونوقت به نظرتون با کنیزها و غلامان تازه آزاد شده کار و معامله میکردند یا کار بهشون میدادن یا به درستی و زیبایی رفتار میکردن یا در ساختن خانه کمکشون میکردن؟؟؟
پس با وضع قوانین منطقی کم کم کنیزان و غلامان را آزاد کرد که این مشکلات پیش نیاد و اتفاقات ناگوار نیوفته
ما به جای گیر دادن به قوانین خدا که در قرآن اومده و فکر کردن در درستی یا غلط بودن قوانین خدا بهتره که به این فکر کنیم که وظیفه ی الان ما در زندگی چیه و خدا از هر پدر و مادر و پزشک و قاضی مهربانتر و عادلتره پس همه قوانینش درست و از روی مهربانی و عدالته به خدا و قوانینش گیر ندیم بلکه به نفس خودمون گیر بدیم که برای فرار کردن از انجام تکالیف و قوانین خداوند اینجور شبه ها و سوالات و بهونه ها رو ایجاد میکنه که از زیر بار مسولیت و عمل به فرامین خدا فرار کنه
خدا این همه توی قران میفرماید من مهربانم من عادلم برای چی؟؟؟؟ خدا که نیازی به بیان این چیزها نداره بلکه برای اینکه ما بفهمیم که خدا با این عظمتش و قدرتش اینهمه به ما مهربانه و قوانینش هم از روی عدالت و حکمت و مهربانیشه حتی اگر ما نفهمیم و درک نکنیم
9)
: چطور پیامبر و امامان برای گسترش اسلام یک کشور را تارو مار میکردن اما نمیتونستن یکباره با برده داری مخالفت کنن، تازه برای اون شرایط به نفع صاحبان برده وضع کردن، میگید پیامبر حمله نکرد اما در حال جمع کردن سپاه برای حمله به یونان بود که فوت کرد، زمان علی هم تفاوتی در تجاوز به ایران و کشور های دیگه رخ نداد، بجز برده داری مواردی زیادی هست که با ذات پاک خدا جور در نمیاد، امیدوارم راه اشتباهی نریم.