از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید ترجمه ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
 » آیت الله مشکینی
و ما مأموران آتش را جز فرشتگان نکردیم و شمار آنها را ( در این تعداد ) جز آزمایشی برای کسانی که کفر ورزیده اند قرار ندادیم ، تا آنان که به آنها کتاب داده شده ( یهود و نصاری به خاطر مطابقت قرآن با کتابشان ) یقین کنند ، و مؤمنان نیز بر ایمانشان افزوده گردد و اهل کتاب و مؤمنان شک نکنند ، و از طرفی کسانی که در دل هایشان مرض ( شک ) است و نیز کافران گویند: خداوند از این ( توصیف عدد مأموران دوزخ ) چه مثلی اراده نموده؟ ( آیا می شود فقط نوزده نفر محیط پهناور دوزخیان بی شمار را اداره کنند؟! ) این گونه خداوند هر که را بخواهد ( پس از اتمام حجت و عدم پذیرش ) در گمراهی رها می کند ، و هر که را بخواهد ( پس از پذیرش دین به کمالات دیگر ) هدایت می نماید. و ( شمار ) سپاهیان پروردگارت را جز او کسی نمی داند ، و این ( آیات قرآنی ) جز وسیله تذکر برای بشر نیست. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » آیت الله مکارم شیرازی
مأموران دوزخ را فقط فرشتگان ( عذاب ) قرار دادیم ، و تعداد آنها را جز برای آزمایش کافران معیّن نکردیم تا اهل کتاب [ یهود و نصاری ] یقین پیدا کنند و بر ایمان مؤمنان بیفزاید ، و اهل کتاب و مؤمنان ( در حقّانیّت این کتاب آسمانی ) تردید به خود راه ندهند ، و بیماردلان و کافران بگویند: «خدا از این توصیف چه منظوری دارد؟!» ( آری ) این گونه خداوند هر کس را بخواهد گمراه می سازد و هر کس را بخواهد هدایت می کند! و لشکریان پروردگارت را جز او کسی نمی داند ، و این جز هشدار و تذکّری برای انسانها نیست! [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » آیت‌الله موسوی همدانی (ترجمه‌المیزان)
و خازنان آتش را جز ملائکه قرار نداده و عدد آنها را جز به منظور آزمایش کفار نیاوردیم تا کسانی که اهل کتابند به یقین در آیند و آنها که ایمان دارند با ایمان آوردن اهل کتاب ایمانشان بیشتر شود و اهل کتاب و مؤمنین شکی برایشان باقی نماند ، و کفار و بیماردلان بگویند منظور خدا از توصیف ( عدد نوزده ) چیست. آری خدا این چنین گمراه می کند هر که را بخواهد و هدایت می کند هر که را بخواهد و عدد جنود پروردگار تو را کسی جز خود او نمی داند و این جز برای تذکر بشر نیست . [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » استاد الهی قمشه‌ای
و ما خازنان دوزخ را غیر فرشتگان ( عذاب ) قرار ندادیم و عدد آنها را جز برای فتنه و محنت کفّار ( نوزده ) نگردانیدیم تا آنکه اهل کتاب هم یقین کنند ( که ذکر این عدد مطابق تورات و انجیل است با آنکه صاحب قرآن به کتب آسمانی عالم نبوده و البته کلامش به وحی خداست و ایمان آرند ) و آن بر یقین مؤمنان هم بیفزاید و دیگر در دل اهل کتاب و مؤمنان به اسلام هیچ شک و ریبی نماند و تا آنان که در دلهاشان مرض ( شک و جهالت ) است و کافران نیز ( به طعنه ) گویند که خدا از این مثل ( که عدد فرشتگان عذاب را نوزده شمرده است نه بیش و کم ) چه منظور داشت؟ بلی این چنین ( قرار داد تا ) هر که را خواهد به ضلالت بگذارد و هر که را خواهد هدایت نماید و هیچ کس از ( عده بی حد ) لشکرهای پروردگارت غیر او آگاه نیست و این ( آیات ذکر دوزخ ) جز برای پند و موعظه بشر نخواهد بود. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » استاد مهدی فولادوند
و ما موکّلان آتش را جز فرشتگان نگردانیدیم ، و شماره آنها را جز آزمایشی برای کسانی که کافر شده اند قرار ندادیم ، تا آنان که اهل کتابند یقین به هم رسانند ، و ایمان کسانی که ایمان آورده اند افزون گردد ، و آنان که کتاب به ایشان داده شده و [ نیز ] مؤمنان به شکّ نیفتند ، و تا کسانی که در دلهایشان بیماری است و کافران بگویند: «خدا از این وصف کردن ، چه چیزی را اراده کرده است؟» این گونه ، خدا هر که را بخواهد بیراه می گذارد و هر که را بخواهد هدایت می کند ، و [ شماره ] سپاهیان پروردگارت را جز او نمی داند ، و این [ آیات ] جز تذکاری برای بشر نیست. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » جناب آقای صفوی (بر اساس المیزان)
و ما نگهبانان دوزخ را جز از فرشتگان قرار ندادیم و شماره آنها را جز برای آزمایش کافران یادآوری نکرده ایم ، تا اهل کتاب بدانند که این خبر با آنچه در کتاب هایشان آمده است مطابق است و در پی آن ، کسانی هم که ] به قرآن [ ایمان آورده اند بر ایمانشان بیفزایند و آنان که کتاب آسمانی به ایشان داده شده و نیز مؤمنان در حقّانیت قرآن تردید نکنند ، و سرانجام کسانی که در دل هایشان بیماری شک و نفاق است و کفرپیشگان بگویند : خدا از توصیف نگهبانان دوزخ که نوزده فرشته اند چه چیزی اراده کرده است; این تعداد اندک از فرشتگان چگونه می توانند آن همه دوزخیان را کیفر دهند ؟ ! بدین گونه خدا هر که را بخواهد به بیراهه می کشاند و هر که را بخواهد به راه راست رهنمون می شود . و شمارِ سپاهیان پروردگارت را جز او کسی نمی داند ، و یادآوری تعدادشان جز تذکاری برای بشر نیست . [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » حجت الاسلام انصاریان
و ما موکّلان آتش را جز فرشتگان قرار نداده ایم ، و شماره آنان را جز آزمایشی برای کافران مقرّر نکرده ایم تا اهل کتاب [ به خاطر هماهنگی قرآن با کتابشان ] یقین پیدا کنند و بر ایمان مؤمنان بیفزاید ، و اهل کتاب و مؤمنان [ در حقّانیّت قرآن ] تردید نکنند ، و تا بیماردلان و کافران بگویند: خدا از توصیف گماشتگان آتش به نوزده نفر چه هدفی دارد؟ این گونه خدا هر که را بخواهد [ پس از بیان حقیقت ] گمراه می کند و هر که را بخواهد هدایت می نماید ، و سپاهیان پروردگارت را جز خود او کسی نمی داند ، و این قرآن فقط مایه تذکر و پند برای بشر است. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  عبد بائس - استاد مجتبوی
و ما دوزخبانان را جز فرشتگان نساختیم، و شمار آنها- نوزده- را جز آزمونى براى کسانى که کافرند نکردیم، تا اهل کتاب- جهودان و ترسایان- یقین کنند- که پیامبر ما راستگو و بر حق است و آنچه مى‏گوید از وحى مى‏گوید چنانکه نظیر آن در تورات و انجیل هست- و کسانى را که ایمان آورده‏اند ایمان بیفزاید- چون از اهل کتاب بشنوند که آنچه پیامبر ما گفت حق است دلگرم‏تر و استوارتر شوند- و تا اهل کتاب و مؤمنان شک نکنند، و نیز براى آنکه کسانى که در دلهاشان بیمارى است- منافقان- و کافران بگویند: خدا از این وصف- شمار دوزخیان- چه خواسته است؟ بدین گونه خداوند هر که را خواهد گمراه مى‏کند و هر که را خواهد راه مى‏نماید و [شمار] سپاهیان پروردگارت را جز او نداند، و این- ذکر سَقَر و دوزخبانان- براى آدمى جز یاد و پندى نیست.

[ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  مرضيه علمدار .ب - ترجمه خرمشاهی
و ما نگهبانان آتش دوزخ را جز از فرشتگان نگماشته‏ایم، و شماره آنان را جز آزمونى براى کافران نگردانده‏ایم، تا سرانجام اهل کتاب یقینى افزونتر یابند، و اهل ایمان، بر ایمان خود بیفزایند، و اهل کتاب و مؤمنان [/مسلمانان‏] شک و شبهه نورزند، و تا سرانجام بیماردلان و کافران بگویند، خداوند از این توصیف چه مى‏خواهد؟ بدین‏سان خداوند هر کس را بخواهد بیراه مى‏گذارد، و هر کس را بخواهد به راه مى‏آورد، و سپاهیان پروردگارت را کسى جز خود او نمى‏شناسد، و این جز پندآموزى براى بشر نیست‏ [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » تفسیر نور استاد خرمدل
‏مأموران دوزخ را جز از میان فرشتگان برنگزیده‌ایم ، و شماره آنان را نیز جز آزمایش کافران نساخته‌ایم . هدف این است که اهل کتاب یقین و اطمینان حاصل کنند ( که آنچه قرآن درباره خازنان دوزخ می‌گوید ، از طرف خدا است ) و بر ایمان مؤمنان نیز بیفزاید ، و اهل کتاب و مؤمنان ( درباره حقّانیّت این کتاب آسمانی ) تردید به خود راه ندهند ، و کسانی که در دلشان بیماری ( نفاق ) است ، و کافران بگویند : خدا مثلاً از بیان این ( چنین عددی ) چه می‌خواسته است‌ ؟ این گونه خداوند هرکس را بخواهد گمراه می‌سازد ، و هرکس را بخواهد هدایت می‌بخشد . لشکرهای پروردگارت را جز او کسی نمی‌داند ، و این جز اندرزی برای مردم نیست .‏

[ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  داريوش بيضايي - تفسیر هفت جلدی جامع قرآن بقلم و جمع آوری مرحوم علامه حاج سید ابراهیم بروجردی
و مــا خازنان دوزخ را غیر فرشتگان عذاب قرار ندادیم و عدد آنها را جز برای آزمایش و محنت کفار نگردانیدیم و تا آنکه اهل کتــاب یقین کنند, البته به وحی خــدا است و بر یقین مومنان بیفزاید و دیگر در دل اهل کتــاب و مومنین هیچ شکی نماند و تا آنهائیکه دلهایشان مریض است و کافران بگویند خدا از این مثل چه خواسته و منظورش چه بوده؟ همچنین خدا به حالت گمراهی وا میگذارد و هر که را بخواهد رهبری میکند کسی را که مشیتش تعلق بگیرد و کسی نمیداند سپاه پــروردگارت را مگر او و نیست این آیــات مگر پند و تذکری برای بشر [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.