1)
: اگه اونجوریه باید ضمیر مونث می اورد و الان که نیاورده پس حضرت فاطمه هم نباید جزو اهل بیت باشد ؟؟؟؟؟؟
به نظر خودم هم زنان پیامبر هم بقیه اهل بیت شامل این ایه می شوند
2)
: از آیات 28تا34 سوره احزاب درباره زنان پیامبر بحث میشود. لذا اهل بیت بودن زنان پیامبر به وسیله قرآن ثابت میشود .و اهل بیت بودن سایرین به وسیله حدیث از پیامبر ثابت میشود.
3)
: به افراد مشمول این آیه امر شده که در خانه هایتان بنشینید پس پیامبر و علی و حسن و حسین نیز باید در خانه می نشستند.
4)
: بسم الله الرحمن الرحیم.اللهم صل علی فاطمة الزهرا و ابیها و بعلها و بنیها.دوست عزیز از سیاق ایه در صورتی استفاده میکنند که نص در بیان ان ایه وجود نداشته باشد حال آنکه در صحیح مسلم حدیث امده است که این ایه ی شریفه در شان حضرت علی و حضرت زهرا و حضرت حسن و حضرت حسین علیهم السلام است.و علمای بزرگ تفسیر نیز همین نظر را دارند.(رجوع کنید به تفسیر الکشف و البیان ثعلبی)ثعلبی در تفسیرش نظر بسیاری از مفسران دیگر اهلسنت را بیان میکند که گفته اند ایه ی تطهیر در شان پنج تن می باشد.و باز در صحیح مسلم نقل شده است که همسران پیامبر اهلبیت ایشان نیستند زیرا همسران را میتوان طلاق داد.پس چون همسر از اصلیت انسان نیست بناب این جز اهلبیت نیستند.به حدیث صحیح مسلم دقت کنید;
صحیح مسلم
44 - کتاب فضائل الصحابة رضی الله تعالى عنهم
4 - باب من فضائل علی بن أبی طالب، رضی الله عنه
37 - (2408) حدثنا محمد بن بکار بن الریان. حدثنا حسان (یعنی ابن إبراهیم) عن سعید (وهو ابن مسروق)، عن یزید بن حیان، عن زید بن أرقم. قال:
دخلنا علیه فقلنا له: قد رأیت خیرا. لقد صاحبت رسول الله صلى الله علیه وسلم وصلیت خلفه. وساق الحدیث بنحو حدیث أبی حیان. غیر أنه قال "ألا وإنی تارک فیکم ثقلین: أحدهما کتاب الله عز وجل. هو حبل الله. من اتبعه کان على الهدى. ومن ترکه کان على ضلالة". وفیه: فقلنا: من أهل بیته؟ نساؤه؟ قال: لا. وایم الله! إن المرأة تکون مع الرجل العصر من الدهر. ثم یطلقها فترجع إلى أبیها وقومها. أهل بیته أصله، وعصبته الذین حرموا الصدقة بعده"
مشاهده کنید:من اهل بیته؟نساوه؟قال:لا.پس طبق حدیث صحیح مسلم همسران پیامبر ایشان نیستند.
جواد نجفی
5)
: با سلام
در ایات دیگری از قران اشاره شده که پیامبر یک خانه نداشتند و خانه های زیادی داشتند اگر قرار بود رجس از همه خانه ها پاک شود و زنان پیامبر هم شامل این ایه شوند از لفظ بیوت استفاده می شد نه بیت در ثانی البیت یعنی یک خانه مشخص که تمامی علمای اهل سنت از جمله خود زنان پیامبر همچون ام سلمه و عایشه معترف بودند که در لحظهنزول ایه 5 تن در این خانه مشخص بودند و اگر غیر این بود قطعا زنان پیامبر از اینکه مشمول این ایه شوند بدشان نمی امد ومی گفتند شامل ما هم می شود در صورتیکه چنین نکردند درنتیجه ایه فقط در مورد 5 تن است.
6)
: درست ترین ترجمه و کامل ترین ترجمه ابن آیه همین است و فقط بعضی ها نمی خواهند قبول کنند کمی دقت کافیست تا بتوان درستی را تشخیص داد.. یا خدا
7)
: سلام. دوست عزیز ضمیر مؤنث اینجا نمیتونه آورده شه. در زبان عربی اگر ١٠ زن و یک مرد باشند، برای اشاره به اونها از ضمیر مذکر بهره گرفته می شه.
ممنون از توجهتون