1)
: واقعا از خداوند بزرگ و مهربون بعیده که اینطور دستوری بده. خدای ما خدای لطف و بخشش هست نه خدای قصاب
2)
: در جواب آقای رمضانی داور. اگر این چنین است که از طرف خداوند می گویید پس چرا در ادیان دیگر چنین حکم نشده مگر خدا یکتا نیست. در صورتیکه در دین مسیحی نه شراب و نه گوشت خوک حرام است و در هیچ جای هم یافت نمیشود که کسی که دزدی کرد دستش را قطع کنید و یا بکشیدش لطفا جواب بدهید و مرا قانع کنید ممنون میشم.
رمضانی (داور) : با تدبر در آیات قرآن میتوان جواب سؤالها را به روشنی یافت.
با توجه به چه مرجعی میگویید که در دین مسیحیت شراب یا گوشت خوک حرام نیست؟!!! آیا انجیل را مطالعه کردید و نیافتید!!!!
دوست ارجمند اگر بخواهید به شبههایی که برای دور کردن انسانها از حقیقت است سرگرم شوید از چشیدن طعم درک حقیقت محروم خواهید شد.
شما حقیقت را از منبع حق که همان قرآن است دریافت کنید و برای قانع شدن خود به مطالعه منابع اصیل بپردازید.
3)
: سلام
عقل حکم میکنه که خداوندی خدا اینقد بزرگ و با عظمت و بخشنده و مهربان هسن که بعیده همچین دستوری بده.طبق گفته شما پس داعش کار درستی انجام میده
رمضانی (داور) : این نتیجه را از کجا گرفتید؟؟؟!!!! داعش چه ارتباطی به حکم خدا دارد، طبق نتیجه گیری شما همه سلاطین گذشته نیز کار درستی انجام میدادند.
4)
: اآقای رمضانی (داور)به نظرم دلایل شما در مورد این آیه به هیچ وجه قانع کننده نمی باشد.
5)
: جالب برای من این نکت است. که چطور علما به این نتیجه رسیدند که قطع دست پا ضربدری که خیلی شیوا خداونده مهربان و حکیم دستور داده رو به قطع ٤ انگشت تعبیر کردند.
رمضانی (داور) : قطع 4 انگشت مربوط به دزدی است که حکم آن را امام جواد علیهالسلام در طی ماجرایی تبیین فرمودند.
6)
: حضرت رسول اکرم خودش بزرگترین دزد و غارتگر دنیا بوده. اگر این حکم قرار است اجرا شود باید ابتدا در مورد آن رسول گرامی اجرا شود
7)
: تمامی مذاهب یک میلیارد هندی و یک و نیم میلیارد چینی و ژاپنی ،تبلیغ بر علیه یکانگی خدا و تبلیغ برای شرک و کفر است.سزای این کافران گردن زدن است یا بریدن دست و پا به خلاف؟
8)
: چرا خداوند رحیم و مهربان چنین دستوری بدهد مگر او برای بندگانش مهربانتر از مادر نیست مادری که فرزندش تا پای کشتن مادر میرود ولی دعای خدایا بچه ام را حفظ کن مادر همچنان بلند است برادران مرا مجاب کنید چون من نمیتوانم قبول کنم که خداوند چنین وحشتناک باشد برای مخلوقش
رمضانی (داور) : سلام علیکم
اگر دست فرزند یا پای او عفونت پیدا کرد و اطباء برای حفظ بقیه اعضای بدن ناچار به قطع آن قسمت از عضو شدند، مادر با وجود اینکه برایش دشوار و ناراحت کننده است ولی رضایت میدهد به قطع عضو فرزند چون مصلحت فرزند و زنده ماندن او را در نظر میگیرد.
جامعه به مثابه یک تن واحد میماند، حال اگر قسمتی از جامعه به وضعیتی در آمد که حیات بقیه جامعه را به خطر میانداخت، ناچار برای حفظ امنیت و سلامت و حیات جامعه، آن قسمتی که خود نیز راه بهبودی برایش نیست باید حذف شود.
و این آیه در مورد محارب و مفسد در زمین است که موجب اخلال در امنیت عمومی میشوند.
9)
: آقای رمضانی جواب شما کاملا درست و منطقیه. اینا دنبال بهانه میگردن برای تکذیب دین پاک اسلام و اگر هر گونه دلیل و معجزه بیاری براشون هرگز نمیپذیرن یا یه بهانه دیگه میتراشن.
قران کریم یک آیه نیست، فقط کسی که کل قران رو تفسیر کرده باشه میتونه نظر بده.
اگر جنگ نباشه و با مفسد برخورد نشه همه دنیا رو فاسد میکنن، چطور ممکنه این مساله ساده رو اینا نفهمن، میفهمن و فقط دنبال بهانه گیری هستن از اسلام.
یک مرتبه توضیح دادین، اگر خاستن قبول کنن، اگر نخاستن قبول کنن اون دنیا خدا بهشون میفهمونه
10)
: با عرض سلام خدمت همگی ، لازم دونستم چندتا نکته رو عرض کنم خدمتتون... در اینکه خداوند متعال بخشنده و ارحم الراحمین هست شکی نیست ولی همین خداوند مکانی رو خلق کرده بنام جهنم برای بندگانی که استحقاق بخشش و رحم رو ندارن ، و اگر خداوند قرار بود همه رو ببخشه عدالتشون زیرسوال میرفت... نکته دوم ، خود خداوند در مواجهه با اقوامی که در زمین فساد کردن مثل قوم عاد ثمود لوط نوح ، اشد مجازات رو اتخاذ کردن و از صحنه گیتی محو شدن و آیه 33 سوره مائده بازگو کننده رفتار خود حق تعالی در خصوص افرادیست که در زمین به فساد و تبهکاری مشغولند
11)
: با مورد۱۰ و ۱۱کاملا موافقم
12)
: برای اجتناب از گمراه شدن در اثر فهم اشتباه آیات، لطفا یه شروط و مفاهیم توجه کافی داشته باشید، این جزای کسانی است که به محاربه با خدا و پیامبرش اهتمام بورزند، نه جزای کسانی که مخالف و یا حتی دشمن خدا و رسول هستند.
محاربه یک اقدام مشخص و ضد احتماعی است و محارب از هر گروهی که باشد محکوم و شایسته مجازات است و این آیه حدود مجازات محاربین با خدا و پیامبرش را مشخص کرده و هرگونه برداشت دیگر و یا تعمیم آن به موارد دیگر سبب گمراهی و خروج از شریعت الهی است.
13)
: اصولا این آیه مربوط به هر زمانی نمیشود. آیه صراحت دارد که اگر کسانی به محاربه با خدا و رسول بپردازند. یعنی تنها در زمان حکومت رسول اکرم اسلام اگر صورت میگرفته و حود حضرت معصومش حضور داشته، ممکن بوده به اجرا درآید که به احتمال فراوان، هرگز هم به اجرا هم در نیامده است؛ و به کارگیری آن در زمانهای دیگر، به معنای تحریف آیه قرآن است، چون معصوم حاکم نیست که بداند چه کسی مستوجب چنن کیفری است و این کیفر سلیقه ای و خانمان برانداز میشود.
برای مفسدین فی الارض در هر حکومتی (هرچند غیردینی باشد) حکمش در قوانین آن کشور مشخص شده است.
14)
: با درود و ارادت . جسارتا در مورد قطع به خلاف ...چهار انگشت را از کجا آورده اید؟ آیا حکمی که فرعون نسبت به ساحران سجده کرده بر موسی ع داد هم ۴انگشت مد نظرش بوده؟
رمضانی (داور) : منظور از قطع دست و پا طبق آنچه در کتب فقهى اشاره شده همان مقدارى است که در مورد سرقت بیان گردیده یعنى تنها بریدن چهار انگشت از دست یا پا مىباشد.
خیر، دستور فرعون، قطع کامل دست و پا بوده است.