از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید ترجمه ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
 » آیت الله مشکینی
پس چون با کافران ( در جنگ ) برخورد کردید باید گردن هایشان را بزنید ( نخست کشتن نفوس است ) تا آن گاه که آنها را سخت بکشتید و از پای درآوردید ، پس ( آنان را به اسارت گیرید و ) بندشان را محکم کنید که بعدا یا به آزاد کردن بر آنها منّت نهید و یا فدیه ( مالی یا اسیری عوض آن ) بگیرید ، تا آنکه جنگ ابزار خود بر زمین نهد و فرو نشیند ، این است ( دستور خدا ) و اگر خداوند می خواست خود از آنها انتقام می گرفت و لکن ( چنین می کند ) تا برخی از شما را با برخی دیگر ( مؤمنان را با کفار و کفّار را با مؤمنان ) آزمایش کند ، و کسانی که در راه خدا کشته شدند هرگز ( خداوند ) عمل های آنها را گم نمی سازد ( و پاداشی وافر به آنها می دهد ) . [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
1) : چرا همچین احکامی نوشته شده؟ تفسیر این متون دقیقا چیست؟ گردن زدن که بدترین وجه است پس چرا اینگونه در قران آورده شده است؟ آیا این شبیه دائش نیست؟ که د جنگ به بدترین وجه رفتار میکنند؟
2) : آیه در مورد لحظات اوج جنگ است نه یک حالت عادی و نه حتی زمانی که جنگ به نفع مسلمین است و معنای لغوی (ثخن) سفتی و غلظت است یعنی تا زمانی که از نظر نظامی دشمن را ضعیف نکردید و به اصطلاح جای پای خود را سفت نکردید شدید باشید و معمول جنگ های آن دوره زدن گردن با شمشیر بود و در ادامه زمانی که جنگ به نفع شما شد آن تعداد را که میتوانید اسیر کنید که بعد از پایان جنگ یا با منت یا با فدیه آزادشان کنید . این شدت عمل از اصول لا ینفک هر جنگی است حتی در دنیای مدرن امروز باز تکرار میکنم آیه در مورد میدان جنگ است نه بعد از جنگ و یا مجازات و ...
3) : این کار اسلام که در قرآن مجید آورده شده کار کاملا درستی و بجایی است زیرا ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان...این باید در نظر گرفته شود که ظلم تنها شخصی نیست بلکه اجتماعی است و جامعه را میتواند به تباهی بکشاند و باید سرنوشت ظالم الگو شود تا خدایی نکرده دیگران دنباله رو شخص ظالم نگردند و مظلومان نیز از باز پس گیری حقوق خود ناامید نگردند...به امید فردا به امید نور...
4) : برخلاف نظر خیلی ها که فکر می کنند گردن زدن بدترین روش هست باید عرض کنم که نه اصلا هم اینطور نیست از لحاظ علوم پزشکی گردن زدن راحتترین روش کشتن هست(گردن زدن نه بریدن گردن با چاقو که داعش انجام میدهد) در گردن زدن در یک لحظه تمامی اعصابی که به مغز وصل می شوند در یک لحظه قطع می شود. می شود گفت فرد کمترین درد را می کشد. در گلوله زدن به قلب درد به مغز مخابره می شود و طرف چند لحظه درد بسیار شدیدی تحمل می کند. در گلوله زدن به مغز هم یک قسمت مغز که سالم هست درد را به نخاع و اعصاب مخابره می کند ولی در گردن زدن نخاع در یک لحظه قطع می شود و دردی به اعصاب مخابره نمی شود.
5) : چطوریه که در گلوله زدن به مغر یه قسمت مغر سالمه و درد رو حس می کنه... ولی در گردن زدن که کل مغز سالمه درد ناشی از قطع شدن نخاع رو حس نمی کنه...؟!
6) : بهترین روش مرگ آناتازی است نه گردن زدن
رمضانی (داور) : آناتازی در ادیان الهی مردود است و گناه می‌باشد و حتی در بین صاحب نظران و اندیشمندان، مخالفان بسیاری دارد.
7) : . نکته ای که در این آیه می¬توان گفت این است که تمام دستورات خدا برای این است که جنگ تمام، و اسلحه بر زمین گذاشته شود. غلامرضا فدائی
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » آیت الله مکارم شیرازی
و هنگامی که با کافران ( جنایت پیشه ) در میدان جنگ رو به رو شدید گردنهایشان را بزنید ، ( و این کار را هم چنان ادامه دهید ) تا به اندازه کافی دشمن را در هم بکوبید در این هنگام اسیران را محکم ببندید سپس یا بر آنان منّت گذارید ( و آزادشان کنید ) یا در برابر آزادی از آنان فدیه [ غرامت ] بگیرید ( و این وضع باید هم چنان ادامه یابد ) تا جنگ بار سنگین خود را بر زمین نهد ، ( آری ) برنامه این است! و اگر خدا می خواست خودش آنها را مجازات می کرد ، اما می خواهد بعضی از شما را با بعضی دیگر بیازماید و کسانی که در راه خدا کشته شدند ، خداوند هرگز اعمالشان را از بین نمی برد! [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » آیت‌الله موسوی همدانی (ترجمه‌المیزان)
و هنگامی که با کافران ( جنایت پیشه ) در میدان جنگ رو به رو شدید گردنهایشان را بزنید ، ( و این کار را هم چنان ادامه دهید ) تا به اندازه کافی دشمن را در هم بکوبید در این هنگام اسیران را محکم ببندید سپس یا بر آنان منّت گذارید ( و آزادشان کنید ) یا در برابر آزادی از آنان فدیه [ غرامت ] بگیرید ( و این وضع باید هم چنان ادامه یابد ) تا جنگ بار سنگین خود را بر زمین نهد ، ( آری ) برنامه این است! و اگر خدا می خواست خودش آنها را مجازات می کرد ، اما می خواهد بعضی از شما را با بعضی دیگر بیازماید و کسانی که در راه خدا کشته شدند ، خداوند هرگز اعمالشان را از بین نمی برد! [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » استاد الهی قمشه‌ای
شما مؤمنان چون ( در میدان جنگ ) با کافران رو به رو شوید باید ( شجاعانه ) آنها را گردن زنید تا آن گاه که از خونریزی بسیار دشمن را از پا در آوردید پس از آن ، اسیران جنگ را محکم به بند کشید که بعدا یا بر آنها منّت نهید ( و آنها را آزاد گردانید ) یا فدا گیرید تا در نتیجه جنگ سختیهای خود را فروگذارد. این حکم فعلی است ، و اگر خدا بخواهد خود از کافران انتقام می کشد ( و همه را بی زحمت جنگ شما هلاک می کند ) و لیکن ( با این جنگ کفر و ایمان ) می خواهد شما را به یکدیگر امتحان کند ، و آنان که در راه خدا کشته شدند خدا هرگز اعمالشان را ضایع نگرداند. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
1) : سلام منظور ازکفارچه کسانی هستن پس دراینصورت ما که مسلمان هستیم باید بیقه ادمها را گردن بزنیم وسواعل دوم پس طالبان وداعش که مارا کفار میدانند وسرمیبرنند ومیگن قران،گفته درست عمل میکنند و مگر درسوره بقره آیه ۲۴۵ فکرکنم نگفته که در دین اجبارنبست تشکر
رمضانی (داور) : در آیه اول، خداوند فرموده‌اند که کفار چه کسانی هستند. کسانی که مردم را از ایمان آوردن به آنچه رسول خدا (ص) ایشان را بدان مى‏‌خواند منع و جلوگیرى‏ می‌کنند یعنى از ایمان به دین توحید باز می‌دارند.
در آیه 256 سوره مبارکه بقره خداوند می‌فرماید در دین هیچ چیزی که مغایر با طبیعت و سرشت شما باشد وجود ندارد چون کاربرد اکراه تنها در اعمال ظاهرى است، که عبارت است از حرکاتى مادى و بدنى (مکانیکى) و دین عبارت است از یک سلسله معارف علمى که معارفى عملى به دنبال دارد، و جامع همه آن معارف، یک کلمه است و آن عبارت است از" اعتقادات"، و اعتقاد و ایمان هم از امور قلبى است که اکراه‏ و اجبار در امور قلبی تحقق ندارد.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » استاد مهدی فولادوند
پس چون با کسانی که کفر ورزیده اند برخورد کنید ، گردنها [ یشان ] را بزنید. تا چون آنان را [ در کشتار ] از پای درآوردید ، پس [ اسیران را ] استوار در بند کشید سپس یا [ بر آنان ] منّت نهید [ و آزادشان کنید ] و یا فدیه [ و عوض از ایشان بگیرید ] ، تا در جنگ ، اسلحه بر زمین گذاشته شود. این است [ دستور خدا ] و اگر خدا می خواست ، از ایشان انتقام می کشید ، ولی [ فرمان پیکار داد ] تا برخی از شما را به وسیله برخی [ دیگر ] بیازماید ، و کسانی که در راه خدا کشته شده اند ، هرگز کارهایشان را ضایع نمی کند. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » جناب آقای صفوی (بر اساس المیزان)
ای مؤمنان ، اکنون که دریافتید شما بر حقّید و کافران بر باطل ، هنگامی که در میدان کارزار با کافران رو به رو شدید ، گردن هایشان را بزنید ، تا آن گاه که از آنان بسیار کُشتید و بر ایشان چیره گشتید ، آنان را به اسارت بگیرید و بندها را محکم کنید . پس از آن یا بر آنان منّت نهید و رهایشان سازید و یا با گرفتن فدیه آزادشان کنید . ] شما باید به کارزار ادامه دهید ] تا آن گاه که جنگ پایان پذیرد و جنگجویان سلاح های خود را بر زمین نهند . این است حکم خدا . اگر خدا می خواست خود از آنان انتقام می گرفت و هلاکشان می ساخت ، ولی فرمان جهاد داد تا شما را به وسیله یکدیگر بیازماید . و کسانی که در راه خدا کشته شده اند ، خدا هرگز کارهای نیکشان را تباه و بی اثر نخواهد کرد . [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » حجت الاسلام انصاریان
پس هنگامی که [ در میدان جنگ ] با کافران روبرو شدید ، گردن هایشان را به شدت بزنید تا آن گاه که بسیاری از آنان را با سختی و غلظت از پای درآورید ، در این هنگام [ از دشمن اسیر بگیرید و ] آنان را محکم ببندید ، [ پس از اسیر گرفتن ] یا بر آنان منت نهید [ و آزادشان کنید ] ، یا از آنان [ در برابر آزاد کردنشان ] فدیه و عوض بگیرید تا آنجا که جنگ بارهای سنگینش را بر زمین نهد. این است [ فرمان خدا ] و اگر خدا می خواست [ خود بدون فرمان جنگ ] از آنان انتقام می گرفت [ ولی به جنگ فرمان داد ] تا برخی از شما را به وسیله برخی دیگر بیازماید ، و کسانی که در راه خدا به شهادت رسیده اند ، خدا هرگز اعمالشان را باطل و تباه نمی کند. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  رعنا سليمان عباسي - تفسیر جوامع جلد ۶/ابو على ابن الحسن الطبرسى
هنگامى که با کافران در میدان جنگ روبرومى شوید گردنهایشان را بزنید, و هـمـچـنـان ادامه دهید تا به اندازه کافى دشمن را درهم بکوبید, در این هنگام اسیران رامحکم بـبندید, سپس یابر آنها منت گذارید (و آزادشان کنید) یا در برابر آزادى از آنها فدیه بگیرید و این وضـع هـمچنان ادامه یابد تا جنگ بار سنگین خود را برزمین نهد برنامه این است , و هر گاه خدا مـى خواست خودش آنها رامجازات مى کرد, اما مى خواهد بعضى از شما را با بعضى دیگربیازماید و کـسـانـى که در راه خدا کشته شدند خداوند هرگز اعمالشان رانابود نمى کند.

[ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  سيده منصوره خادم - ترجمه فیض الاسلام
4- پس (چون کفّار از ایمان آوردن بدین مقدّس اسلام دورى نمودند و مردم را از آن بازداشتند خداى تعالى مؤمنین را بکشتن آنان امر کرده و فرمان داده میفرماید: اى مؤمنین) هر گاه (در میدان جنگ) آنان را که کافر شده‏اند ملاقات و دیدار کردید (روبرو شدید) پس گردنهاى ایشان را بزنید گردن زدنى (ایشان را بکشید بهرگونه که میتوانید، و چون کشتن بگردن زدن شیوع دارد، از اینرو درباره کشتن ضرب الرّقاب «زدن گردنها» را
بیان کرده) تا هنگامى که اینان را بسیار کشته باشید، پس (چون در جنگ کسى از دشمنانتان را اسیر و گرفتار نمودید) قید و کند (آن اسیر) را محکم و استوار کنید، پس از آن یا (بر او) منّت نهید و احسان و نیکى نمائید منّت نهادنى (او را آزاد گردانید) و یا فداء و عوض گیرید فداء گرفتنى (چیزى در برابر وى گرفته و رهایش کنید) تا آنکه جنگ اسلحه و اسباب خود را فرو نهد (جنگ‏جویان بجنگ پایان دهند. ناگفته نماند: ظاهر آیه دلالت دارد بر اینکه رها کردن اسیر کافر پیش از بپایان رسیدن جنگ خواه بفدیه و عوض باشد خواه بدون فدیه واجب است، و در آن هنگام کشتن و بنده گردانیدن ایشان جائز و روا نیست، و این خلاف اجماع اهل بیت «علیهم السّلام» است، براى اینکه آنچه از ایشان «که عالم و داناى بتفسیر قرآن کریم‏اند» رسیده اینست: هر گاه مسلمانان هنگام جنگ اسیرى از کفّار بگیرند اگر پیش از بپایان رسیدن جنگ باشد و او مسلمان نشود کشتنش واجب است، و امام در کشتن او مخیّر میباشد که او را گردن زند، یا دستها و پاهایش را بریده رهایش کند تا خود بمیرد، و اگر پس از پایان جنگ بود امام اختیار دارد میان اینکه بر او منّت نهد و احسان نماید، یا فداء و عوض گیرد و آزادش کند، یا او را بنده گرداند، خواه مسلمان شود خواه کافر باشد، و شرح این مسئله در کتاب جهاد از کتب فقهیّه با ادلّه آن بیان شده، هر که خواهد بآنجا مراجعه نماید) امر و فرمان خداى تعالى آنست (که بیان شد) و (پس از آن قدرت و توانایى خود را بر هلاک و تباه کردن کفّار، و نیاز نداشتن جنگ نمودن مسلمانان با آنان را بیان نموده میفرماید:) اگر خدا میخواست از ایشان (کفّار) انتقام میکشید، و (بدون محاربه و جنگیدن شما مسلمانان با آنان) آنها را عقاب و کیفر مینمود (هلاک و تباه میگردانید) و لیکن آن را نخواست (و شما را بمحاربه و جنگ کردن با اینان امر کرد) تا برخى از شما را ببرخى امتحان و آزمایش نماید (مسلمانان را امتحان نماید که چگونه با کفّار در کارزار صبر و شکیبایى میکنند، و کفّار را آزمایش کند که چگونه با مسلمانان دشمنى مینمایند) و کسانى که در راه (جهاد و جنگیدن با دشمنان) خدا کشته شدند هرگز اعمال و کردارهاى (نیکوى) ایشان را ضائع و تباه نخواهد کرد. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  عليرضا يعقوبي سورکي - تدبر درقران
اى مؤمنان، اکنون که دریافتید شما بر حقّید و کافران بر باطل، هنگامى که در میدان کارزار با کافران رو به رو شدید، گردن هایشان را بزنید، تا آن گاه که از آنان بسیار کُشتید و بر ایشان چیره گشتید، آنان را به اسارت بگیرید و بندها را محکم کنید. پس از آن یا بر آنان منّت نهید و رهایشان سازید و یا با گرفتن فدیه آزادشان کنید. ] شما باید به کارزار ادامه دهید ] تا آن گاه که جنگ پایان پذیرد و جنگجویان سلاح هاى خود را بر زمین نهند. این است حکم خدا. اگر خدا مى خواست خود از آنان انتقام مى گرفت و هلاکشان مى ساخت، ولى فرمان جهاد داد تا شما را به وسیله یکدیگر بیازماید. و کسانى که در راه خدا کشته شده اند، خدا هرگز کارهاى نیکشان را تباه و بى اثر نخواهد کرد. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  مرضيه علمدار .ب - ترجمه خرمشاهی
پس چون با کافران [حربى‏] رو به رو شوید، گردنهایشان را بزنید تا آنکه ایشان را به زانو در آورید [و در دست شما اسیر شوند] آنگاه بندهایشان را سخت استوار کنید، و پس از آن یا منت نهید [و رها کنید بدون فدیه‏] یا فدیه بستانید [و رها کنید]، تا اهل کارزار بارهاى [سلاح‏] خود را فرو گذارد، چنین است [حکم الهى‏]، و اگر خداوند مى‏خواست از ایشان انتقام مى‏کشید، ولى [چنین کرد] تا بعضى از شما را به بعضى دیگر بیازماید، و کسانى که در راه خدا کشته شده‏اند، هرگز [خداوند] اعمالشان را تباه [و بى‏ارزش‏] نخواهد کرد [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » تفسیر نور استاد خرمدل
‏هنگامی که با کافران ( در میدان جنگ ) روبه‌رو می‌شوید ، گردنهایشان را بزنید ، و همچنان ادامه دهید تا به اندازه کافی دشمن را ( با کشتن و زخمی‌کردن ) ضعیف و درهم می‌کوبید . در این هنگام ( اسیران را ) محکم ببندید ، بعدها یا بر آنان منّت می‌گذارید ( و بدون عوض آزادشان می‌کنید ) و یا ( در برابر آزادی از آنان ) فدیه می‌گیرید ( خواه با معاوضه اسراء و خواه با دریافت اموال . این وضع همچنان ادامه خواهد داشت ) تا جنگ بارهای سنگین خود را بر زمین می‌نهد و نبرد پایان می‌گیرد . برنامه این است ، و اگر خدا می‌خواست خودش از آنان انتقام می‌گرفت . اما خدا خواسته است بعضی از شما را با بعضی دیگر بیازماید ( و مؤمنان راستین را با جهاد با کافران امتحان نماید ) . کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند ، خداوند هرگز کارهایشان را نادیده نمی‌گیرد و بی‌مزد نمی‌گذارد [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  داريوش بيضايي - تفسیر هفت جلدی جامع قرآن بقلم و جمع آوری مرحوم علامه حاج سید ابراهیم بروجردی
شما مؤمنان چون در جنگ با کافران روبرو شدید باید آنها را گردن بزنید تا آنگاه که از خون ریزی دشمن را از پا در آورید پس از آن اسیران جنگ را محکم به بند کشید تا بعداً آنها را آزاد گردانید یا فدیه گیرید تا در نتیجه جنگ سختیهای خود را فرو گذارد این حکم فعلی است و اگر خــــدا میخواست خود از کافران انتقام میکشید و همه را بی زحمت جنگ شما هلاک میکرد و لکن این جنگ کفر و ایمان برای امتحان خلق به یکدیگر است و آنانکه در راه خــــدا کشته شدند خــــدا هرگز رنج و اعمالشانرا ضایع نگرداند, [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  اميد رسا - امید رسا
" پس هنگامی که افرادی را که کافر شدند [و حَق را نادیده گرفته و پوشاندند] ملاقات کردید [و رو در رو شدید با آنها در میدان جَنگ] ، پس گَردن ها را بزنید تا آنگاه که [غالِب و] مسلّط شوید بر آنها [و] پس [سَخت و] محکم ببندید آنها را ؛ پس یا منّت گذارید [و آزاد نمایید آنها را] بعد [از جَنگ] و یا فِدیه [و غرامت بگیرید برای آزادی] ، تا جَنگ [خاموش شود و] واگذارَد سنگینی هایش را ؛ آن است [فَرمانِ خداوند]! ؛ و [شاید] اگر خداوند می خواست حتماً [خودش] اِنتقام می گرفت از آنها ، و امّا باید آزمایش شوند بعضی به بعضی [دیگر]! ؛ و افرادی که کُشته شدند در راه خداوند پس هرگز گُم [و ناپیدا] نمی شود اعمالِ آنها! . " . [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.