1)
: ایا این ایه تایید ابوبکر بوسیله خداوند نیست؟ چون میفرماید خدا با ماست یعنی فعل جمع
2)
: چه جواب کامل و خوبی دادید ... ممنون
3)
: خب شما همه رو گفتی درست.چرا به اخر نرسوندی؟اون تیکه که پیامبر اکرم میفرمایند خدا با "ما"است مد نظر سنی هاست.به اون چه جوابی بدیم؟
4)
: با سلام از این که با آگاهی و بصیرت و با بیان شیوا و دلنشین خود به ابهام زدایی از افکار مسلمین می پردازید صمیمانه سپاس گزارم.
5)
: نظرات دوستان رو خوندم هر کدام جالب بود مخصوصا شماره 4
اما در پاسخ این دوستمون این سوال مطرح میشه که خداوند در واقعه ای به این مهمی که آغازگر تاریخ اسلامی شد چرا باید یک کافر رو همراه اشرف مخلوقاتش میکرد ، یا اگه کافر نپنداریم یک مسلمان نه یک مومن واقعی رو
به نظر من هم کار حضرت علی و هم ابوبکر در اون واقعه ستودنیه، همانطور که حضرت علی جونش رو به خطر انداخت ابوبکر هم جونش رو به خطر انداخته چون ایشون هم ممکن بود در غار کشته بشه مگر اینکه ایشون خلاف میلش و با زور پیامبر رفته باشه که بعید میدونم پیامبر چنین کاری کنه و گرنه حتما ابوبکر در غار پیامبر رو لو میداد.
6)
حویزاوی : با سلام برخی این ایه را کرامتی برای کسی که همراه رسول گرامی صل الله علیه واله بودمی دانند و به استناد 6 مورد :1.عدد 2تن. 2.ان دو را در یک جا جمع کرد 3.همراهی 4. اندوه 5. همراهی خداوند 6 . نزول آرامش.
این 6 مورد را کرامتی برای ابی بکر می دانند : واما الجواب:
1. عدد و رقم در قرآن کریم قدسیتی ندارد . بیان کننده تعداد آنهایی که در غار هستند 2نفرند و لا غیر.(( ... ثلاثه رابعهم کلبهم و یقولون خمسه سادسهم کلبهم..)).
2. مکان نیز امتیازی برای شخص نمی آورد .درکشتی حضرت نوح انسان و حیوان همراه شدند ایا برای حیوان کرامتی شد و مسجد النبی که از غار محترم تر است در آن منافقین و مسلمانان بودند ایا برای منافقین کرامتی شد .3. همراهی نیز امتیاز نیست . همراهی چند نوع استت الف. همراهی حیوان با انسان((... کصاحب الحوت ...)) ب. همراهی اجباری: ((یا صاحبی السجن)) ج. همراهی کافر و مومن:((قال له صاحبه و هو یحاوره ا کفرت بالذی خلقک)) د.همراهی فرزند مومن و والدین کافر((و ان جاهداک على ان تشرک بی ما لیس لک به علم فلا تطعهما و صاحبهما فی الدنیا معروفا)) ه.همراهی پیامبر و کافران((و ما صاحبکم بمجنون )) پس صحبت و همراهی نیز امتیاز نیست.
4.حزن بخودی خود امتیاز نیست بلکه موردی که بخاطر آن اندهگین می شویم مهم است . اینجا پیامبر بطور مستمر نهی از حزن همراهش کرده که اگر برای خدا بود هرگز نهی نمی فرمود . حزن غیر از ترس است . حزن برای از دست دادن چیزی ... بکار می رود6. اینجا صاحب سکینه صاحب جنود است و اگر بگویم صاحب سکینه ابی بکر است پیامبر را از نبوت خارج کرده ایم پس سکینه و صاحب جنود وجود پیامبر اکرم است ولا غیر و اگر مومنی در غار با رسول گرامی می بود خداوند او را شریک در سکینه می کرد ((هو الذی انزل السکینه فی قلوب المومنین )).ضمنا" اگر ابی بکر از اول بقصد هجرت با پیامبر خارج می شد اول ایه نمی گفت اذ اخرجه.. می گفت: اذ اخرجاهما ((اذهبا الى فرعون انه طغى ))((فقلنا اذهبا الى القوم الذین کذبوا)) ... نتیجه : اینکه آنکسی که همراه پیامبر بود در غار ثور مومن نبود بلکه کافر هر کسی که باشد ... والسلام
7)
: با سلام. این آیه یکی از دلایل قرآن بر حقانیت علی علیه السلام است.
در این آیه خداوند می فرماید ما سکینه را به پیامبر دادیم. چون ه آخر در کل آیه اشاره به پیامبر دارد. سوال اینجاست که چرا سکینه را به نفر دیگر نداده است. جواب در آیه 26 همین سوره است. در آنجا که میفرماید: خدا سکبنه را به پیامبر و مومنان میدهد.
در نتیجه ایشان از منظر قرآن مومن نبوده اند.
8)
: به نام خدا /اگر در صدد مقایسه برآئیم آن شب (لیله المبیت) حضرت علی علیه السلام مسئولیت سنگین تر وکلیدی تری دارد چون در آن مسئولیت اگر می خواست افشاءراز کند کسی مانع اش وهمراهش نبود/علی (ع) در تنهایی وجدای از رسول الله (ص) هم حافظ حدود الهی وجان پیامبر است /وسر انجام اینکه آخر کارها مهم است /وقتی که پیامبر به علی (ع) فرمودند در ماه رمضان شهید می شوی امام پرسید آیا بر حق ام ؟؟؟؟
البته بحث بر سر جدال با برادران عزیز اهل تسنن نیست /ما (شیع وسنی) امروز از یک دشمن ضربه می خوریم /در واکاوی مباحث تاریخی حقایق بهتر لوه گر می شود /تشکر
9)
: سلام علیکم درجواب فردی که ابوبکرصدیق رااز دایره ایمان بیرون برده بود عرض که خودایشان ا دایره ایمان بیرون هستند بدین دلیل که دههاایه درقرآن داریم که درمدح مهاجرین وانصاراست و رآیه ای فرموده اولئک هم المومنین حقا وازمسلمات تاریخ است که ابوبکرصدیق اولین فرد مسلمان است
واما اگردراینجا خداوند ا انزال سکینه بر سول الله نام برده به تشابه این آیات نظری می افکنیم درآیه ای خداوند میفرماید آن العزه لله جمیعا و رآیه دیگر میفرماید آن العزه لله ولرسوله وللمومنین پس آیا درآیه اول که آمده عزت ا الله است ازماسوایش رانفی میکند پس خوبه انسان خداووجدان رادرنظربگیرید وبدون اطلاع کافی از مباحث قرآنی وارد بحث نشود وماعلیناالاالبلاغ
10)
: مگه امیرالمومنین اولین مرد مسلمان نیست؟ ابوبکر کجا بود وقتی امیرالمومنین علی بن اب طالب نخستین نفر اسلام آوردند در ثانی جمیع خصلتها ی پسندیده به صورت عام و کامل و بی نهایت از آن خداست مثل عزت و با اذن خدا به صورت محدود در برخی از بندگانش قرار داده ولی در مورد سکینه در این ایه اثبات میشود خداوند تنها در وجود پیامبر آن را قرار داده بود و ابوبکر هرگز مشمول این عنایت الهی نشد