1)
: ba salam, man mosalmani hastam ke dar kharej ay iran eghamat daram. yeki az dustane masihie man in aya ro matrah kardo goft in chejur peyghambarie ke zanane jang yada ro ghanimate khodesh midune? mikhastam bedunam vaghean in zanani ke dar aye zekr shode baraye peyghammbar halal budand? bebakhshid age sarih harfamo zadam vali baram shobhe ijad shode
montazere javab hastam. lotfan pasokh bedin
2)
: سلام
برای من هم این شبهه ایجاد شده
ممنون میشم همینجا پاسخ بدن اساتید
بعد این که فقط برای پیغمبر (ص) هست یعنی چجوری ؟
مگه خود ایشون نفرمودند من هم بشری مثل شما هستم
3)
: به نظر مى رسد که نیازمند توضیحات بیشترى نیست ، به اندازه ى کافى درخشان هست. دوستان بهتر هست که تلاش کنند این مطالب رو به حاشیه ببرند تا بیش از این باعث تمسخر جهانیان نباشیم. من دعوت مى کنم از عزیزان یک بار دیگر این آیه رو بخوانند و کمى به اعتقاداتشان فکر کنند.
4)
: سلام دوست عزیز من نظر شخصی خودم رو در زیر بیان کردم که به نظرم جواب درست و قانع کننده ای هستش در پاسخ به بحث اینکه چطور اسلام کنیز گرفتن رو در اون شرایط تایید کرده امیدوارم بهت کمک کنه
ببنید ما اول باید شرایط رو مشخص کنیم تا بفهمیم چرا !!
در اون زمان تعداد بسیار زیادی جنگ صورت میگیره و در هر جنگ از کفار تعداد قابل توجهی مرد کشته میشدند ( منظورم نیست که فقط از کفار کشته میشدند خیر از مسلمان ها هم شهید میدادیم اما بحث ما الان سر کفار هستش ) مثلا یه عدد همین جوری ۷ هزار نفر از کفار کشته می شدند خب این ۷ هزار مرد با فرض این که مثلا تعدادیشون مجرد بودن ۵ هزار نفر که زن داشتن تازه نمی دونیم یکی یا دوتا یا سه تا یا حتی بیشتر با فرض سه تا بگیم میشه ۱۵ هزار زن بیوه با فرض یکی بگیم میشه ۵ هزار زن بیوه!!! این فقط برای یک جنگ حالا شما حساب کن ۵۰ تا جنگ چقدر زن بیوه و بچه ی یتیم به جا میزاره !!!! حالا شما بگو با این همه یتیم و بیوه زن چیکار کنیم ؟؟ این ها که نه کاری دارن و نه منبع درآمدی ؛ این ها چجوری امورات خودشون رو بگزرونن ؟؟؟ چجوری شکم خودشون و بچه هاشون رو سیر کنن؟؟؟ چجوری این همه زن بیوه جوان و میان سال و پیر نیاز های جنسیشون رو برطرف کنن ؟؟؟ شما خودت رو بزار جای شخصی که می خواد راجب این افراد تصمیم بگیره میگی چیکار کنیم ؟؟؟ همشون رو بکشیم !!!!؟؟؟؟ ولشون کنیم به حال خودشون تا از بدبختی و گرسنگی بمیرا یا در شرایط بسیار سختی جون بکنن؟؟؟؟
در اون موقع راه اسلام این بود که این افراد رو مسلمان هایی که توانش رو داشتن ببرن به خانه های خودشون بهشون آب و غذا و لباس و سر پناه بدن ازشون حمایت کنن و اون ها هم به جای بیکاری و گرسنگی در امور خانه و این ها کمک کنن و کار کنن که تازه این فقط کار کردن برای دیگران نبود هم کار خودشون بود یعنی محلی که خودشون درش زندگی میکردن رو تمیز میکردن هم برای صاحب خانه به حصاب می آمد و علاوه بر این اون زن ها به مرد اون خونه هم محرم میشدن و علاوه بر همه ی اون ها گهگداری نیاز جنسی این زنان بیوه هم برطرف میشد.
این هم باید بگم که یکی دوتا زن نبود که اون همه زن بیوه در یک شهر همه هم نیاز جنسی دارن مسلما اگه به حال نیاز جنسیشون فکر نشه به فساد کشیده میشن و میشه اون شهر.
پس مسئله کنیز در اسلام و در اون زمان به این شکل بوده نه به صورت برده داری غربی که میومدن از میان خانه های اون انسان ها در آفریقا این ها رو می دزدیدند و به بردگی میگرفتند و اون ها رو شلاغ شکنجه میدادن این با معنی و مفهوم شرایط کنیز در اسلام اون موقع و شرایط اون موقع کاملا متفاوت هستش
5)
: جوابتون قانع کننده نیست. همون اتفاقی که برای زنان بیوه شده مسلمان می افتاده میتونسته برای زنان کفار هم بیافته. ازدواج مجدد، مهاجرت و ... کنیز هم ردیف با غلام و برده است. هرچی راهکارش باشه این نیست که به بردگی یکی دیگه در بیان.
جواب درست اینه:
هر انسانی جان خودشو دوست داره.
اعراب برای اینکه مردان رو برای جنگ تشکیق کنن، میگفتند اونجا فلان قدر زن هست، فلان قدر پول و مال هست و شما میتونید اونهارو غارت کنید
البته این در زمان اسلام نیومده و قبلش در بین اعراب رسم بوده.
بعد از اومدن اسلام، شرایط تغییر کرد، علاوه بر مسائل قبلی مسئله ای به نام بهشت جاویدان در صورت کشته شدن هم به بقیه اضافه شد.
اینطوری که اگر بجنگید، درصورت زنده موندن، اینهمه غنایم و کنیز و برده نصیب میشید. اگر هم کشته شدید جاتون توی بهشت همراه با عیش و زندگی ابدی در خوشی و خرمی است.
البته برده داری و کنیز گرفتن رسم اعراب بوده و اسلام در آن دخل و تصرفی نداشته. عربی که حاضر نبوده بخاطر خدا و یا تفکر الهی جونشو فدا کنه مجبور بودند که اینجوری با خودشون همراه کنن.
اما بعدا بسیاری از آیات قرآن تغییر پیدا کرد،درمورد آیات ناسخ و منسوخ بخونید و مطالعه کنید. امید است به راه حق و الهی هدایت شوید با تشکر.
مَا نَنسَخْ مِنْ آیةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأْتِ بِخَیرٍ مِّنْهَا أَوْ مِثْلِهَا ۗ أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَیٰ کلِّ شَیءٍ قَدِیرٌ ﴿۱۰۶﴾ (ترجمه: هر حکمی را نسخ کنیم، یا آن را به [دست] فراموشی بسپاریم، بهتر از آن، یا مانندش را میآوریم؛ مگر ندانستی که خدا بر هر کاری تواناست؟
سوره بقره آیه ۳۶