از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید ترجمه ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
 » آیت الله مشکینی
ای پیامبر ، به همسران و دخترانت و زن های مؤمنان بگو روسری ها و چادرهای خود را بر خویش بیفکنند ( که گردن و سینه و بازوان و ساق ها پوشیده شود ) این ( کار ) نزدیکتر است به آنکه ( به حجاب و عفت ) شناخته شوند تا مورد تعرض و آزار ( فاجران ) قرار نگیرند و خداوند همواره آمرزنده و مهربان است. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
1) : چرا تو پرانتز واسه خودتون همه چی اضافه میکنین گفته بهتر است حجاب داشته باشید مجبور که نکرده.پ

شاه آبادی (داور) : در اینکه منظور از شناخته شدن چیست؟ دو نظر در میان مفسران وجود دارد که منافاتى با هم ندارند.
نخست اینکه در آن زمان معمول بوده است که کنیزان بدون پوشیدن سر و گردن از منزل بیرون مى‏آمدند، و از آنجا که از نظر اخلاقى وضع خوبى نداشتند گاهى بعضى از جوانان هرزه مزاحم آنها مى‏شدند، در اینجا به زنان آزاد مسلمان دستور داده شد که حجاب اسلامى را کاملا رعایت کنند تا از کنیزان شناخته شوند و بهانه‏اى براى مزاحمت به دست هرزگان ندهند.
بدیهى است مفهوم این سخن آن نیست که اوباش حق داشتند مزاحم کنیزان شوند، بلکه منظور این است که بهانه را از دست افراد فاسد بگیرند.
دیگر اینکه هدف این است که زنان مسلمان در پوشیدن حجاب سهل‏انگار
و بى اعتنا نباشند مثل بعضى از زنان بى بند و بار که در عین داشتن حجاب آن چنان بى‏پروا و لاابالى هستند که غالبا قسمتهایى از بدنهاى آنان نمایان است و همین معنى توجه افراد هرزه را به آنها جلب مى‏کند.
از این آیه استفاده مى‏شود که حکم" حجاب و پوشش" براى آزاد زنان قبل از این زمان نازل شده بود، ولى بعضى روى ساده‏اندیشى درست مراقب آن نبودند آیه فوق تاکید مى‏کند که در رعایت آن دقیق باشند.
آیه صریح تر در مورد وجوب حجاب آیه زیر است:
سوره نور آیه 31
«وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛[نور/31] و به زنان مؤمن بگو که چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود نگه دارند و زینتهاى خود را جز آن مقدار که پیداست آشکار نکنند و مقنعه ‏هاى خود را تا گریبان فروگذارند و زینتهاى خود را آشکار نکنند، جز براى شوهر خود یا پدر خود یا پدر شوهر خود یا پسر خود یا پسر شوهر خود یا برادر خود یا پسر برادر خود، یا پسر خواهر خود یا زنان همکیش خود، یا بندگان خود، یا مردان خدمتگزار خود که رغبت به آن ندارند، یا کودکانى که از شرمگاه زنان بى‏ خبرند. و نیز چنان پاى بر زمین نزنند تا آن زینت که پنهان کرده‏اند دانسته شود. اى مؤمنان، همگان به درگاه خدا توبه کنید، باشد که رستگار گردید.»
تفسیر نمونه، ج‏17، ص: 428
2) : یدنین بمعنی نزدیک کردن یاروی هم انداختن یعنی دو طرف چادر مانند شنل از هم دور نباشد ویا مانند بعضی چادریها که گلو ودستها وحتی سینه هویدا می باشد مورد نظر نیست
یعرفن بمعنی شناخته شدن زمانی می گوییم طرف چادریست زمانی می گوییم چادر به سر کرده
نوع چادر به سر کردن خود معرف وشناسایی کسی است که می بینیم
یوذین بمعنی مورد اذیت قرار گرفتن که میتواند هرزه گویی وآزار جسمی باشد ویا چشمی
واقفیم که چشمها نیرویی دارند که میتوانند حتی باعث مرگ بشوند
با قدری تامل در زندگی خانواده های بی بند وبار حضور تاثیر چشم حتی پس از ساعتها بر جسم وروح وبالطبع محیط خانه همسر وفرزندان آشکار میشود که نمی دانند از کجا این تلخی در زندگیشان نفوذ پیدا کرده
3) : سلام
در ایران یکی از مهمترین نهادهایی که باید ساختار اساسی آن تغییر یابد حوزه علمیه و تربیت طلبه است. بر اساس فرمایش آیت الله جوادی آملی دین رایجی که تا کنون معرفی شده آن دینی نیست که قرآن به آن امر فرموده باشد و آنچه رایج است نظرات عالمان دین است و سپس ادامه میدهند دین حقیقی باید بر اساس قرآن و سنت و عقل و اجماع باشد که هیچیک از این چهار مورد در نظرآقایان مد نظر نبوده است.جمله تمام
در خصوص حجاب عمومی(البته 31 سوره نور موضوعیت دیگر دارد) ما فقط یک آیه داریم در سوره احزاب آیه 59که آن هم مثل اقامه نماز و روزه داری و پرداخت زکات و انجام حج ، امر مستقیم و واجب الهی ندارد بلکه در سوره احزاب میفرماید ای پیامبر به همسرانت و دخترانت( مثل حضرت زهرا سلام الله علیها) بگو ونیز زنان مومنان (نه حتی دختران مومنان) که آن پوشش خود را جوری رعایت کنند که به معرفی عفت و حریت ایشان نزدیکتر باشد و ازآزار و تعدی بیمار دلان دور بمانند.
عنایت میفرمایید که 1- زنان مومنین سومین مخاطبین هستند و نه دختران از ایشان
2- زنان مومنین نه زنان اکثریت افراد که فقط اسلام زبانی و ظاهری دارند.
3- سوم زیبایی و احسن القول از کلام الهی را عمیقا دقت فرمایید : میفرماید ذالک ادنی ان یعرفن...آن پوشش به عفت و بیان حریت نزدیکتر است یعنی پوشش های دیگر به اقتضای میزان پوشش از این عفت و عزت میتواند برخوردار باشد.
4- در بیان لغت قاموس جلباب به لباس گشاد و سطحی که دیگر لباسها را میپوشاند میگویند و اصلا صحبت از چادر نیست و اینکه برخی مصطلح است چادر حجاب برتر است اصلا چنین نیست (ولی برخی چادر ها به جلباب نزدیکترند)بلکه لباسی گشاد که معرف معرفت و عزت زن باشد.
5- اینکه آیه شریفه با "والله غفور رحیم" خاتمه می یابد یعنی آن معمار نظام هستی که حق تبارک و تعالی است بعد از بیان این مهم میفرماید که او به رحمت رحیمیه خودپوشاننده و در گذرنده ازعیوب و گناهان است.
6 - پس مخاطبین معلوم و نوع پوشش معلوم و علت پوشش هم معلوم و کسانی هم که در رعایت "" ادنی یعنی نزدیکتر" در حال گذران مراتب کسب معرفت و عزت هستند دائما در پوشش مغفرت و رحمت الهی هستند.
7-این مورد جزء منکرات نیست که دستگاه عریض و طویل امر بعروف و نهی از منکر داشته باشد.
والسلام علیکم
4) : و نیز همه گفتار نظر اول ما میدانیم خدای متعال که چنین در سوره احزاب فرموده
هم حکیم است هم خبیر و هم مخبر اگر قرار بر پوشش به چادر بود حتما بدان اشاره مستقیم و به شفاف میگرد مانند راستگویی که شفاف و طی آیات متعدد بیان نموده است
رمضانی (داور) : آیا همه جزئیات در قرآن بطور مستقیم اشاره شده است؟
ضمن اینکه حکمت عدم اشاره مستقیم به برخی مسائل، شناخته شدن بندگان مطیع از معصی است. از تو به یک اشاره از من به سَر دویدن
البته بیان فوق کلی است و دأب قرآن است والّا مسأله حجاب که مستقیم بدان اشاره شده است ولی با این وجود متاسفانه اینچنین مورد هجمه اتهام و شبهه افکنی قرار گرفته است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » آیت الله مکارم شیرازی
ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: «جلبابها [ روسری های بلند ] خود را بر خویش فروافکنند ، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است ( و اگر تا کنون خطا و کوتاهی از آنها سر زده توبه کنند ) خداوند همواره آمرزنده رحیم است. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
1) : چرا در این آیه به پیامبر خطاب شده بناتک ( دخترانت ) در حالی که پیامپر یک دختر بیشتر نداشتند - حکمت بیان این کلمه چیست
2) : سلام ، پس چرا آیت الله مکارم شیرازی در رسالشون در قسمت ٤٣ مسایل عمومی مورد ابتلا نوشته که در حجاب إسلامی نوع و رنگ لباس تفاوتی نمیکند بلکه واجب است پوشاندن تمام بدن غیر إز صورت و دستها تا مچ ولی پوشیدن لباس های زینتیهر چند بدن آشکار نباشید جایز نیست
3) : منظور دختر خوانده های پیامبر هم هست نه فقط حضرت زهرا سلام الله علیها
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » آیت‌الله موسوی همدانی (ترجمه‌المیزان)
ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: «جلبابها [ روسری های بلند ] خود را بر خویش فروافکنند ، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است ( و اگر تا کنون خطا و کوتاهی از آنها سر زده توبه کنند ) خداوند همواره آمرزنده رحیم است. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
1) : از کجا معلوم جلب به معنی روسری است
شاه آبادی (داور) : در مفهوم جلباب اختلاف نظر وجود دارد. آنچه، با توجّه به کتب لغت(1) و گفتار مفسران شیعه مانند علامه طباطبایی(2) و فیض کاشانی(3) و اهل سنّت مانند قرطبی(4) صحیح‏تر به نظر می‏رسد، آن است که «جلباب» ملحفه و پوششی چادر مانند است نه روسری و خمار. از ابن عبّاس و ابن مسعود روایت شده که منظور عبا است. پس جلباب لباس گشاد و پارچه‏ای است که همه بدن را می‏پوشاند. ضمناً همان طور که مفسران بزرگ مانند شیخ طوسی و طبرسی فرموده‏اند، در گذشته دو نوع روسری برای زنان معمول بود: روسری‏های کوچک که آن‏ها را «خِمار» یا «مقنعه» می‏نامیدند و معمولاً در خانه از آن استفاده می‏کردند؛ و روسری‏های بزرگ که مخصوص بیرون خانه به شمار می‏آمد. زنان با این روسری بزرگ که جلباب خوانده می‏شد و از «مقنعه» بزرگ‏تر و از «رداء» کوچک‏تر است و به چادر امروزین شباهت دارد، مو و تمام بدن خود را می‏پوشاندند.(5) به طور خلاصه در معنی «جلباب» مفسران و اهل لغت چه معنی ذکر کرده اند:
1. ملحفه (چادر) و پارچه بزرگی که از روی سری بلندتر است و سر و گردن و سینه ها را می پوشاند.
2. مقنعه و خمار (روسری)
3. پیراهن گشاد (ر.ک: لسان العرب، مجمع البحرین، مفردات راغب ...)
گرچه این معانی با هم متفاوتند ولی قدر مشترک هم آنها این است که بدن را به وسیله آن بپوشاند. اما بیشتر به نظر می رسد که منظور پوششی است که از روسری بلندتر و از چادر کوچک تر است چنان چه نویسنده «لسان العرب» بر آن تکیه کرده است. (ر.ک: تفسیر نمونه، ج 17، ص 428، ذیل آیه 59 از سوره احزاب)
نزدیک ساختن جلباب - «یدنین علیهنّ من جلابیبهنّ» - کنایه از پوشیدن چهره و سر و گردن با آن است.(6) یعنی چنان نباشد که چادر یا رو پوش‏های بزرگ (مانتو) تنها جنبه تشریفاتی و رسمی داشته باشدو همه پیکرشان را نپوشاند. زنان حق ندارند چنان چادر بپوشند که نشان دهد اهل پرهیز از معاشرت با مردان بیگانه نیستند؛ از نگاه چشم‏های نامحرم نمی‏پرهیزند و از مصادیق «کاسیات عاریات»(7) شمرده می‏شوند. قرآن فرمان می‏دهد: بانوان با مراقبت جامه‏شان را بر خود گیرند و آن را رها نکنند تا نشان دهد اهل عفاف و حفظ به شمار می‏آیند. تعلیل پایانی آیه نیز بیانگر همین امر است؛ یعنی آن پوششی مطلوب است که خود به خود دورباش ایجاد می‏کند و ناپاکدلان را نومید می‏سازد.(8)
پس مراد این است که زنان جلباب را به بدن خود نزدیک سازند تا درست آنها را محفوظ بدارد نه این که آن را آزاد بگذارند به طوری که گاه و بی گاه کنار و بدن آشکار گردد و به تعبیر ساده و خودمانی یعنی لباس خود را جمع و جور کنند.
1. ر. ک: مسأله حجاب، ص 158 و 159؛ قاموس قرآن، قرشی، ج 2، ص 41 و 42. (این کتاب‏ها کلمات اهل لغت را ذکر کرده‏اند؛ مانند تعبیر به «الجلباب: القمیص أوالثواب الواسع» یا «الجلباب ثوب اوسع من الخمار دون الردّاء تُغطّی به المرأة رأسها و صدرها)
2. المیزان فی تفسیر القرآن، ج 16، ص 361. (هو ثوب تشتمل به المرأة فیغطّی جمیع بدنها)
3. تفسیر الصافی، فیض کاشانی، ج 4، ص 203.
4. الجامع لأحکام القرآن، قرطبی، ج 14؛ ص 156.
5. درباره جلباب گفته‏اند: آن روسری خاصی که بانوان هنگامی که برای کاری به خارج از منزل می‏روند، سر و روی خود را با آن می‏پوشند؛ «الجلباب خمارالمرأة الذی یفطّی رأسها و وجهها اذا خرجت لحاجة» (التبیان فی تفسیر القرآن، طوسی ج 8، ص 361؛ مجمع البیان، ج 8 - 7، ص 578)
6. مجمع البیان، ص 580؛ المیزان، ج 16، ص 361.
7. زنانی که ظاهراً پوشیده هستند ولی در واقع برهنه‏اند، روی عن رسول اللّه(ص): صنفان من اهل النار لم أرهما قوم معهم سیاط کأذناب البقر یضربون بها الناس و نساء کاسیات عاریات، ممیلات مائلات، رؤسهنّ کأسنمة البُخت المائلة....» (میزان الحکمة، ری شهری، ج 2، ص 259)
8. مسأله حجاب، ص 160 و 161. (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، کد: 6/100114113)
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » استاد الهی قمشه‌ای
ای پیغمبر ( گرامی ) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند ، که این کار برای اینکه آنها ( به عفّت و حرّیت ) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت ( هوس رانان ) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا ( در حق خلق ) بسیار آمرزنده و مهربان است. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
1) : ممنون.بابت تفسیرها
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » استاد مهدی فولادوند
ای پیامبر ، به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو: «پوششهای خود را بر خود فروتر گیرند. این برای آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند [ به احتیاط ] نزدیکتر است ، و خدا آمرزنده مهربان است. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
1) : سلام خدمت شما ممنون از تفسیر خوبتون.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » جناب آقای صفوی (بر اساس المیزان)
ای پیامبر ، به همسران و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو بخشی از مقنعه های خویش را به خود نزدیک کنند تا گردن و سینه آنان آشکار نشود . این پوشش نزدیک ترین راه است برای این که آنان به عفت و حجاب شناخته شوند و در نتیجه مورد آزار فاسقان قرار نگیرند ، و خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است . [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » حجت الاسلام انصاریان
ای پیامبر! به همسرانت و دخترانت و همسران کسانی که مؤمن هستند بگو: چادرهایشان را بر خود فرو پوشند [ تا بدن و آرایش و زیورهایشان در برابر دید نامحرمان قرار نگیرد. ] این [ پوشش ] به اینکه [ به عفت و پاکدامنی ] شناخته شوند نزدیک تر است ، و در نتیجه [ از سوی اهل فسق و فجور ] مورد آزار قرار نخواهند گرفت و خدا همواره بسیار آمرزنده و مهربان است. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  عليرضا مزروعي - تفسیرنور
«یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المؤمنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان‌الله غفورا رحیماً»(سوره احزاب ، آیه 59)
ای پیامبر ! به همسران و دخترانت و زنان مؤمن بگو: روسری‌های بلند بر خود بیفکنند ، این (عمل) مناسب‌تر است، تا ( به عفت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خداوند آمرزنده مهربان است.

[ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  مرضيه علمدار .ب - تفسیر نور استاد خرمدل
‏ای پیغمبر ! به همسران و دختران خود و به زنان مؤمنان بگو که رداهای خود را جمع‌وجور بر خویش فرو افکنند . تا این که ( از زنان بی‌بندوبار و آلوده ) دست کم باز شناخته شوند و در نتیجه مورد اذیّت و آزار ( اوباش ) قرار نگیرند . خداوند ( پیوسته ) آمرزنده و مهربان بوده و هست ( و اگر تا کنون در رعایت کامل حجاب سست بوده‌اید و کوتاهی کرده‌اید ، توبه کنید و از این کار دوری کنید ، تا خدا با مهر خود شما را ببخشد ) .‏
[ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  داريوش بيضايي - تفسیر هفت جلدی جامع قرآن بقلم و جمع آوری مرحوم علامه حاج سید ابراهیم بروجردی
ای پیغمبر (گرامی) به زنها و دخترانت و همچنین به بانوان مسلمان و مؤمن بگو خویشتن را به حجاب و چادر بپوشانند این پوشش و مستوری برای آنها بهتر است که به عفت و پاکدامنی شناخته شوند و گرفتار آزار مردان هوسباز نشوند و باید بدانند که خداوند آمرزنده و مهربانست, [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  عبدالله عبداللهي - ترجمه برگرفته از بیان السعادة
اى پیامبر به همسرانت و دخترانت و زنان مسلمانان بگو که روسرى هاى خود را بر خود بپوشند که به این وسیله محتمل تر است که شناخته شوند و رنجانده نشوند و خداوند آمرزگار مهربان است [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  اميد رسا - مترجم: امید رسا
" اِی پیامبر ، به هَمسرانت و دخترانت و زَنانِ مؤمنان بگو: «نَزدیک نمایند بر خودشان از [جامه ها و] پوششهای خودشان ؛ [که] آن [بهتَر و] نَزدیکتَر است که [به عفّت و شایستگی] شناخته شَوند ، [و] پس اذیَت [و آزار] نَشَوند! ؛ و خداوند [هَمواره] بِسیار آمُرزَندهِ مهربان بوده است! . " . [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) : سلام
در پاسخ کاربر گرامی که متنشون رو با سلام شروع کردند ،بهتر بود که تفسیر به رای نمیکردید .شما برای مسایل ساده مثل خرید مثل بیماری پیش متخصص اون کار میرید چطور به خودتون اجازه میدید تفسیر به رای کنید و بندگان خدا رو گمراه کنید لطفاً تفسیر ایه حجاب رو‌ به متخصص ش بسپارید .
با تشکر
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.