1)
: ولی با توجه به آیات محکم ، تفسیر آنها آشکار می گردد.
وهابی ها هم که همین رو میگن . چه کسی گفته تفسیر آیات متشابه با توجه به آیات محکم مشخص میشود؟
در انتهای همین آیه گفته شده "الراسخون فی العلم" فقط تفسیر متشابه را میدانند . امام محمد بقر علیه السلام فرمودند: الراسخون فی العلم ، ما اهل بیت پیامبر هستیم.
پیامبر صل الله علیه و آله و سلم در خطبه غدیر فرمودند: تفسیر آیات متشابه را فقط و فقط علی علیه السلام (و امامان بعد از او) می دانند.
ضمنا با الف و لام کلمه الراسخون توجه کنید که کلمه معرفه است نه نکره.
تفسیر آیات قرآن با آیات دیگر نه سند قرآنی دارد نه روایی و با دو حدیث فوق هم سازگار نیست.
خدا همه ما را از شر شیطان رجیم و لعین ، حفظ کند
2)
: با سلام،در این آیه پس از لفظ جلاله الله وقف قلی گذاشته شده و پس از آن تا ربنا مکانی برای وقف نداریم که یعنی والراسخون فی العلم در این قسمت باید معنی شود پس چرا با قسمت وما یعلم معنی می شود؟
3)
: از آنجا که در سوره اعراف آیه 53 مشخص است که تاویل آیات در روز قیامت مشخص می شود در اینجا باید بگوییم تاویل را کسی نمی داند جز خدا، و راسخان در علم می گویند ادامه آیه. اگر بگوئیم خداوند می داند و راسخان در علم، مجبوریم برای ادامه آیه که اشاره به ایمان داشتن دارد جمله اضافه کنیم . در حالی که اگر بگوییم خداوند می داند ( کاما ) و راسخان در دین می گویند به همه ایمان داریم و ... درست می شود . البته این ترجمه آقای بهرام پور هست و به نظر من صحیح است