● سوره فجر آیه 1 - تفسیر نمونه
فجر : سپیده دم
توضیح : فجر در اصل به معنى شکافتن وسیع است ، و از آنجا که نور صبح تاریکى شب را مىشکافد از آن تعبیر به فجر شده است ، و مىدانیم فجر بر دو گونه است کاذب و صادق .
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره بینة آیه 3 - تفسیر نمونه
قیمه : قیمة به معنى صاف و مستقیم ، یا محکم و پابرجا ، یاارزشمند و پربها ، و یا همه این مفاهیم در آن جمع است.
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره توبة آیه 49 - تفسیر نور
مُحیطَةٌ : احاطه
توضیح : احاطهى جهنّم بر کافران، به خاطر احاطهى گناه بر وجود آنان است
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره توبة آیه 40 - تفسیر نور
کَلِمَةُ اللَّهِ هِیَ الْعُلْیا : سخن خداوند بالاتر است
توضیح : ارادهى خداوند، برتر از هر اراده و خواستهاى است
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره توبة آیه 37 - تفسیر نور
زِیادَةٌ فِی الْکُفْرِ : زیادی روی در کفر
توضیح : کفر داراى درجات و مراحلى است
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره توبة آیه 34 - تفسیر نور
بعَذابٍ أَلیمٍ : عذاب درد ناک
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره توبة آیه 29 - تفسیر نور
دینَ الْحَقِّ : دین اسلام
توضیح : دین حقّ، تنها اسلام است و ادیان دیگر به دلیل تحریف وخرافاتى که در آنها جا دادهاند، حقّ نمىباشند
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره توبة آیه 27 - تفسیر نور
غَفُورٌ رَحیمٌ : خداوند امرزنده و مهربان است
توضیح : خداوند، هم گناهان را مىپوشاند، هم انسان را دوست دارد
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره توبة آیه 47 - تفسیر المیزان
لَوْ خَرَجُوا : خارج شدن
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره توبة آیه 37 - تفسیر المیزان
(( یضل به الذین کفروا )) : یعنى دیگران ایشان را گمراه نمودند
توضیح : . و در این کلام دلالت و یا حد اقل اشعار بر این است که یک شخص معینى ، عرب جاهلیت را گمراه نموده و این رسم غلط را در میان آنان باب کرده است . و اتفاقا در کتب تاریخ هم این معنا آمده که یک نفر از قبیله بنى کنانه متصدى اینکار بوده است.
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.