1)
عطار : این برداشت "الّه بر وزن "فَعّال" صفت مبالغه" ؛ غیر صحیح وغیر علمی وسندی ندارد؛ وکاملا با قیاس و نظر شخصی مطابقه دارد!
اگه کلمه "الله" از ألّه بس
لا تألیه إلّا ألألّهیّة باید باشد؛
و لا إلاه(إله) إلّا أللّاه(الله) هیچ معنی ندارد.
الله ألف دارد = أل لّاه
وکلمة "الله"را ؛ إسم که الخالق البارئ برای خودش "إسم أعظم" إنتخاب کرد از أزل نه عربها نه کسی دیگری. "هو الله".
ودر دعاء "لا هو إلّا هو" معنی منطقی وعربی ندارد (نفی الاثبات وإثبات المنفی)؛ أمّا أهل عرفان با منطق وزبان عربی إستناد نمیکنند وإسم أعظم میدانند.
تبعات این برداشتها عواقب بر عقائد دیگران سنگینی دارد ودر روز قیامت باید پاسخگو باشد.
"ن والقلم ومایسطرون"
"ما لهذا الکتاب لا یغادر صغیره و لا کبیره الا احصاها و وجدوا ما عملوا حاضرا و لا یظلم ربک احدا"