لیست پیام های س شهيد
از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
  سوره بقرة آیه 41 - بنی اسراییل
آیه: 41-46: اینکه خداوند می فرمایند که: وَ لا تَشْتَرُوا بِآیاتی‏ ثَمَناً قَلیلاً وَ إِیَّایَ فَاتَّقُونِ ؛ همان است که در آیه 16 بیان شد. در مورد اشتروا. و همچنین همان که در آیه 27 مطرح شد در باب خسر.
بدین معنا که اینها(بنی اسراییل) نعماتی را به عنوان سرمایه در اختیار داشته اند تا با آنها تقوا پیشه کرده و بر ایمانشان افزوده شود اما آنها در معاملاتی که انجام می دهند چه معاملات اقتصادی و چه در نیت و ذهن و چه در اعمالی که انجام می دهند حقِّ آن نعمات را به جا نمی اورند و در آیه 42 بیان میدارد که اینها لباس باطل را بر حق می پوشانند همان کاری را که منافقین در آیه 3 انجام میدادند: با ضلالت میخواستند راه هدایت را طی کنند. و اینگونه راه حق را کتمان کنند.
حال با این توصیفات، بنی اسراییل همان منافقینند که شرحشان در آیات قبل بیان شد؟
توضیح : ...
قالب : اعتقادی گوینده : س شهید
منبع : موضوع اصلی : یهودی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
  سوره بقرة آیه 38 - حضرت آدم(ع)
آیه 38: هر کس از هدایت خدا استقبال نماید هیچ خوف و حزنی بر او نیست.
حضرت ادم از هدایت خدا برخوردار است پس او هیچ خوف و اندوهی نداشته اند.
پس حضرت آدم (ع) از هدایت برخوردار بوده و حرف هایی که در موردشان بیان میشود در باب عدم معصومیت و ... حرف هایی بی ارزش هستند
قالب : اعتقادی گوینده : س شهید
منبع : موضوع اصلی : داستان حضرت آدم (علیه‌السلام)
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) هادیزاده : به نظر من خداوند انسان را برای تکامل آفریده و از خطایی که موجب توبه و رشد وی شود خشنود خواهد شد چرا که اگر غیر از این بود داستان حضرت آدم به گونه ای دیگر بود و خداوند در قرآن داستانهای پیامبران خویش را نقل نموده و در این داستانها به آنها مواردی را گوش زد نموده و یا خطاهای آنها را نقل کرده مانند قتل نفری از فرعونیان توسط حضرت موسی و یا تذکر به رسول خدا در خصوص نوع برخورد با افراد ، اینکه برای پیامبران مقام معصومیت در نظر بگیریم شاید ظلم در حق آنها باشد چرا که آنان نیز مانند ما بوده اند ولی به راستی در مسیر هدایت قرار گرفته و موجبات دریافت وحی الهی را در وجود خویش فراهم نموده اند و برای همین امر از دیگر انسانها برتر و قابل احترام هستند واگر قرار بود پیامبران آری از معصیت خلق شوند چرا خداوند آنان را مورد آزمایش قرار می داد
  سوره بقرة آیه 30 - مَثل های قران
داستان حضرت آدم(ع) : مثل های قرآن از این جهت هم بیان شده اند که انسان حقیقت یک عمل را تا آخر و نتیجه اش در شرایطی که برایش ترسیم شده است ببیند و بداند اگر این کار را کرد چه پیشامدی برایش اتفاق خواهد افتاد
قالب : اعتقادی گوینده : س شهید
منبع : موضوع اصلی : انسان
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
  سوره بقرة آیه 30 - مَثَل های قرآن
در مورد مثل های قرآن بهتر است بیان شود که:
مثل ها دارای حقیقتی است که با طرح می خواهد بر آنها تاکید نماید. این حقایق دارای زمان و مکان خاصی نبوده و به همین دلیل هر زمان امکان تحققشان وجود دارد.
مثل ها می توانند نمونه هایی باشند برای اینکه انسان خود را هر لحظه در مدار آن قرار دهد.
قالب : اعتقادی گوینده : س شهید
منبع : موضوع اصلی : انسان
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) : واقعا انسان ها اگر کمی در قرآن تدبر کنند در نی یابند که انسان هدف آفرینش تمام موجودات هستی است و انسان آنچنان مرتبه ای در بین موجودات دارد پس ابید خدا را شکر کرد
  سوره بقرة آیه 27 - ضرر نکنیم!
آیه 27:
به کسی می گویند خاسر، که به زیان در مال و سرمایه دچار شده باشد. یعنی فرد یک سرمایه ای دارد که با آن می تواند نمره 20 بگیرد اما با عدم استفاده یا استفاده نادرست از آن نمره اش می شود 12، این همان خسر است.
در این آیه نیز عهد خدا و اوامر او سرمایه ای بوده برای هدایت و رسیدن به کمال برای انسان. اما با نقض و قطع آن و فساد در زمین از این سرمایه استفاده نکرده و ضرر کردند.

شناخت سرمایه و استفاده درست از آن با استفاده از قدرت تعقل صورت می گیرد
.
هر کس باید از
قالب : اعتقادی گوینده : س شهید
منبع : موضوع اصلی : خرد- عقل
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
  سوره بقرة آیه 26 - پشه!
در مثال زدن های خداوند مهم حقیقتی است که وجود دارد و میخواهد این را به انسان ها بفهماند، دیگر اینکه این مثال از چه باشد بزرگ باشد یا کوچک؛ ارزشمند باشد برای مردم با نه اهمیت ندارد.

مهم این است:
انقدر هدایت مردم برای خدا و رسول مهم است که از هیچ دریغ نمی کنند حتی از پشه!
قالب : اعتقادی گوینده : س شهید
منبع : موضوع اصلی : هدایت
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
  سوره بقرة آیه 6 - انسان و عمل او
بر طبق آیه 6 و 7: انسان ها مسئول اعمال خویشند. و هر یک طبق عمل و ایمانی که دارند مشمول قوانین هستی قرار می گیرند. برای نمونه کسانی که کفر می ورزند و برایشان فرق نمی کند انذار و یا عدم انذار رسول، اثر و نتیجه ی این کارشان «ختم قلب، سمع و بصرشان» است. بدین معنا که ایشان و هر که این روش را پیش گیرد مشمول این قانون می شود. و این چیزی جز عدالت خداوند متعال نیست
قالب : اعتقادی گوینده : س شهید
منبع : موضوع اصلی : جبر و اختیار
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.