● سوره لقمان آیه 12 - حمد او نیاز ماست
خداوند به ذات خود ستوده شده وبی نیاز از ستایش است .حمد وستایش ما قرار گرفتن ما در مسیر طبیعی خلقت است . با پرستش او ما نیز در مسیر صحیح خلقت قرار می گیریم و آمرزیده میشویم. حمد او برای راهیابی ما به مسیر است . حمد او نیاز ماست نه او
قالب : تفسیری |
گوینده : مرضیه علمدار .ب |
منبع : برداشت شخصی |
موضوع اصلی : بندگی- عبودیت |
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره مائدة آیه 51 - -
دوستى به حدى که باعث کشش روحى بین مسلمین و اهل کتاب شود و در نتیجه اخلاق اهل کتاب در بین مسلمین راه یابد چون چنین دوستى سرانجام سیره دینى جامعه مسلمان را که اساس آن پیروى از حق و سعادت انسانها است ، دگرگون ساخته ، سیره کفر در بین آنان جریان مى یابد که اساسش پیروى از هواى نفس و پرستش شیطان و خروج از راه فطرى زندگى است
قالب : اجتماعی |
گوینده : مرضیه علمدار .ب |
منبع : تالار قرآن پویان |
موضوع اصلی : دینداری |
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
● سوره کهف آیه 54 - در امر تربیت تنوع روش و شیوه لازم است
در امر تربیت وهدایت تنها از یک روش نباید استفاده کرد .همانگونه که در این آیه شریفه اشاره به استفاده از هر گونه مثلی شده ، در هدایت و تربیت شیوه ها و ابزارهای متفاوت را باید به کار بست
قالب : تفسیری |
گوینده : مرضیه علمدار .ب |
منبع : برداشت شخصی |
موضوع اصلی : تربیت |
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
1)
طوفانی : سلام علیکم
بله با نظر دوست گرامی موافقم.
● سوره انبیاء آیه 26 - بت پرستان افق فکری پایین دارند
عمق نگرش انسانها سازنده ی اعتقادات آنهاست . سنگ وچوبی که بت انسان میشود حاکی از نگرش و بینش محدود و رشد نیافته ی عابدش است . عابدی که روح پرستنده ی خود را در سنگ وچوب بیجان مصروف می کند. یگانه پرستی و گرایش به کمال مطلق در درجه ی اول حکایت از وسعت دید افراد خدا جو دارد . افرادی با افق دید بالا که توانسته اند به لطف حق ذره ای از پرتو نور حق را لمس کنند.
قالب : تفسیری |
گوینده : مرضیه علمدار .ب |
منبع : برداشت شخصی |
موضوع اصلی : ایمان |
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره انبیاء آیه 22 - -
تعدّد در مدیریّت، مایهى از هم پاشیدگى و فساد است
قالب : تفسیری |
گوینده : مرضیه علمدار .ب |
منبع : تفسیر نور |
موضوع اصلی : خداوند |
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره انبیاء آیه 10 - قرآن کتاب تذکر است
قرآن کتاب تذکر و یادآوری است . پس مداومت بر خواندن آن لازم است تا انسان انشائالله متذکر شود.
قالب : تفسیری |
گوینده : مرضیه علمدار .ب |
منبع : برداشت شخصی |
موضوع اصلی : بلاغت قرآن |
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره حاقة آیه 48 - بهره مندی از قرآن و ایات الهی لیاقت می خواهد
بهره مندی از قرآن وایات الهی و به تبع آن قرار گرفتم در مسیر صحیح مخصوص متقین و افراد خاصی است که خداوند آنها را لایق این دریافت دانسته است.کسانى که این حد از تقوا را ندارند مسلما نمىتوانند از تعلیمات قرآن بهرهگیرند.
قالب : تفسیری |
گوینده : مرضیه علمدار .ب |
منبع : برداشت شخصی |
موضوع اصلی : تقوا- پرهیزگاری- تقوی |
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره حاقة آیه 34 - تهمیت اطعام مسکین
از این دو آیه به خوبى استفاده مىشود که عمده اطاعات و عبادات و دستورات شرع را مىتوان در رابطه با خلق و خالق خلاصه کرد، و عطف «اطعام مسکین» بر «ایمان» اشاره به اهمیت فوق العاده این عمل بزرگ است
قالب : تفسیری |
گوینده : مرضیه علمدار .ب |
منبع : تفسیر نمونه |
موضوع اصلی : صدقه |
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
1)
طوفانی : موافقم با نظر خانم علمدار.
در ضمن به نظر می رسد که یک اشتباه تایپی- اطاعات- هم در جملات ایشان وجود دارد! لذا «طاعات» صحیح است.
● سوره حاقة آیه 24 - نعمتهای بهشت
این نعمتهاى بزرگ بىحساب نیست، اینها پاداش اعمال شماست البته این اعمال ناچیز هنگامى که در افق فضل و رحمت الهى قرار گرفته به چنین ثمراتى منتهى شده است
قالب : تفسیری |
گوینده : مرضیه علمدار .ب |
منبع : تفسیر نمونه |
موضوع اصلی : پاداش اعمال |
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره حاقة آیه 23 - در بهشت نعمتها در دسترس است
نه زحمتى براى چیدن میوهها در کار است، و نه مشکلى براى نزدیک شدن به درختان پربارش، و اصولا تمام نعمتهایش بدون استثنا در دسترس است.
قالب : تفسیری |
گوینده : مرضیه علمدار .ب |
منبع : تفسیر نمونه |
موضوع اصلی : پاداش اعمال |
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.