لیست پیام های محمد عطار
از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
  سوره صافات آیه 83 - شیعة بودن؛ إمتیاز یا مسئولیّت؟
مُهَنّدِس، دکتر، مدیر، پرفسور،شیعه ...
ألقاب وإمتیازات ومناصب برای بُزدادن وکسب إفتخارات و بدست گرفتن سهم بیشتر واستثنائات وقرعه کشی ومااز دیگران بهترونیم ورانت واستفاده از تبصرها وخارج ازنوبت وبدست گرفتن شفاعت
وچشم پوشی از خطا و ... نیستند؛
بلکه تقبّل مسئولیتهای سنگین وسنگینتر وتعهّدات به انجام وظائف به أحسن وجه ممکن
وبه إستناد بر مدارک علمی وعقلی وقرآنی هستند.
شیعة یعنی بالاترین استاندارد جهانی ممکن باشد.
HQ:High Quality
باید باشد وبه وجود بیاد وحاصل شود.
نه صرفا شعارات ونصائح وسخنرانی وبنرها وتبلیغات...
"من آمن ... وعمل صالحاً"
+++
در تاریخ میبینیم روی صلیب وسکهای طلا ویکینگها اسم "الله"را حکاکی شد!
دلالت بر ساخت توسّط مسلمانان بود وعلامت اصلی بودن کالا است.
ای باکیفیت بالا ساخت شد؛ بدون نقص وعیب.
مانند آرم وعلامت استانداردهای جهانی امروز.
UNIVERSAL STANDARDS
قالب : اخلاقی گوینده : محمد عطار
منبع : قرآن - تاریخ موضوع اصلی : عمل صالح
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
  سوره قصص آیه 15 - سبک زندگی ومسئولیت پذیر
وَکَز: فشاردادن خیلی کم با انگشت (یا هروسیله نازک دیگری).
وکز القلب = سوزش قلب.
وکز الید والقدم=گزگز شدن دست وپا.
موسی علیه السلام با "وکز" طرفین متنازع از هم جداکرد؛ أمّا ناخواسته بعلّت این فشار ضعیف مُرد.إتفاقی ناگوار وغیرمتوقع.
خیلی اتفاقات که منجر به عواقب وخیم میشن؛ مانند: کوری چشم با پرتاب تاب، سکته قلبی با کوبیدن در، کمشنوائی ووزوزگوش با پرتاب جرقه، آتش گرفتن انبار یا منزل با سهل انگاری، تصادفات جاده بعلت نقص فنی وضعیف بودن ترمز وسیله نقلیه، دادن قرص دارو اشتباها، تزریق آمپول اشتباها ...
اعطاء حق ّدیه وپرداخت ضرروزیان واجب است.امّا میبینیم ازش بی تفاوتی میگذارند.
وانگار مسلمانان نیستیم وآخرت وجود ندارد.عجب!
این موارد خیلی خیلی زیادند وبه سامانه هوشمند برای هوشیاری واستفاده از تجربیات گذشته وعدم تکرار این مصائب ... نیازمبرم داریم.
حالا به این آیه بازهم توجه کنید:
"وَاقْصِدْ فی‏ مَشْیِکَ وَ اغْضُضْ مِنْ صَوْتِکَ إِنَّ أَنْکَرَ الْأَصْواتِ لَصَوْتُ الْحَمیرِ"
مانند خَر؛ دادنزن!
چون بیزارترین صدا؛ صدای خَرهاست.
حالا امروز از صدای بد خر بدتر زیادتر هم شد:
مصلحت: با دادزدن ضایعاتی،سبزی فروشی وانتی، سه چرخه طوّاف، بلندگو حسینیات وامثالهم،
صدای اگزوز،سیستم ضبط ؛گذاشتن بوق کامیونی وکشتی وقطار روی موتور وپرایدووانت ودوچرخه وسه چرخه و حتی اسباب بازی! ...
کاسبی ومصلحت ومنفعت ... با آزار دادن دیگران را وآسیب رساندن به خلق الله؛ از حرام حرامتراست.
برای بدست گرفتن چند تومان؛ میلیونها آدم وزمین وآسمان را میچابن و آزار وأذیّت میرسانند تا به زندگی لاکچری برای خودشان وپچهاشان برساند! عجب؛ خودراضی وخودخواهی ووقاحت وگستاخی و کم عقلیست!
تازه از امام حسین علیه السلام آرزو شفاعت دارند!، مُحال است!
زندگی توجیهی وتوهّمی ودنبال سراب دویدن.
اکه "بوق زدن" منجر به سکته عقلی یا قلبی شد؛ کی دیتش میده؟
وقتیکه صدای بلند "حسینیه وعزاداری ومجالس و..." گوش سالم کودک ونوزاد وآدمهای حساس
آسیب رساند ومنجر به کم شنوائی یا کری؛ کی جواب باید داد؟
"فوکزه موسی فقضی علیه"
کدام واجبتر "عدم رساندن آزار به دیگران" یا "یاحسین یاحسین"را داد زدن!
کدام حلال تر "حفظ آرامش وسلامت محیط" یا "کاسبی با وسیله فرسوده دودزا ودادزدن بابلندگوی
برای جذب مشتری"؛ اگه مشکل شرعی ندارد، که زیاد هم دارد.
توقع دارند با دادزدن وهرچی بیشتر بالابردن صدا؛ امام زمان را خوشحال میکند وبدو بدو میاد.
عجب گستاخیه!
چرا؟چون این آیه "أَلاَّ تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْری" را به فراموشی سپرده شد برای ارجحیّت ها منفعتی
و مصلحت های شخصی ومدعی مسلمان بودن.
پس "سلام کو؟"-"کدام سلام".
توضیح : مطالب دیگر به این آیه باید توجه کرد ونیاز به شرح مفصّلی دارد:
عدم دخالت در امور خارج از توانائیت و مسئولیتت.
رعایت قانون "بی طرفی".
عدم ظلم به دشمن.
عاقبت اندیشی کوچیکترین وبی اهمیترین کار وگفتار .وپندار مانند "سکوت از گفتن حق"
....
قالب : اخلاقی گوینده : محمد عطار
منبع : قرآن - آداب مسلمانان موضوع اصلی : فرهنگ
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
  سوره لقمان آیه 19 - استفاده نادرست از بلندگو!
مانند أُلاغ؛ دادنزن!
چون بیزارترین صدا؛ صدای الاغهاست.
حالا امروز از صدای بد خر بدتر زیادتر شد:
مصلحت دادزدن ضایعاتی،سبزیفروشی وانتی، سه چرخه طوّاف، بلندگو حسینیات وامثالهم، صدای اگزوز،سیستم ضبط ؛ بوق کامیونی وکشتی وقطار روی موتور وپراید گذاشتن! ....
کاسبی ومصلحت ومنفعت ... با آزار دادن دیگران را وآسیب رساندن به خلق الله؛ از حرام حرامتراست.
برای بدست گرفتن چند تومان؛ میلیونها آدم وزمین وآسمان را آزار وأذیّت میرسانند تا به زندگی لاکچری برای خودشان وپچهاشان برسانند! عجب خودراضی وخودخواهی ووقاحت وگستاخی و کم عقلیست!
تازه از امام حسین علیه السلام آرزو شفاعت دارند!، محال است!
زندگی توجیهی وتوهّمی ودنبال سراب دویدن.
اکه "بوق زدن" منجر به سکته عقلی یا قلبی شد؛ کی دیتش میده؟
وقتیکه صدای بلند "حسینیه وعزاداری ومجالس و..." گوش سالم کودک ونوزاد وآدمهای حساس آسیب رساند ومنجر به کم شنوائی یا کری؛ کی جواب باید داد؟
"فوکزه موسی فقضی علیه"
کدام واجبتر "عدم رساندن آزار به دیگران" یا "یاحسین یاحسین" داد زدن!
کدام حلال تر "حفظ آرامش وسلامت محیط" یا "کاسبی با وسیله فرسوده دودزا ودادزدن بابلندگوی برای جذب مشتری"؛ اگه مشکل شرعی ندارد، که زیاد هم دارد.
توقع دارند با دادزدن وهرچی بیشتر بالابردن صدا؛ امام زمان را خوشحال میکند وبدو بدو میاد.عجب گستاخی!
چرا؟چون این آیه "أَلاَّ تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْری" را به فراموشی سپرده شد برای ارجحیّت ها منفعتی و مصلحت های شخصی مدعی مسلمان بودن.
پس "سلام کو؟"-"کدام سلام".
قالب : اخلاقی گوینده : محمد عطار
منبع : قرآن - آداب مسلمانان موضوع اصلی : مصلحت
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
  سوره یونس آیه 20 - معجزات می طلبی؟چقدرمیخواهی؟
مُعانِد و جاهل وشبیه دانشمند وأمییین ... از پیغمبرها علیهم السلام (از قدیم تا أبد) طلب کردند وخواستند مُعجزة را نازل بشه وببینند.
الله "القادر علی کل شئ" به این در خواست همیشه جواب قاطع ومحکم داد ومیده وخواهد داد؛ بی انتهاء ، بدون اندک وه وضعف."آیة الکرسی".
"وَ لَوْ أَنَّ ما فِی الْأَرْضِ مِنْ شَجَرَةٍ أَقْلامٌ وَ الْبَحْرُ یَمُدُّهُ مِنْ بَعْدِهِ سَبْعَةُ أَبْحُرٍ
ما نَفِدَتْ کَلِماتُ اللَّهِ
إِنَّ اللَّهَ عَزیزٌ حَکیمٌ27".
منتظر معحزه ها باش؛ یکی بشت یکی تا ابد وبی نهایت.
عُمر وعقل انسان قد نمیشه؛ أمّا صبر وأنتظار الله حد وحدودی ومرزی وقید وشرطی ندارد.
"سَنُریهِمْ آیاتِنا فِی الْآفاقِ وَ فی‏ أَنْفُسِهِمْ حَتَّی یَتَبَیَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَ وَ لَمْ یَکْفِ بِرَبِّکَ أَنَّهُ عَلی‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ شَهیدٌ"
هر لحظه میگذارد؛ بی نهایت معجزات رخ میشن وفقط با چشم وعقل دانشمند باشعور ووجدان میشه دید وحس کرد. که کمیابند."وقلیل من عبادی الشکور"
مشکل جهل وغرور وتکبّر انسان است؛ نه کم بودن وجود معجزات را.
دانشمند با وجدان باش؛ معجزات بی انتهاء ببین ودریافت کن.
ظرفیتت گسترش وزیادکن و بار بیشتر ونعمتها فراوان تحویل بگیر.
قالب : تفسیری گوینده : محمد عطار
منبع : قرآن موضوع اصلی : تفسیر به رأی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) رمضانی (داور) : موضوع اصلی: معجزه
  سوره بقرة آیه 256 - معجزات جدید وتازه میخواهی؟
حُجّت وشعار بر زبان خیلیها (دین گریزند):
«لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ »؛
"پس حجاب ونماز وزکاة وحج وجهادو راستگوئی ... اختیاری واجباری نیست!"
در سخنان مذکور بین مرزهای إختیار وإجبار خلط صورت گرفته وچند مغلطه آشکار اتفاق افتاده است.
مغلطۀ اوّل: خلط بین امور اعتقادی و احکام عملی.
دوّم:این سخن مانند" من به مهندسی ودکترای وطبابت ... عقیده دارم؛ أمّا مجبور نیستم به
دستورات علمی وعقلی عمل کنم؛ بلکه آزادم به میل خودم وبه قوانین ونظرات خودم عمل می کنم"!"
أوج حماقت وگستاخی.
سوّم:
وقتیکه حق حقّانیّت خودرا ثابت کرد؛ باید تبعیت کرد وحجّت به إتمام رسید وبه معجزه جدید نیازندارد!
مردم"أمیین" گستاخ؛ توقع دارند تک تک افراد بشریت یه معجزه تازه وجدید ببینند (إنگار نمیبینند) تا باورکنند وإیمان بیاورند وعمل به دستورات لازم الاجراء، إقدام کنند!
این أمر مسخره است؛ هرچه دانشمندان(که معجزات میبینن نه انها که شنیدند) اذعان دارند که
در هر لحظه میگذارد با تولّد معجزات تازه وجدید مواجه هستند وبی جواب علمی یا عقلی
ماندند؛ أمّا از جهلاء غایب است.
معجزات جدید وتازه میخواهی؟ دانشمند باسواد ووجدان باشید.
"أم علی قلوب أقفالها"

لازم به ذکر است: کم کاری وبدکاری أکثریت مسلمانان ؛ باعث شد: مسلمانان جاهل یا غافل یا راحت طلب یا فرصت طلب ... به همچنین سؤالات وعقائد ترویج می پردازند وتغییر دین را میانجامند.
توضیح : به واژه "أمیین" مراجعه کنید.
قالب : اجتماعی گوینده : محمد عطار
منبع : قرآن موضوع اصلی : واجب
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
  سوره نساء آیه 161 - پول پرستی
پول یه ایزد(بُت) قدرتمند وبا تسلّط کامل بر انسان، تَوسُّط انسان، خلق شد وبه ایزدان دیگر اضافه شد!
یه ابزاری قدرتمند به دست إبلیس برای ذلیل کردن وخرید إنسان را.
هیچ دعائی برای به دست اوردن پول را نداریم بلکه برای حفظ یا زیاد کردن مال(دارائی) و سلامتی و عیال(خانواده وهمه فامیل)ودین را ... ذکرشد.
اگه دعاء کردی وپول به دست اومد؛ مطمئن باش از دست شیطان اومد.
اسلام این موراد که منجربه نابودی تمدّن اخلاقی وفرهنگی واجتماعی و حسّ نیاز به دیگران را؛ تلاش
مداوم وبی وقفه کرد تا ریشه کن بشود:
پول (وبه تبع بانک؛أصلا بانک اسلامی نداریم وهمیشه سعی شد ربا را حلال بشود )،
بردگی(هر نوعی باشد؛ مانند خدمتگزاری وتذلل برای پولداران والگوگرفتن از کفّار وثروتمندان وسیلیبریتیها لاکچری و اهل اسراف وتبذیر وترف وتفریه وتفریح وراحت پرست)
طلاق(ودعوای خانوادگی)
وأد (کُشتنن جنین وسِقط جنین وزیرخاک کردن دختر وپسر اضافه را ...)
حسادت(چشم هم چشمی ورقابت ناسالم وطمع و...)
جنگ
...
لذا هیچ وقت برای به دست گرفتن پول را طلب نکنید؛ چون "پول" شریک ودشمن دست اول" الله المالک الملک الغنی الحق" را بود وهست.
مواظب باش!
Be Carefull what you wish!
قالب : اجتماعی گوینده : محمد عطار
منبع : قرآن موضوع اصلی : پول- مال
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
  سوره مدثر آیه 42 - سرزنش غافلین را
این لحن پرسیدن توبیخیست؛ به راه سقر چطوررفتی؟! واینهمه قصص انبیاء و تذکرات ورهنمائی و عبرتها و نعمتها وسیرت صالحین ...
پس؛ چی شد؟؟؟!!!
قالب : لغوی گوینده : محمد عطار
منبع : قرآن موضوع اصلی : جهنم
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) رمضانی (داور) : قالب: تفسیری
  سوره حمد آیه 1 - نوع فهم و صحّت تفسیر!
با رجوع به آیات واحادیث به نتیجه میرسیم که "بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ"؛ هیچ وقت تکراری نبود و نیست؛ وهر وقت ذکر میشود؛واقعه جدیده واثر نو همراه دارد؛ مانند طلوع خورشید در هر روز.
توصیه مؤکّد برای غیر مُتکلّمین به زبان عربی قبل از خواندن تفاسیر یا نوشتن آراء را؛ به فرهنگ لغت "فارسی به عربی"را رجوع کنن؛ چون هیچ کلمه عربی مورد استفاده در زبان فارسی با همین معنی وتلفّظ ؛ وجود ندارد وکاملا تغییر معنی وموارد استفاده بطور نامناسب قرار گرفتند وفقط تشابه نوشتاری هستند! ونیاز به دقّت فراوان وتوجّه ویژه تا درک خوب ونظردادن دقیق حاصل شود.
توضیح : حتما به این دو کتاب حد أقل مراجعه کنید:
1-فرهنگ معاصر: فارسی-فارسی. مؤلفان: غلامحسین صدری افشار، نسرین ونسترن حکمی 1381 شمسی.
2- "کتاب پژوهی" تألیف محمّد اسفندیاری.
قالب : لغوی گوینده : محمد عطار
منبع : ریشه واژهای قرآنی از کُتُب کهنه موضوع اصلی : بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
  سوره مائدة آیه 59 - قرآن أزلی
با خواندن کتابهای قدیمی به زبان اصلی مانند اوستا، گیلگَمِش، تورات، انجیل، تلمود، ویگا ...
متوجه میشویم که تعالیم "قرآن معجزه" مانند إخوّت وصادقین وصالحین (مثلا:باهم هستیم، هرچه
از هم دور باشیم - تلمود) یا واقعت طوفان نوح( گیلگَمِش) یا بلایای مصر(تورات)
یا کلمه "احمد" که در "اوستا"؛ "احمد ahmat" لفظا ذکر شد به معنی پیش تر وبهتر ترجمه شد.
واشتباها یا عمدا یا مُغافله وإغفال یا جهلا؛ قرآن را أعجمی ومُعرّب واز کتابهای ادیان دیگری
گرفته شد وبه عربی آورده شد!
"یا أَهْلَ الْکِتابِ لِمَ تُحَاجُّونَ فی‏ إِبْراهیمَ وَ ما أُنْزِلَتِ التَّوْراةُ وَ الْإِنْجیلُ إِلاَّ مِنْ بَعْدِهِ أَ فَلا تَعْقِلُونَ65"
"یا أَهْلَ الْکِتابِ قَدْ جاءَکُمْ رَسُولُنا یُبَیِّنُ لَکُمْ کَثیراً مِمَّا کُنْتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْکِتابِ وَ یَعْفُوا عَنْ کَثیرٍ
قَدْ جاءَکُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَ کِتابٌ مُبینٌ15"
"یا أَهْلَ الْکِتابِ لِمَ تَکْفُرُونَ بِآیاتِ اللَّهِ وَ أَنْتُمْ تَشْهَدُونَ70"
"وَ لَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّهُمْ یَقُولُونَ إِنَّما یُعَلِّمُهُ بَشَرٌ
لِسانُ الَّذی یُلْحِدُونَ إِلَیْهِ أَعْجَمِیٌّ وَ هذا لِسانٌ عَرَبِیٌّ مُبینٌ103"
"أَ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُمْ آیَةً أَنْ یَعْلَمَهُ عُلَماءُ بَنی‏ إِسْرائیلَ197"
...
غافلند از اینکه "قرآن معجزه" را با وحی نازل شد نه با تعلیم وآموزش ونقل اقاویل. وثابت می شود که "قرآن ابدی"را از اول خلقت خلق شد نه بعد از وقوع احداث و وقایع ونزول وحی .
وکتابهای مذکور تحریف ونقل قول ناقص وویرایش وترجمه شدند از "قرآن أزلی" نه بر عکس.
واین ادعاء نیست بلکه ثابت شد برای "أهل علم" و"اهل کتاب" هست.

"لکِنِ اللَّهُ یَشْهَدُ بِما أَنْزَلَ إِلَیْکَ أَنْزَلَهُ بِعِلْمِهِ وَ الْمَلائِکَةُ یَشْهَدُونَ وَ کَفی‏ بِاللَّهِ شَهیداً166"
"تِلْکَ مِنْ أَنْباءِ الْغَیْبِ نُوحیها إِلَیْکَ ما کُنْتَ تَعْلَمُها أَنْتَ وَ لا قَوْمُکَ مِنْ قَبْلِ هذا
فَاصْبِرْ إِنَّ الْعاقِبَةَ لِلْمُتَّقینَ49"
"عَلَّمَهُ شَدیدُ الْقُوی‏ 5"
"علّمه البیان"
"أَ لَمْ یَأْتِکُمْ نَبَؤُا الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ قَوْمِ نُوحٍ وَ عادٍ وَ ثَمُودَ وَ الَّذینَ مِنْ بَعْدِهِمْ لا یَعْلَمُهُمْ إِلاَّ اللَّهُ
جاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَرَدُّوا أَیْدِیَهُمْ فی‏ أَفْواهِهِمْ وَ قالُوا إِنَّا کَفَرْنا بِما أُرْسِلْتُمْ بِهِ وَ إِنَّا لَفی‏ شَکٍّ مِمَّا تَدْعُونَنا إِلَیْهِ مُریبٍ9"

منابع:

کتاب دستور زبان و گزیده متون اوستایی (متن انگلیسی) _آبراهام والنتاین ویلیامز جکسون، - نشر اساطیر
کتاب Rig Vega هندی
کتاب Gilgamesh سومری
کتاب تورات عبری
تلمود بابلی
کتاب The Talmud Unmasked
کتاب The Essential Talmud
...
توضیح : در کتاب " رهیافتی به گاهان زرتشت ومتن های نو اوستایی" توسط هانس رایشلت
وگزارش جلیل دوستخواه؛ نوشت:
-ای هوشمندان (یسنه، هات 31، بندها 1-6)؛ شبیه "لقوم یعقلون" "افلا یعقلون" ...
-به راستی مگر تو را به راهبری ونگاهبانی [جهان آفرینش] برنگزیده است؟!
شبیه عبارت "جَعَلَکُمْ خَلائِفَ":
"هُوَ الَّذی جَعَلَکُمْ خَلائِفَ فِی الْأَرْضِ فَمَنْ کَفَرَ فَعَلَیْهِ کُفْرُهُ وَ لا یَزیدُ الْکافِرینَ کُفْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ إِلاَّ
مَقْتاً وَ لا یَزیدُ الْکافِرینَ کُفْرُهُمْ إِلاَّ خَساراً39"
...
قالب : تاریخی گوینده : محمد عطار
منبع : کُتُب کهنه زبان اصلی موضوع اصلی : شیوه ی برداشت از قرآن
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
  سوره مریم آیه 1 - رمزگذاری ورمزگشائی
حقیقت امر اینکه نه فقط آیه "آلر" وامثالهم باید "رمز"را (Code)
بدانیم بلکه همه قرآن حکیم رمزگذاری شده (CODING - ENCODING ).
وفقط توسّط الرسول (صلی الله علیه واله وسلّم) قابل رمزگشائی (تفسیر - DECODING)شود
یا أوصیاءه (علیهم السلام)؛ چونکه مخاطب اصلی "قرآن مجید"را تنها پیغمبر هست
وتوسط ایشان به دیگران توضیح وتفهیم ومنتقل شد.
وعدم توجه به این مسئله منجر به تفاسیر وتراجم ومفاهیم متعدده "ماأنزل الله بها من سلطان" شد.!
وَ لَقَدْ أَنْزَلْنا إِلَیْکَ آیاتٍ بَیِّناتٍ وَ ما یَکْفُرُ بِها إِلاَّ الْفاسِقُونَ99
إِنَّا أَنْزَلْنا إِلَیْکَ الْکِتابَ بِالْحَقِّ لِتَحْکُمَ بَیْنَ النَّاسِ بِما أَراکَ اللَّهُ وَ لا تَکُنْ لِلْخائِنینَ خَصیماً105
الر کِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَیْکَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلی‏ صِراطِ الْعَزیزِ الْحَمیدِ1
فَإِنْ کُنْتَ فی‏ شَکٍّ مِمَّا أَنْزَلْنا إِلَیْکَ فَسْئَلِ الَّذینَ یَقْرَؤُنَ الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکَ لَقَدْ جاءَکَ الْحَقُّ مِنْ رَبِّکَ فَلا تَکُونَنَّ مِنَ المُمْتَرینَ94
وَ ما أَنْزَلْنا عَلَیْکَ الْکِتابَ إِلاَّ لِتُبَیِّنَ لَهُمُ الَّذِی اخْتَلَفُوا فیهِ وَ هُدیً وَ رَحْمَةً لِقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ64
...
فرمود: الیک،علیک نه الیکم یا علیکم.
قالب : تفسیری گوینده : محمد عطار
منبع : قرآن موضوع اصلی : تفسیر به رأی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) رمضانی (داور) : موضوع اصلی: قرآن کریم
این آیات، گواه بر این است که قرآن کریم بر پیامبر صلی‌الله‌وعلیه‌وآله‌و‌سلم نازل شده است و دلیلی بر آنچه به عنوان مقدمه آورده‌اید نیست.