● سوره بقرة آیه 7 -
چرا ابتدا دل و بعد گوشها و تهایتا چشمها ذکر شده اند این ترتیب معنای خاصی دارد؟
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
1)
رمضانی (داور) : لطفا مطلب خود را در قسمت سوال وارد کنید تاهم قابلیت نمایش پیدا کند و هم پاسخ داده شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، قسمت راهنمای سایت را مطالعه فرمایید.
2)
احمدی فقیه : قلب یا دل مرکز تمام ورودی ها و خروجی ها است. حتی قبل از مغز آنجا فعال است و فرمان می دهد. از لحاظ علمی و فیزیولوژی و در روایات نیز به آن اشاره شده است. به همین علت و اهمیت آن و موارد دیگر ابتدا به دل اشاره کرده نیز دلایل بسیاری بر مقدم بودن گوش ها بر چشم ها نیز وجود دارد.
● سوره حمد آیه 7 -
خداوند در این آیه به ما می فهماند که راه راست چه راهی است. راه و روش زندگانی نعمت داده شدگان مانند انبیا و اولیا و شهدا و صدیقین است نه سیره زندگی آنان که مورد عذاب واقع شده اند مانند قوم لوط و شعیب و ... و نه راه گمراه شدگان یعنی کسانی که از هوای نفس پیروی می کنند.
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
1)
: با سلامدوست عزیز جمله عالیو با عظمتی نوشتید ولی برای کاربران کامپیوتر که ذهن خسته ای دارند جمله زیباتونواضح تر بنویسید چون فکر وا می داردشان.
● سوره حمد آیه 6 -
در آیه قبل از خداوند طلب مدد داشتیم و بعد در این آیه از او میخواهیم که کمک کند و ما را به راه راست هدایت کند. از این دو آیه استنباط می شود که فقط خداوند می تواند انسان را به راه راست هدایت کند.
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره حمد آیه 5 -
باید فقط خدا را عبادت کرد و فقط از او کمک خواست. در حقیقت در این جا داریم اقرار می کنیم که به پرستش و کمک خداوند نیازمندیم. پس اگر از کسی کمک خواستیم در اعماق وجودمان قبول داشته باشیم که در حقیقت این خداوند است که ما را یاری و مدد می کند.
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره حمد آیه 4 -
از آیات 3و4 استفاده می شود که او قبل از آن که بخواهد در روز قیامت پاداش و یا عقاب کند بخشنده و مهربان است
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره حمد آیه 4 -
مالک روز پاداش و قیامت است و در آن روز هر که را بخواهد می بخشد و هر که را بخواهد عذاب می کند.
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره حمد آیه 3 -
صفت بخشندگی خود را قبل از صفت مهربانی خود بیان کرده است شاید منظور این باشد که می بخشد به خاطر بخشنده بودنش نه فقط به دلیل رحیم بودنش
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره حمد آیه 2 -
یعنی که ای مردم پرورنده و موجود کننده هر دو عالم دنیا و آخرت منم پس فقط حمد مخصوص من است
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره حمد آیه 1 -
همین که اولین آیه از قرآن کریم اشاره به نام الله و بخشندگی و مهربانیت او می نماید می خواهد به ما بفهماند که با چه بزرگواری روبه رو هستیم.
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.