● سوره نبا آیه 4 - نسیم حیات
چنین نیست زودا که بدانند
در این آیه و آیه بعدی ثم کلا سیعلمون خداوند در این مورد با لحنی تهدید آمیز به آنها اخطار میدهد که باشد بزودی خواهید فهمید که صحت دارد یا خیر و میشود گفت البته به نظر شخصی این حقیر که ولایت و معاد نوعی خط قرمزی است که در عین ناباوری و انکار کسی در آن ورود کند و بخواهد از روی نیت و هدف انکار آن، وارد این بحث شود، این تهدید شامل اوست که زودا بداند...
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره نبا آیه 3 - نسیم حیات
همان که همواره در آن اختلاف میکردند
همان معادی که در رد و انکار آن بحث میکردند و در عین حقیقت داشتن و باور داشتن آن ولیکن از روی عناد و هوی و هوس و دنیا طلبی معاد را انکار میکردند
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره نبا آیه 2 - نسیم حیات
آیا درباره آن خبر مهم(معاد) عَنِ النَّبَإِ الْعَظیمِ که در روایاتی ولایت حضرت علی علیه السلام را یکی از مصادیق نبأ معرفی کرده اند
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
1)
: عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالییییییییییییییییییییییی
● سوره نبا آیه 1 - نسیم حیات
این سوره مکی است و به نامهای نبأ و عم و معصرات معروف میباشد که از وقوع حتمی قیامت خبر میدهد و در مورد عقاید انکارآمیز کفار درباره معاد و نظم عالم آفرینش و دلیل هدفدار بودن خلقت و هدف نهایی معاد صحبت میکند
عَمَّ یَتَساءَلُونَ
مشرکان درباره معاد بحث میکردند و گروهی نسبت به آن در شک و تردید و گروهی با اینکه نسبت به آن باور و اعتراف به حقانیت معاد داشتند اما از روی لجاجت و عناد آن را انکار میکردند و در حقیقت اختلاف آنها در نحوه انکار معاد بوده و در اصل انکار، متحد بودند لذا میگوید درباره چه چیز پرس و جو میکنند عَمَّ یَتَساءَلُونَ
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره حمد آیه 7 - نسیم حیات
راه آنان که موهبتشان دادی، نه راه غضب شدگان و نه گمراهان
صِراطَ الَّذینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ قرآن کریم پاسخ می دهد هر که از خدا و رسول خدا اطاعت کند با نعمت داده شدگان همراه شود که عبارتند از انبیاء و صدیقین و شهدا و صالحان، و چه خوب رفیقانی هستند.(نساء/69)
با توجه به آیات قرآنی هم ضال و هم مغضوب اهل آتشند اما نوع درجه بندیشان فرق میکند یعنی مغضوب کافران و نافرمایانی هستند که هم بر صراط مستقیم نبوده و هم کینه و دشمنی و محاربه داشته اند ولی ضال به کافر و نافرمایانی که در گمراهی کسی دخیل نبوده و کار خود را میکند و به نوعی سر در آخور خود دارد.
...
انشاءالله در زمره ی این افراد نباشیم.آمین
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
1)
: آنچه من می فهمم: به هرمیزان که از صراط مستقیم خارج شویم مورد غضب الهی قرار گرفته ایم. هرچه بیشتر از صراط مستقیم خارج شویم بیشتر مورد غضب الهی هستیم و بیشتر گمراه شده ایم. حال خودمان قضاوت کنیم که حالمان چگونه است. چقدر فکر گناه داریم. چقدر فکر خوب داریم. چقدر نماز با حال می خوانیم. چقدر به دیگران احترام می گذاریم. چقدر به فقرا خدمت می کنیم. چقدر صله رحم می کنیم. چقدر به ایتام توجه داریم. چقدر خوف از خدا داریم. چقدر در خوردن خودمان را کنترل می کنیم. چقدر نگاه حرام داریم. چقدر ... امان از غضب الله. خدایا به تو پناه می بریم که از غضب شده ها و گمراهان باشیم. التماس دعا دارم.
● سوره حمد آیه 6 - نسیم حیات
صراط، طریقی است که رونده خود را چنان در کام خود فرو میبرد که امکان هیچ انحراف و خروجی منتفی میباشد و مستقیم چیزی که بر روی پای خود ایستاده و استوار است و بر اوضاع خود مسلط است و در این صورت پس صراط مستقیم امن ترین راه به سوی خداوند است.
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
● سوره حمد آیه 5 - نسیم حیات
بار الها تنها تو را می پرستیم و تنها از تو یاری میجوئیم
از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن
امام صادق علیه السلام می فرمایند: بارالها! از تو غیر تو را نمی خواهم و این همان روح خلوص است
...
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره حمد آیه 4 - نسیم حیات
صاحب روز جزا روزی که یوم تبلی السرائر میباشد و هر کسی در آنروز هر چه با هر نیتی که کرده به وضوح خواهد دید و در آنروز پنهان ها نهان میشود و تاریکیها و ابهامات روشن و خداوند مالک هر چیزی است و هر که را خواهد ملک و پادشاهی میبخشد
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره حمد آیه 3 - نسیم حیات
خداوند هستی بخش و مهربان است هم در این عالم و هم در آخرت نه این که در این دنیا رحیم باشد و در آخرت خیر نه اینگونه نیست همانطور که امام حسین علیه السلام در دعای عرفه خداوند را (یا رحمن الدنیا و الآخره و رحیمهما میخواند و رحیم هم در دنیا و هم در آخرت کاربرد دارد...
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره حمد آیه 2 - نسیم حیات
ستایش تنها مخصوص پروردگار جهانیان است و نباید انسان جز او به ستایش و پرستش دیگری به پردازد و خدای نکرده کسانی را به خاطر دارائی و مقام کرنش کند و از این بابت قصدی را دنبال کند که شایسته مسلمانی نباشد
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
1)
کاظمی میرکی : ستایش مخصوص خداوند است ولا غیر . البته احترام گذاری به افراد مهم است ولی نباید نعوذ بالله به ستایشی مانند پرودگار باشد و باید همیشه ستایش خداوند در راس باشد