● سوره بقرة آیه 52 - تفسیر اثنی عشری
بقره 52 - آیه شریفه اشاره دارد به اینکه عفو نمودن گناه پس از توبه ، نعمتی است از جانب حق تعالی بر بندگان و شکر منعم واجب است .
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره بقرة آیه 31 - تفسیر اثنی عشری
مراد از اسامی بنا بر اصح واقوی اسامی حضرات معصومین صلوات الله علیهم اجمعین می باشد .
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
1)
محمودی : از نظر آیت ا... بهجت هم بگویید.
● سوره حمد آیه 2 - تفسیر اثنی عشری
آیه به حکم عقل ارشاد به این مطلب دارد که شکر منعم واجب است . زیرا با توجه به آیه :به این علت که ربّ و پرورش دهندۀ جهانیان است ، حقیقت حمد از آن اوست .
1) شاه آبادی (داور) : این مطلب را در بخش تفسیر قرار دهید.
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره بقرة آیه 29 - تفسیر اثنی عشری
در آیه نشانه های قدرت خدا ذکر شده اما در آخر آیه به جای قدیر کلمۀ علیم آمده است .
چون ذات یگانۀ حق خالق آسمان و زمین و آنچه در آن است می باشد پس عالم است به حقایق اشیا ، لذا آنها را به طریق احسن و اکمل خلق فرمود .
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره بقرة آیه 28 - تفسیر اثنی عشری
از حضرت صادق (ع) روایت شده که فرمود : از شیعیان ما نیست هر کس که انکار کند سه چیز را :معراج - سؤال قبر - شفاعت .
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره بقرة آیه 26 - تفسیر اثنی عشری
از حضرت صادق (ع) مروی است که حق تعالی مثل پشه را آورده ، چون در پشه با کوچکی حجمش خلق شده هر آنچه در فیل با بزرگی جثه اش خلق گردیده است . حتی در پشه دو عضو زیادی دیگر نسبت به فیل وجود دارد . و آن دو بال و دو شاخ است .
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره بقرة آیه 25 - تفسیر اثنی عشری
از امام صادق (ع) سؤال شد : ایمان قول و عمل است یا قول بدون عمل ؟ فرمود : ایمان عمل است بطور کل و قول قسمتی از عمل است .
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره بقرة آیه 22 - تفسیر اثنی عشری
امام صادق (ع) :تفکر نما در رنگ آسمان ، که موافق ترین رنگ هاست به چشم . وموجب تقویت چشم است
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره بقرة آیه 17 - اثنی عشری
بالا ترین وسیله برای فهماندن مطلب به طرف مقابل مثل زدن است و آن عبارت است از اینکه معقولات رت به صورت محسوسات در آورند به علت فواید زیادی که در ضمن آن مندرج است .
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
1)
شاه آبادی (داور) : قویترین راه برای فهماندن مطلب استدلال عقلی و بالاتر از آن شهود است اما برای اذهان عامه و اذهانی که از حقیقت موضوعی بسیار دور هستند (مانند اذهان غالب مردم در نسبت با حقایق اخروی) بهترین روش مثل زدن میباشد.
● سوره بقرة آیه 1 - تفسیر اثنی عشری
سید مرتضی فرمود : این قرآن که شما عاجز از آوردن مثل آن هستید ، از جنس همین حروف مستعمل در محاورات می باشد .
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
1)
شاه آبادی (داور) : این یکی از وجهی است که درباره حروف مقطعه قرآن ذکر شده که در میان علما، وجه مقبولی است.