● سوره بقرة آیه 182 -
با سلام انچه در اسلام ممنوع شده تغییر وتبدیل وصیتهای صحیح است ولی اگر وصیت سبب فتنه می شود ویا اختلاف موازین شرع بود تغییر ان اشکال ندارد چنانکه اگر وصیت کننده بیش از یک سوم اموالش را وصیت کند میتوان ان مقدار را کم نمود اگر سفارش به گناه کرد میتوان وصیت را تغییر داد
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
1)
ماجدی (داور) : وعلیکم السلام
اسلام دین مبتنی بر عقل و سفارش آن دقیق و روی حساب و کتاب است
● سوره بقرة آیه 106 -
این ایه در مقام پاسخ به تبلیغات سوء یهود است انان سوال میکردند چرا در اسلام برخی قوانین تغییر می کند چرا قبله از بیت المقدس به کعبه تغییر یافت اگر اولی درست بود پس دستور دوم چیست واگر دستور دوم درست است پس اعمال قبلی شما باطل است قران به این ایرادها پاسخ می گوید ما هیچحکمی را نسخ نمیکنیم یا انرا به تاخیر نمی اندازیم مگر بهتر از ان یا همانندش را جانشین ان سازیم انان از اهداف واثار تربیتی اجتماعی وسیاسی احکام غافل هستند
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره بقرة آیه 94 -
بنی اسرائیل ادهای دروغین وخیال پردازی های فراوان داشتند که برخی از انها عبارت بود از : ما فرزندان ومحبو بان خدا هستیم نحن ابنا ء الله واحبائه ( مائده 18) کسی وارد بهشت نمیشود مگر اینکه یهودی یا نصرانی باشد قالو لن یدخل الجنه الا من کان هودا او نصاری ( بقره 111 ) اتش دوزخ جز چند روزی به مااصابت نمیکند لن تمسنا النار الا ایاما معدوده ( بقره 80 ) این ایه همه بافته های خیالی وموهومات انها را رد کرده ومی فرمایید اگر این ادعا های شما درست باشد وبه این حرف هاایمان داشته باشید دیگر نباید از مرگ بترسید واز ان فرار کنید بلکه باید ارزوی مرگ کنید تا به بهشت وارد شو ید
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره بقرة آیه 88 -
ظاهرا این جواب استهزا امیز شعار همه مشرکان وسر کشان در برابر پیامبران بوده است چنانکه در جواب حضرت شعیب میگفتند یاشعیب ما نفقه ( هود 91)ما حرف تورا نمی فهمیم و یا در برابر ایات قران میگفتند قلوبنا فی اکنه ( فصلت 5) دلهای ما در پرده و پوشش است در این ایه نیز تعبیر قلوبنا غلف امده است
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره بقرة آیه 76 -
برخی از یهود وقتی مسلمانان را میدیدند به انها میگفتند چون اوصاف ونشانه های محمد ( ص )در تورات ما هست مانیز ایمان اوردیم ولی بعضی افراد وقتی به انان میرسیدند انان را مورد سرزنش ومواخذه قرار میدادند که چرا اوصاف ونشانه های محمد ( ص )را برای مسلمانان بازگو میکنید اگر چه در تورات است به انها خبر دهید روز قیامت علیه شما بکار میگیرند
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.
● سوره بقرة آیه 70 - تفسیر نور الثقلین ج1ص89
با سلام در حدیث امده استکه پیامبر فرمود بنی اسراییل مامور ذبح یک گاو ساده ومعمولی بودند لکن چون سخت گرفتند وبهانه اوردند خداوند بر انان سخت گرفت
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
1)
طاهونی : همان طور که در آیات قرآن مشاهده می شود در بسیاری از موارد مانند این مورد قوانین یهود فقط به دلیل لجاجت آن ها تا این حد سخت شده است.
● سوره بقرة آیه 62 - تفسیر نمونه _جامع البیان
سلمان فارسی به رسول اکرم (ص ) گفت دوستان من که اهل ایمان و نماز بودند ولی شما را ندیدند تا به شما ایمان بیاورند وضع انها درقیامت چگونه است ؟ یکی از حاضرین جواب داد اهل دوزخند ولی این ایه نازل شد که هر کدام از پیروان ادیان که در عصر خود بر طبق وظایف وفرمان الهی عمل کرده اند ماجورند البته این ایه نمیتواند دستاویزی برای ماندن در یهودیت ومسیحیت باشد زیرا اولا قران اهل کتاب را به اسلام دعوت نموده است وثانیا تهدید کرده که اگاهانه به سراغ دینی غبر از اسلام بروند مورد قبول نیست (ال عمران ایه 85)
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
نظری ثبت نشده است.