لیست سوال های بي تا سادات شريفي
از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
  سوره بقرة آیه 30 - اختیار داشتن فرشتگان ؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام
در این آیه فرشتگان به خدا می فرمایند که چرا می خواهی آدم را در زمین بفرستی حال آنکه باز در زمین فساد رخ خواهد داد
حال سوال من این است که مگر فرشتگان در خود اختیار و یا اراده ای دارند که توانستند مسائل رو تحلیل کنند و برایشان سوالی پیش بیاید ؟
قالب : اعتقادی گوینده : بی تا سادات شریفی
منبع : موضوع اصلی : وعده الهی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) ابراهیمی (داور) : سلام علیکم
ملائک اختیار به معنای تکلیف داشتنی که منجر به مواخذه و یا پاداش را شوند ندارند و انواع دیگر اختیار را دارند.
  سوره اعراف آیه 54 - معنى و مراد از (خلق ) و (امر) در: (له الخلق و الامر) چیست؟
معنى و مراد از (خلق ) و (امر) در: (له الخلق و الامر) چیست؟
قالب : تفسیری گوینده : بی تا سادات شریفی
منبع : موضوع اصلی : خداوند
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) ابراهیمی (داور) : خلق یعنی خلقت تدریجی و استفاده از علت ها و وسایلی در خلقت؛ اما امر یعنی خلقت به صورت آنی و لحظه ای و بدون استفاده از چیزی (به عبارت دیگر همان انما امره اذا اراد شیئا ان یقول له کن فیکون).
  سوره اعراف آیه 58 - تشبیه عرش خدا و کرسی های حکومتی
معناى (عرش ) و مراد از (عرش خدا) و تشبیه و تنظیر عرش خدا به کرسى هاى حکومتى چیست؟
قالب : تفسیری گوینده : بی تا سادات شریفی
منبع : موضوع اصلی : عرش الهی- کرسی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) ابراهیمی (داور) : عرش خداوند یعنی منبع صدور فرامین الهی؛ به عبارت دیگر عرش یعنی مالکیت حقیقی و مطلقه الهی بر همه مخلوقات.
کرسی های حکومتی مرجع حکومت و صدور احکام است و درباره خداوند نیز همین جاری است.
  سوره اعراف آیه 1 - آیاتی که انسان متوجه نمی شود چرا؟؟
سلام خدمت داوران محترم
مگر قرآن برای هدایت انسان ها نیست ؟
و می فرمایند که قرآن را بخوانید تا انحرافی در دین شما نباشد
حال سوال این است که منظور از این آیات چیست که فقط خدا و رسولش می دانند؟
او هر تفسیری را مطالعه می کنیم می نویسند که این آیات رمزی است بین خدا و رسولش
قالب : اعتقادی گوینده : بی تا سادات شریفی
منبع : موضوع اصلی : آیات خاص
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) شاه آبادی (داور) : آن مقدار که از قرآن می فهمیم برای هدایت انسان ها کافی است.
2) عالمی (داور) : باسلام
قرآن برای پیامبر نازل شده است
و البته پیامبر آن را برای ما شرح میدهد
قرآن را فقط پیامبر درک میکنند به کنه مطلب چرا که مخاطب اوست
اتفقا از همین مطلب به لزوم شارح و مفسر قرآن پی میبریم که نظر شیعه است بر خلاف نظر اهل سنت که میگویند قرآن برای ما کافی است و نیازی به علی و فرزندانش نداریم
3) احمدی فقیه : بسم الله الرحمن الرحیم
قرآن حکیم سرشار از معانی و معارف است. هر آیه و کلمه و حرفی که برای ما به ارمغان گذاشته شده است حاوی نکات زیادی است. هر کسی به وسع و اطلاعات و دانش و تحقیق و البته عنایت خداوند متعال از آن بهره ها می برد.
یکی از نشانه های حروف و کلمات مقطعه، اشاره به چهارده معصوم، علیهم السلام، و حدیث ثقلین است (فتدبر).
حروف مقطعه از 14 حرف و از 14 کلمه بدون تکرار تشکیل شده است و...