لیست سوال های عذرا احمدي نژاد
از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
  سوره آل عمران آیه 24 - آیا ممکن است انسان دروغى بگوید و یا افترائى به خدا ببندد و بعد خودش تحت تاثیر آن واقع گردد و به آن مغرور شود، آن چنان که قرآن در آیات فوق درباره یهود نقل مى کند آیا این باورکردنى است ؟
پاسخ این سوال چندان مشکل نیست زیرا مساله فریب وجدان از مسائل مسلم روانشناسى امروز است که گاهى دستگاه فکر و اندیشه در پى اغفال وجدان بر مى آید و چهره حقیقت را در نظر وجدان خویش ‍ دگرگون مى سازد، بسیار دیدهایم افراد آلوده به گناهان بزرگى همچون قتل و سرقت و یا اعتیادهاى گوناگون با این که زشتى اعمال خود را به خوبى درک مى کنند براى به دست آوردن آرامش کاذب وجدان مى کوشند مردم را مستحق این گونه اعمال ، جلوه دهند و یا اینکه براى توجیه اعتیادهاى زیان بار خود گرفتاریهاى زندگى و مشکلات طاقتفرساى اجتماعى را بهانه مى کنند تا پناه بردن خویش را به مواد مخدر توجیه نمایند به علاوه اینگونه افترائات و امتیازات دروغین را نسلهاى پیشین اهل کتاب درست
کرده بودند و تدریجا براى نسلهاى آینده که از واقعیت آگاهى چندانى نداشتند، (و براى کشف حقیقت به خود زحمت نمیدادند) به صورت عقیده مسلمى در آمده بود.
قالب : تفسیری گوینده : عذرا احمدی نژاد
منبع : تفسیر نمونه موضوع اصلی : غرور- خودبینی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) شاه آبادی (داور) : اگر زناکار از عمل خود نادم باشد و تصمیم جدی بر ترک آن و بگیرد و استغفار کند امید است که خداوند او را ببخشد.
البته اگر به گونه ای زنا کرده که حد بر او لازم شده باشد، حد یا سنگسار اجرا می شود و توبه او ربطی به عقوبت این دنیایی ندارد.
2) طوفانی : سلام
من متوجه نشدم چه ربطی میان پاسخ داور محترم و سوالات مطرح شده وجود دارد؟!
  سوره آل عمران آیه 23 - آیا ممکن است انسان دروغى بگوید و یا افترائى به خدا ببندد و بعد خودش تحت تاثیر آن واقع گردد و به آن مغرور شود، آن چنان که قرآن در آیات فوق درباره یهود نقل مى کند آیا این باورکردنى است ؟
پاسخ این سوال چندان مشکل نیست زیرا مساله فریب وجدان از مسائل مسلم روانشناسى امروز است که گاهى دستگاه فکر و اندیشه در پى اغفال وجدان بر مى آید و چهره حقیقت را در نظر وجدان خویش ‍ دگرگون مى سازد، بسیار دیدهایم افراد آلوده به گناهان بزرگى همچون قتل و سرقت و یا اعتیادهاى گوناگون با این که زشتى اعمال خود را به خوبى درک مى کنند براى به دست آوردن آرامش کاذب وجدان مى کوشند مردم را مستحق این گونه اعمال ، جلوه دهند و یا اینکه براى توجیه اعتیادهاى زیان بار خود گرفتاریهاى زندگى و مشکلات طاقتفرساى اجتماعى را بهانه مى کنند تا پناه بردن خویش را به مواد مخدر توجیه نمایند به علاوه اینگونه افترائات و امتیازات دروغین را نسلهاى پیشین اهل کتاب درست
کرده بودند و تدریجا براى نسلهاى آینده که از واقعیت آگاهى چندانى نداشتند، (و براى کشف حقیقت به خود زحمت نمیدادند) به صورت عقیده مسلمى در آمده بود.
قالب : اخلاقی گوینده : عذرا احمدی نژاد
منبع : تفسیر نمونه موضوع اصلی : وجدان
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) شاه آبادی (داور) : حد زنا در اسلام، صد ضربه شلاق است. چنان‌چه زنا، از زنان و مردان همسردار سرزند، زنای محصن نامیده می‌شود و حد آن مجازات سنگسار است. در قرآن، به مجازات سنگسار اشاره‌ای نشده‌است؛ اما در احادیث به تواتر ذکر شده‌است. کیفر تنها در صورتی اعمال می‌شود که زنا با اقرار زناکننده یا با شهادت چهار شاهد مرد یا سه مرد و دو زن، اثبات شود.
قوانین ما در این مورد مطابق شرع است.
2) طوفانی : سلام
من متوجه نشدم که پاسخ داور محترم چه ربطی به این سوال داشت؟!