● سوره بقرة آیه 119 - بهشت و جهنم حق است
آیا می توان گفت "بالحق" توضیحی برای "بشیرا و نذیرا" است؟ و در این صورت آبا از این آیه میتوان چنین برداشت کرد که آنچه پیامبران به آن بشارت می دهند یا از آن انذار می دهند حق است مثلا بهشت و جهنم اصلا قراردادی و ... نیست و تحقق آن عین حق است؟
قالب : قواعد عربی |
گوینده : طاهره قاسمی |
منبع : |
موضوع اصلی : پیامبر اعظم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) |
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
1)
شاه آبادی (داور) : ظاهر آیه در این است که بالحق قید برای فعل است. یعنی ارسال ما به حق بوده و باطل در آن راه نداشته است.
2)
طوفانی : سلام
خانم قاسمی منظور شما از بهشت و جهنم قراردادی چیست؟
● سوره بقرة آیه 113 - دلیل روشن شدن حق در قیامت
داوری به حقانیت چیزی در قیامت چه سودی دارد؟ حجت های خداوند بر اهل حق و باطل آیا تماما در دنیا آشکار می شود حتی اگر علم به آن پیدا نکنند؟
قالب : فلسفی |
گوینده : طاهره قاسمی |
منبع : |
موضوع اصلی : معاد |
|
امتیاز داوران : |
|
امتیاز کاربران : |
|
نظرات کاربران : |
1)
شاه آبادی (داور) : هیچ کسی بدون اتمام حجت عقاب نمیشود
البته برخی مستضعف میمانند
فایده اش این است که بر اساس محاکمه عادلانه و روشن شدن حقایق همه پاداش و جزا میبینند
2)
طوفانی : سلام
منظور داور محترم از اینکه «برخی مستضعف می مانند» چیست؟