1)
شاه آبادی (داور) : حد زنا در اسلام، صد ضربه شلاق است. چنانچه زنا، از زنان و مردان همسردار سرزند، زنای محصن نامیده میشود و حد آن مجازات سنگسار است. در قرآن، به مجازات سنگسار اشارهای نشدهاست؛ اما در احادیث به تواتر ذکر شدهاست. کیفر تنها در صورتی اعمال میشود که زنا با اقرار زناکننده یا با شهادت چهار شاهد مرد یا سه مرد و دو زن، اثبات شود.
قوانین ما در این مورد مطابق شرع است.
2)
: همه پیامبران کشته خودخواهی و تکبر و منیت انسانها شدند و این سوال از نظر بنده ممکن نیست.
پاسخ آقای شاه آبادی مربوط به این آیه و سوال نیست لطفا اصلاح کنید
3)
یحیایی : آیت الله جوادی آملی ذیل آیه 112 سوره آل عمران می فرمایند«قید مزبور توضیحی نیست، بلکه انفکاک ناپذیری قتل انبیا(علیهمالسلام) را از ناحق بودن آن بیان میکند. ناحق بودن قتل مزبور برای همگان حتی برای یهودیهای قاتل معلوم است. البته محتمل است برخی از مبتلایان به قساوت دل و جهالت جان آن را حق بپندارند. »
و این مطلب ایشان در آیه 61 بقره می باشد«مطابق این بیان قید بغیر الحق بدین معناست که لازم پیغمبر کشى ناحق بودن است و بنى اسرائیل هیچ توجهى براى کار خود نداشتند زیرا هم ثبوتا مقام پیامبران مسلم بوده و هم اثباتا سمت آنها.
نیز گفته شده : ذکر قید مزبور براى تقبیح بنى اسرائیل و بیان این نکته است که چنین نبود که آنها از روى خطا و اشتباه دست به چنین عمل قبیحى زده باشند بلکه قتل آنان آگاهانه و از روى عمد بوده است . بر این اساس اگر فرزندان آنان در عصر پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله به آن حضرت جفا کردند پدیده نوظهورى نیست چون از همان اصل و ریشه اند.»
امیدوارم پاسخ ایشان قانع کننده بوده باشد.