پرسش و پاسخ
پرسش از مشاوران سایت
بازدید کننده گرامی شما می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق سایت ما از مشاوران مذهبی سوال نمایید.
نام و نام خانوادگی :
نکته : پاسخ برای شما ایمیل خواهید شد آدرس الکترونیک :
موضوع :
متن سوال :
[ جستجو در آرشيو ]
آرشیو سوالات پرسیده شده
هستی
یک آیه که رئیس جن ها کیست ؟
آیا جن ها خدا پرستند یا شیطان پرست ؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : جنیان نیز گروه های متفاوتی دارند و هر یک رئیسی دارند
در میان جنیان برخی مومن و برخی کافر هستند. شیطان نیز یک جن است که به خداوند متعال کافر شده است.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
احسان نیازی
با سلام
ایا اسم فردی به نام آذر در قرآن امده است اگر اماده است در کدام آیه و سوره . و علت آن چست
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : سلام علیکم
نام عموی حضرت ابراهمی (ع) آذر بوده است که دلیل آنکه سرپرستی حضرت ابراهیم (ع) را بر عهده داشته حضرت ابراهیم (ع) به وی پدر می گفتند.
وَ إِذْ قالَ إِبْراهیمُ لِأَبیهِ آزَرَ أَ تَتَّخِذُ أَصْناماً آلِهَةً إِنِّی أَراکَ وَ قَوْمَکَ فی‏ ضَلالٍ مُبینٍ (انعام،74)
و [یاد کن‏] هنگامى را که ابراهیم به پدر خود «آزر» گفت: «آیا بتان را خدایان [خود] مى‏گیرى؟ من همانا تو و قوم تو را در گمراهى آشکارى مى‏بینم.»
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
معنی ایه 37
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : جز این نیست که جابجا کردنِ [ماههاى حرام‏]، فزونى در کفر است که کافران به وسیله آن گمراه مى‏شوند؛ آن را یکسال حلال مى‏شمارند، و یکسال [دیگر]، آن را حرام مى‏دانند، تا با شماره ماههایى که خدا حرام کرده است موافق سازند، و در نتیجه آنچه را خدا حرام کرده [بر خود] حلال گردانند. زشتىِ اعمالشان برایشان آراسته شده است، و خدا گروه کافران را هدایت نمى‏کند.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) علیخانی : آقای داور توجه نکرده که مهمان نگفته که آیه 37 از کدوم سوره؟!!! همین طوری جواب چرا داده اند؟؟؟؟!!!!
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
سحر حلاجی
چرا نباید دیگران را مسخره کرد
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : چون مومن احترام دارد و مسسخره کردن به معنای خرد کردن شخصیت وی و ریختن آبروی او و کوجک کردن اوست و تجاوز به حریم وی است. حریم شخصیت مومن به احترام ایمان وی محرتم شمرده شده و آبروی مومن حرمت اش از خانه کعبه نیز بالاتر است.
به علاوه مسخره کردن مومن موجب فراموشی عیوب خود انسان می شود و انسان مسخره کننده اصلاح نفس خود را از بین می برد.
مسخره کردن دیگران زمینه اصلاح عیب را در دیگری از بین می برد و به جای آن کینه و عداوت میان قلب های مومنین به جای می گذارد. دوستی بین مومنین و وحدت میان آنها دستور اکید الهی است و مسخره کردن این رشته را قطع می کند:
«رُوِیَ عَن رَسُولِ‌اللهِ‌(صَلَّی‌الله‌علیه‌ِوَآلِهِ‌وَسَلَّمَ): أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ الْحُبُّ فِی اللَّهِ وَ الْبُغْضُ فِی اللَّهِ»
در روایت دیگر است که محکمترین دستگیره ایمان دوستی در راه خدا و دشمنی در راه خدا است:
«إنَّ أَوْثَقِ عُرَى الإسلام أَنْ تُحِبَّ فِی اللَّهِ وَ تُبْغِضَ فِی اللَّهِ».
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) علیخانی : طبق نظر داور این میشه که فقط مومن رو نباید مسخره کرد!!!
یعنی غیر مومن رو میشه مسخره کرذ!!!؟؟؟
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
رضا نیستانی
چرا قرآن با ب شروع می شود
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : اطلاعی ندارم
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
می خواستم بدونم آیه ای از قران هست که در آن خدا به یکی از پیامبرانش گفته باشه که قومت را نفرین نکن بلکه این قوم خود به دست خودشان به هلاکت می رسند.
اگر هست لطف کنید آیه مربوطه به همراه توضیح مختصری بیان کنید.
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : با سلام
چنین آیه ای وجود ندارد.
شاید منظورتان آیات زیر است:
به نام خداوند رحمتگر مهربان‏
الف، لام، راء. این است آیات کتاب [آسمانى‏] و قرآن روشنگر.
چه بسا کسانى که کافر شدند آرزو کنند که کاش مسلمان بودند.
بگذارشان تا بخورند و برخوردار شوند و آرزو[ها] سرگرمشان کند، پس به زودى خواهند دانست.
و هیچ شهرى را هلاک نکردیم مگر اینکه براى آن اجلى معین بود.
هیچ امتى از اجل خویش نه پیش مى‏افتد و نه پس مى‏ماند. (سوره مبارکه حجر، 1-5)
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) : سلام از اینکه جواب میدید ممنونم.
در باره آیه ان الله بالغ امره.معنی آن به معنی خدا امر(آن شخصی که توکل کند) را در همه جاجاری میسازد نیز هست؟
2) علیخانی : دم داور گرم!
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
رحیم زاده
سلام.
ایا واقعا ذرسته همه در اخر به بهشت میروند و جهنم به صورت حسرت در انسان های بد مشاهده میشود؟؟؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : با سلام
کسانی که در این دنیا حق برایشان روشن شده و متوجه به وحدانیت خداوند و نبوت انبیا شده اند ولی آن را انکار کرده اند و بدون توبه و با کفر و شرک از دنیا رفته اند تا ابد در جهنم خواهند بود
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) علیخانی : آقای داور کفر و شکر که یکی نیستن!
2) سلیمانی : جهنمیان همیشه در جهنم اند چون اگر دنیا ابدی هم بود باز قصد گناه داشتند.
وبهشتیان اگر دنیا ابدی هم میبود باز قصد خیر واعمال صالح داشتند.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
عراقی
سلام
من دارم درباره بعد علمی سنگ در قران تحقیق میکنم
میتوانید به من کمک کنید؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : با سلام
نمی دانم در این مورد از قرآن چه استفاده ای می توانید بکنید
آیات 60 و 74 سوره بقره را ملاحظه کنید.
البته قرآن کتاب هدایت انسان به سوی کمال است و آنچه که انسان با تجربه مادی نمی تواند به آن برسد را بیان می کند و علم سنگ شناسی با تجربه بشری قابل دسترسی است و نیازی به قرآن و وحی ندارد.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
باسلام. با توجه به آنچه در آیه 24 سوره نسا بیان شده که می توانید زنان را ( غیر از زنان شوهردار و محارم) بوسیله مال خود طلب کنید آیا اینکه زنانی که در اطراف خیابانها هستند چون با رضایت خود سوار می شوند و در قبال آن پولی دریافت می کنند میشود برای مثلا 2 ساعت استفاده کرد. آیا گناه نیست.
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : با سلام
سوالات شرعی خود را از مرجع تقلید خود بپرسید
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
محمد محمودی نژاد
در کدامین سوره قرآن کلمه آب چند بار آمده است.
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : در کدامین سوره قرآن؟
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  • <<
  • <
  • تعداد صفحات : 195
  • >
  • >>