faraji
سوره والعصر آیا انسان را مدح کرده یا ملامت؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : واقعیتی را بیان کرده که انسان اگر غفلت کند در خسران است چرا که سرمایه های وجودی اش مانند عمر در حال از دست رفتن است و او برای رسیدن به هدف خلقت کاری انجام نمی دهد. مگر کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده و یکدیگر را به به حق و صبر و توصیه کنند تا از راه ایمان منحرف نشوند و غافل نگردند.
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
nnnn nnnn
بنام الله سلام آقا خواهشا کمکم کنید من این مطالبو از این سایت برداشتم http://www.askdin.com/thread33612-2.html درسته یا نه.اگه کسی رو می شناسید که وارد باشه بمن معرفی کنید چون کارشناسان اسلام جلو این کتاب کم آوردن وای بحال من و شما.....کتابی که مدعیه پاسخ تحدی قرآن رو محکم بی شک داده طوری که کسی حرفی برای گفتن نداره!!!! شبهه اصلی من اینه که چرا 228 سوره این کتاب به سوره کوثر نمی رسه؟که خدا گفته یه سوره هم نمی تونید بیارید و نخواهید توانست؟ لذا من فکر می کنم منظور تحدی عشق طلبی هم هست لینک کتاب: http://www.mediafire.com/download/r8bdl56oz65q5ek/n+o+ghalam.rar جز پذیرفتن این کتاب که تصدیق کننده قرآنه.... در قرآن خدا موضوع تحدی رو در هر آیه تحدی به اینکه نمی تونید جز الله بیارید تمام عالم جم شید غیر الله نمی تونید بیارید اما این کتاب جدید می گه یک نفری هم با الله می تونید بیارید هزاران برابر برتر از قرآن ...کتابی که ادعای آسمانی شده با 228 سوره بزبان فارسی فقط جواب منظور تحدی رو داده برای معجزه بودن این کتاب عجیب همین بس که در مورد تحدی قرآن تا بحال کسی نمی دونسته آقا منظور خدا حتی از یک آیه آوردن دقیا اینه که تشویق بشیم بیاریم و در عشق الله شریک شیم و جوابشو بدیم. حالا مانند کتاب هیچ مانند ده سوره هیچ مانند یک سوره هیچ عزیز من مانند یک آیه رو حتی یک سوره رو هر طفلی می تونه از قرآن بیاره چون برای مثال این آیات پره از قرآن که خدا می فرماید خدایی وجود نداره پیامبران خالی می بندند مردیم استخوان هامون پوسید زنده نمی شیم قیامتی در کار نیست...البته این ها رو خدا از قول اعتقاد کافر آورده ولی به هر حال حرف نجس کافر شده آیه های رنگارنگ قرآن...خوب دقت کنید خدایی که موضوع تحدی رو تا یک آیه پایین آورده یقینا منظورش اینه که بابا بیارید جوابمو بدید جواب این عشق رو....کدوم انسان و کارشناس چنین جوابی رو داده بود راجع به تحدی که این کتاب معجزه وار داده ...نه اینکه از هر هزار نفر حتی یک نفر هم قرآن رو از اول تا آخر بزبون مادریش نخونده باشه بعد بگه خوب مثل قرآن خدا گفته نمیاد نمیاد دیگه... در صورتی که خودشم مثل آیات مذکور قرآن می تونه هزاران برابر برتر بگه چون طبق آیه های این کتاب جدید الله هر نوشته ای را که بخواهد آیه ای از قرآن مکتوب می کند مثل سخنان نجس و باطل و چرت و پرت کافر که دقیقا شده اول و آخر چندین آیه خود قرآن !!!!!!!!!!!!!!! برای مثال سوره های 25 به بعد اگه اشتباه نکنم سوره مومنون رو با دقت ببینید 3 الی 4 آیه اینگونه داره...که اعتقادات نجس کافر شده اول تا آخر آیات مبارک قرآن .........در ثانی این کتاب برای اینکه موضوع تحدی رو جا بندازه در آیه پایانی هر دو کتاب سوره ای داره با 999 آیه که در آیه پایانیش یک آیه رو خدا گذاشته تا خلایق بنویسند و در این عشق هر کس و ناکسی شریک بشه و این آیه هرگز بسته نمیشه تا خلایق عشق الله رو باور کنندسه کتاب آسمانی جدید بزبان فارسی و معدود بزبان های دیگر و حتی زبان هایی که کسی ندیده... دو برابر قرآن سوره دارد(228سوره) و دقیقا دو برابر قرآن آیه دارد کتاب اول از نور است کتاب دوم از تاریکی این دو کتاب از هر نظر جفت یکدیگرند حتی نام هاشون مثلا یکی امر در کتاب دیگری نهی یکی سوال یکی جواب و... هر یک 114 سوره و هم اندازه قرآن آیه دارند ویک کتاب بین آن دواست که طبق گفته دو کتاب نور و تاریکی از شدت عظمت خدا نه آیه ای و نه هیچ کلمه ای ندارد برای گفتن و تنها حائلی است بین این دو کتاب ... شرح برخی سوره ها بصورت زیر .سوره طاووس بنام الله در فرش زمین طاووس1 نوری در فانوس2 رنگین کمان جنس این اقیانوس3.آیا در خلقت فرشی زیبا که در دم اوست تفکر نمی کنید افسوس4الله کورت کرده می گویی خداست کابوس5جاسوس6وغیره.. سوره بعدی سوره شیطان بنام الله خالق خیر و شر... من هستم شیطان1 پست ترم از حیوان2حیران3میلغزانم در آن4می ربایم در نقطه ی بحران5 بر کارم دارم دلیل و برهان6 عشق می ورزم بکتاب قرآن7امر کرد مرا خدای سبحان8جاری شوم در رگهای انسان9نیستم جز برای امتحان10وغیره..... بنام الله خالص... بگو الله نه دارد حد 1 نه دارد جد 2 ساکن اند از تمجیدش مد 3 نه علی از عظمت او می فهمد نه محمد 4......یک سوره داره بنام مدح خیلی عجیب معجزس و تایید الله بر معجزه بودن کتاب جدیدش است حتما کاملش ببینید.. تمام حروف سوره ی حمد در قرآن رو بدون اینکه کم یا زیاد کنه بزبون فارسی برگردونده توش یعنی حروف هر آیه ی سوره ی حمد بدون کم و کاست حروف سوره ی مدح نیز است مثلا (ایاک نعبد و ایاک نستعین) شده( و بعد تا عین یکایک انسان) با این همه کار به این سختی تمام سوره مدح از الله و قیامت و راه حق و پیامبرش سخن می گه و قافیه نیز داره عجیب نیست.......معجزه از الله تعالی و مقربان عوالم
...اعظم ترین نام خدا در این کتاب آمده که هر شنوده ای رو به حیرت می اندازه...این سه کتاب واحد فقط وفقط باز شده ی یک حرف از یک آیه ی قرآن است (ن والقم وما یسطرون)فقط قسم به حرف ن است..تفسیر سوره هاش در سوره ای بنام سوره نهایت است در ضمن میگه کل قرآن رو خدا اینطوری آورده که بدر می گن دیوار بشنوه برای مثال گفته پیامبر گناه داره و گناهش بخشیده شده اما منظورش به خلایقه لذا گفته منظور تحدی هم همینه به انسان های منکر و معمولی گفته تا انسان های متفکر بشنود و عشق رو دریابند و مقرب شوند چون هر کسی لیاقت نداره مقرب شه اینطوری گفته.بدجور من که سردرگمم ممنون میشم در فهم حقیقت یا باطل بودن این کتاب عجیب کمکم کنید یا حق..........
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : سلام علیکم
اشتباه اصلی شما این است که بدون تحکیم اعتقادات خود، خود را در معرض شبهات قرار می دهید. مانند کسی که واکسنی به خود نزده و در میان ده ها هزار میکروب و ویروس قرار می گیرد و بعد به دکتر می گوید بیا من را درمان کن. چنین حرکتی معقول نیست و امکان رفع میکروب ها در خیلی موارد وجود ندارد.
یک شبهه در جند دقیقه در قلب و فکر وارد می شود و خارج کردن آن شاید ماه ها طول بکشد و شاید هم اثری نداشته باشد.
قرآن هیچ گاه با یک آیه تحدی نکرده است. قرآن تحدی به کل کتاب کرده و به یک سوره. یعنی اگر می توانید مانند یک سوره از قرآن بیاورید. سخنان کفار نیز در ضمن سوره مطرح می شود و کل آن معجزه است.
همچنین برداشت از یک متن، باید بر اساس ظهور عرفی آن (فهم عرف از آن باشد)ن نه آنچه دل ما می خواهد.
خوب بود به جای خواندن متون پرشبهه و چرند درباره قرآن یک بار به خود زحمت می دادید و قرآن را می خواندید.
قرآن کریم در چند جا اشاره دارد که اگر می توانید همانند این قرآن بیاورید، و اگر توانستید، که قطعاً نمی توانید ، بدانید که قرآن از سوی خداوند نازل شده است. (سوره مبارکه بقره، 24)
همچنین اشاره می کند که اگر جن و انس جمع شوند تا مثل این قرآن را بیاورند نمی توانند.
آن وقت چنین قرآنی، که به صراحت ناتوانی انسان و جن را در آوردن شبیه ب خود منتفی می داند، دنبال این است که بیایید در آوردن قرآن همراه شوید و در عشق شریک شوید؟؟؟
متاسفانه اعتقادات دینی در نظر ما اندازه سرماخوردگی هم اهمیت ندارد که برای حفاظت خود از آن تلاش کنیم و خود را بدون پروا در وادی شبهه می اندازیم در حالی که هیچ تلاشی برای یادگیری منظم و کام به گام معارف دینی نمیکنیم.
ناتوانی و بی دقتی خود را به کارشناسان دینی نسبت ندهید.
1)
خاتمی ساروی : (علم بدون تزکیه ) نظر امام رحمه ال.... دقیقا همین است
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
ملیحه نکونام
با عرض سلام و خسته نباشید
من به تازگی با سایت شما آشنا شدم از این بابت خیلی خوشحالم چون خیلی چیزها یاد گرفنم واز شما بسیار ممنونم اما غبطه خوردم به حال کسانی که سوال میپرسند چقد دوستان به قرآن ومعانی توجه میکنند حسرت میخورم که چرا تا به حال آنقدر که باید و وظیفه ام بوده بطور دقیق نخواندم خوش به سعادت کسانی که برای انس با قرآن خیلی وقت میگذارند چقد درگیر روزمرگی شدم کاش بجای اینهمه روزمرگی به قرآن میپرداختم
محمد حسین شاه آبادی (داور) : سلام علیکم
ممنون از این که مشوق ما هستید. انشاءالله همیشه زیر سایه قرآن باشید.
همایشها از طریق سایت اعلام میشود.
در اولین همایش شماره موبایل خود را بدهید تا برنامه ماهیانه به شما پیامک شود.
همایش بعدی 13 دی با سوره منافقون است انشاءالله
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
با سلام، من دیشب خواب می دیدم که دارم با یک نفر آقا (یک نفر دانشجوی هم رشته ام که اصلا هم نمی شناسمش) روی مقاله ای که مربوط به آیه 29 سوره انبیاء بود کار می کردیم. الان معنای آیه مبارکه فوق رو مطالعه کردم اما نتونستم برداشتی داشته باشم. میشه راهنمایی بفرمایید. متشکرم.
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : با سلام
خواب معیار عمل نیست.
به آنچه از واجبات و محرمات یقین دارید عمل کنید و پیوسته به دنبال افزایش علم خود به دین و عمل به آن باشید خداوند نادانسته های تان را کامل می کند
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
zahra samiei
سلام منظور از مطیق در آیه 184 بقره چه کسی است؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : مطیق یعنی فقیری که توانایی پرداخت کفاره و .. را ندارد
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
zahra samiei
سلام آیا شخصی که زنده است و اموالش را قبل از مرگ بطور غیر عادلانه تقسیم کند کاراو درحکم جنف واثم میباشد یانه
محمد حسین شاه آبادی (داور) : سلام علیکم
کسی که زنده است می تواند اموالش را به هر نحوی که می خواهد تقسیم کند. مشروط به اینکه نفقه کسانی که خرجی آنها بر عهده اوست بدهد و همچنین خمس و زکات و سایر پرداخت های واجب.
البته اگر بعد از مرگ برای بازماندگان عسر و حرج پیش بیاید احکام دیگری دارد که میتوانید از دفتر مرجع تقلید خود بپرسید.
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مرضیه علمدار .ب
با توجه به این امر که اقتصاد موضوعی فراگیر و اجتماعی است ، آیا نباید مسائل مربوط به آن واضح و شفاف باشد تا جامعه دجار آفتهایی همچون ربا نشوند ؟ شما در پاسخ به موضوع عملکرد بانکها و نحوه ی سود دادن آنها که توسط کاربران متعددی پرسیده شده چرا شفاف سازی نمی فرمایید ؟ چگونه ممکن است در خصوص این مسئله ی بسیار مهم علمای دین نظریات مختلفی بدهند؟
محمد سجاد ابراهیمی (داور) : سلام علیکم، قوانین بانکداری نماما منطبق بر احکام شرعی است. اما موارد زیادی دیده شده و وجود دارد که قوانین در عمل بطور کامل اجرا نمی شود و در نتیجه امری شبهه ناک بوجود می آید و بعضا نیز ربا تحقق می یابد.
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
م
سلام چرا در سوره ص در ایه 27 بجای السماوات،السما آمده است؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : با سلام
خداوند هم آسمان را خلق کرده و هم آسمان ها را. اشکالش چیست؟
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
MARZIEH SHIRZADEH
سلام !
خداوند تو قرآن می فرمایند که: فاصبر ان وعد الله حق... این صبر فقط برای قیامته یا بقیه ی وعده های خدارم شامل می شه ؟اگر شامل می شه به طور فردی باید برای هر کس متفاوت و بر اساس طاقت اون فرد باشه، پس چرا با اینکه انسان صبر می کنه و به خدا امیدواره وعده های خدا در موردش محقق نمی شه و به جایی میرسه که شکایت می کنه و ناامید می شه؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : با سلام
تمامی وعده های الهی حق است و خداوند تخلف از وعده خود نمی کند: ان الله لایخلف المیعاد
برخی وعده ها مربوط به آخرت و معاد و حساب قیامت و نعمت های بهشتی و عذاب های جهنمی است و برخی نیز در همین دنیا وعده داده شده است
البته تحقق هر وعده منوط به رسیدن زمان آن و تحقق شرایط آن است.
انسان مومن و متوکل به خداوند، خود را به خدا می سپارد و می داند که هر سختی یا آسانی که به او می رسد بر اساس حساب دقیق الهی و تقدیر اوست و هیچ چیزی به شکل شانس و اتفاق روی نمی دهد. خداوند تمامی رویدادهای زندگی هر انسانی را دقیقاً با جکمت خود رقم می زند و هر انسانی را به سمت هدفی که تعیین کرده حرکت می دهد. انسان مومن که هدف خود را دستیابی به رضای الهی و زندگی ابدی قرار داده دنیا را دار امتحان می داند و در این دنیا به تنها چیزی که فکر می کند شناخت تکلیف خود نسبت به خداوند و انجام آن است. باقی امور را به خدا می سپارد و خداوند بهترین تدبیرکننذه و بهترین وکیل برای امور انسان است.
وعده الهی این است که کسی که در راه خدا قدم بردارد و صدق نیت و پایمردی داشه باشد خداوند راه های هدایت را به او نشان می دهد:
والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا (عنکبوت 69)
و اگر دنی خدا را یاری کند خداوند نیز او را یاری خواهد کرد:
ولینصرن الله من ینصره (حج 40)
و خداوند روزی تمام موجودات را تضمین کرده است و دغدغه روزی را از انسان گرفته و انسان تنها باید تکلیف خود را نسبت به کار کردن و تلاش کردن انجام دهد:
وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ إِلاَّ عَلَى اللَّهِ رِزْقُها وَ یَعْلَمُ مُسْتَقَرَّها وَ مُسْتَوْدَعَها کُلٌّ فی کِتابٍ مُبینٍ (هود6)
وَ کَأَیِّنْ مِنْ دَابَّةٍ لا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ یَرْزُقُها وَ إِیَّاکُمْ وَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ (عنکبوت60)
و چه بسیار جاندارانى که نمىتوانند متحمّل روزى خود شوند. خداست که آنها و شما را روزى مىدهد، و اوست شنواى دانا
وَ أْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلاةِ وَ اصْطَبِرْ عَلَیْها لا نَسْئَلُکَ رِزْقاً نَحْنُ نَرْزُقُکَ وَ الْعاقِبَةُ لِلتَّقْوى ((طه132)
ما از تو روزی نمی خواهیم ما تو را روزی می دهیم.
خداوند فقر و بیماری و نقص در اموال و... را برای آزمون انسان ها قرار داده تا انسان ها در برابر این مشکلات با صبر و با ادای تکلیف خود در قبال خود و دیگران، نفس خودشان را در راه خیر تکامل بخشند و به سعادت و رضوان الهی دست یابند.:
وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ (بقره155)
انسانی که این چنین اعتقادی به خداوند دارد با تمرین و ممارست در تقویت ایمان خود، سختی ها را تحمل می کند و با استمداد از خداوند بر مشکلات غلبه می کند و دنیا را اقامتی کوتاه مدت و گذرا می داند و دار آخرت را باقی و جاودانه می داند.
علت کم تحملی ما نشناختن سنت های الهی مبنی بر امتحان انسان ها و اینکه مسیر رشد و کمال انسانی از دل دشواری ها می گذرد و اینکه کمال انسان را در لذات و نعمت های دنیوی خلاصه می کنیم و ... می باشد.
باید با یادگیری دین و سنت های الهی و تمرین تقوا و تمرین تکلیف محوری و شناختن ماهیت دنیا و ذات ناپایدار و فریبنده آن توجه را به ذات اقدس الهی و جهان آخرت معطوف کنیم و خداوند کسی را که در این مسیر قرار گیرد یاری می کند و تحمل اش را افزون می سازد:
فَمَنْ یُرِدِ اللَّهُ أَنْ یَهْدِیَهُ یَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلام (انعام 125)
انتظار ما این است که با یک عمل خوب مشکلات حل شود ولی سنت الهی اینگونه نیست و ما اشتباهاً فکر می کنیم خدا وعده داده که باید در این دنیا حتماً راحت زندگی کنیم و مشکل نداشته باشیم
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
خلیل بوبالدی
در خصوص مولفات ائمه میخواستم بدونم که چه کتابهایی و از کدوم امام تألیف شده؟؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : تا حایی که بنده اطلاع دارم جز صحیفه سجادیه که ادعیه امام سجاد علیه السلام است و در زمان ائمه با نظارت آنها جمع شده است کتاب دیگری وجود ندارد.
البته تفسیری نیز منسوب به امام حسن عسکری علیه السلام است که انتساب آن به ایشان محل تردید است.
اما مجموعه سخنان آن حضرات از سوی شاگردان آنها در کتب مختلفی جمع شده است که همان کتاب های روایی ما است مانند کتاب کافی، تهذیب، استبصار، نهج البلاغه، وسائل الشیعه، بحارالانوار و...
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.