صفحه اصلی
صفحه من
حامیان ما
درباره ما
راهنما
قرآن کریم
آموزش
نکته ها و پیام ها
جستجو
پرسش و پاسخ
دانلود
مقالات
از آیه:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
تا آیه:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
1- حمد
2- بقرة
3- آل عمران
4- نساء
5- مائدة
6- انعام
7- اعراف
8- انفال
9- توبة
10- یونس
11- هود
12- یوسف
13- رعد
14- ابراهیم
15- حجر
16- نحل
17- اسراء
18- کهف
19- مریم
20- طه
21- انبیاء
22- حج
23- مومنون
24- نور
25- فرقان
26- شعراء
27- نمل
28- قصص
29- عنکبوت
30- روم
31- لقمان
32- سجدة
33- احزاب
34- سبا
35- فاطر
36- یس
37- صافات
38- ص
39- زمر
40- غافر
41- فصلت
42- شوری
43- زخرف
44- دخان
45- جاثیة
46- احقاف
47- محمد (صلیاللهعلیهوآلهوسلم)
48- فتح
49- حجرات
50- ق
51- ذاریات
52- طور
53- نجم
54- قمر
55- الرحمن
56- واقعة
57- حدید
58- مجادلة
59- حشر
60- ممتحنة
61- صف
62- جمعة
63- منافقون
64- تغابن
65- طلاق
66- تحریم
67- ملک
68- قلم
69- حاقة
70- معارج
71- نوح
72- جن
73- مزمل
74- مدثر
75- قیامة
76- انسان
77- مرسلات
78- نبا
79- نازعات
80- عبس
81- تکویر
82- انفطار
83- مطففین
84- انشقاق
85- بروج
86- طارق
87- اعلی
88- غاشیة
89- فجر
90- بلد
91- شمس
92- لیل
93- ضحی
94- شرح
95- تین
96- علق
97- قدر
98- بینة
99- زلزال
100- عادیات
101- قارعة
102- تکاثر
103- عصر
104- همزة
105- فیل
106- قریش
107- ماعون
108- کوثر
109- کافرون
110- نصر
111- مسد
112- اخلاص
113- فلق
114- ناس
انتخاب سوره :
وَ جَعَلْنا فيها جَنَّاتٍ مِنْ نَخيلٍ وَ أَعْنابٍ وَ فَجَّرْنا فيها مِنَ الْعُيُونِ
34
شماره صفحه :
442
حزب :
89
جزء :
بیست و سوم
سوره :
یس
آيه 33 الی 36
نشانه اول: در زنده شدنِ زمین مرده نشانهای است که به ربالعالمین ایمان بیاورند و شکر او را به جای آوردند.
(12)
ترجمه
(4)
تفسیر
(5)
نکته
(0)
پیام
(0)
سوال
(1)
لغت
(0)
اعراب
(0)
صرف
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید نکته ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
درج نکته
بازديد کننده گرامی برای درج نکته در سايت و نمایش آن به نام خودتان قبل از ثبت نکته باید عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.
[ عضويت در سايت ]
[ ورود اعضا ]
[ ورود ميهمان ]
کاربر گرامی شما هم می توانید نکته ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
34
<-- انتخاب کنید
شماره آیه :
گوینده :
لطفا انتخاب کنید ...
تفسیری
لغوی
روایی
فلسفی
شأن نزول
قواعد عربی
اعتقادی
اخلاقی
احکام
تاریخی
اجتماعی
<-- انتخاب کنید
قالب :
لطفا انتخاب کنید ...
احکام
افراد صالح
افراد ناصالح
انسان و ویژگیها و صفات او و نیز سنتهای خداوند نسبت به انسان
خداوند
داستان پیامبران و امتهای گذشته
صفات و افعال پسندیده
صفات و افعال نکوهیده
قرآن
معاد
موارد دیگر
<-- انتخاب کنید
گروه موضوعی :
<-- انتخاب کنید
لطفاً کمی صبر کنید ...
موضوع :
<-- وارد کنید
عنوان :
منبع :
<-- وارد کنید
متن نکته :
توضیحات :
●
معنای «جنّت»
راغب مىگوید: کلمه «جنت» به معناى هر بستانى است که داراى درخت باشد، و با درختانش زمین را مستور کرده باشد (مفردات راغب، ماده «جن»).
[ نظرات / امتیازها ]
منبع :
ترجمه المیزان، ج17، ص: 125
قالب :
لغوی
موضوع اصلی :
بدون موضوع
گوینده :
علامه طباطبایی
امتیاز ثبت و اعمال شد.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
امتیاز داوران :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.
[ عضويت در سايت ]
[ ورود اعضا ]
[ ورود ميهمان ]
کاربر گرامی شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید.
آدرس الکترونيک :
<-- نظری وارد نشده است
متن نظر :
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
ثبت نظر
●
معنای «نخیل»
کلمه «نخیل» جمع نخل است که از درختان معروف است.
[ نظرات / امتیازها ]
منبع :
ترجمه المیزان، ج17، ص: 125
قالب :
لغوی
موضوع اصلی :
بدون موضوع
گوینده :
علامه طباطبایی
امتیاز ثبت و اعمال شد.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
امتیاز داوران :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.
[ عضويت در سايت ]
[ ورود اعضا ]
[ ورود ميهمان ]
کاربر گرامی شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید.
آدرس الکترونيک :
<-- نظری وارد نشده است
متن نظر :
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
ثبت نظر
●
معنای «اعناب»
کلمه «اعناب» جمع عنب است که هم بر درخت انگور اطلاق مىشود و هم بر میوه آن.
[ نظرات / امتیازها ]
منبع :
ترجمه المیزان، ج17، ص: 125
قالب :
لغوی
موضوع اصلی :
بدون موضوع
گوینده :
علامه طباطبایی
امتیاز ثبت و اعمال شد.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
امتیاز داوران :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.
[ عضويت در سايت ]
[ ورود اعضا ]
[ ورود ميهمان ]
کاربر گرامی شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید.
آدرس الکترونيک :
<-- نظری وارد نشده است
متن نظر :
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
ثبت نظر
●
معنای «عیون»
راغب در معناى «عیون» گفته: کلمه «عین» به معناى عضو و جارحه است ...ولى این کلمه به عنوان استعاره به عنایات مختلفى در معانى دیگر استعمال مىشود، البته همه آن معانى به وجهى از وجوه در عضو و جارحه هست،- تا آنجا که مىگوید- و منبع آب را هم به خاطر شباهت به چشم، به خاطر آبى که در آن هست، عین مىگویند (مفردات راغب، ماده «عین»).
[ نظرات / امتیازها ]
منبع :
ترجمه المیزان، ج17، ص: 126
قالب :
لغوی
موضوع اصلی :
بدون موضوع
گوینده :
علامه طباطبایی
امتیاز ثبت و اعمال شد.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
امتیاز داوران :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.
[ عضويت در سايت ]
[ ورود اعضا ]
[ ورود ميهمان ]
کاربر گرامی شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید.
آدرس الکترونيک :
<-- نظری وارد نشده است
متن نظر :
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
ثبت نظر
●
معنای «یفجرون»
کلمه «یفجرون» از باب تفعیل از مصدر تفجیر ساخته شده و «تفجیر در زمین» به معناى شکافتن زمین به منظور بیرون کردن آبهاى آن است.
[ نظرات / امتیازها ]
منبع :
ترجمه المیزان، ج17، ص: 126
قالب :
لغوی
موضوع اصلی :
بدون موضوع
گوینده :
علامه طباطبایی
امتیاز ثبت و اعمال شد.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
امتیاز داوران :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.
[ عضويت در سايت ]
[ ورود اعضا ]
[ ورود ميهمان ]
کاربر گرامی شما هم می توانید نظر خود را ثبت کنید.
آدرس الکترونيک :
<-- نظری وارد نشده است
متن نظر :
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
ثبت نظر
لطفاً کمی صبر کنید ...