از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید پیام ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  تذکّر به شرط پندپذیرى
شرط تذکّر، پند پذیرى است و پیامبر نسبت به افراد پندناپذیر مسئولیّتى ندارد. {فذکّر اِن نفعت الذکرى} [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 454 قالب : اخلاقی موضوع اصلی : ذکر گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  دلداری دادن به مبلغ
به مُبلّغ باید دلدارى داد که کارش بیهوده نیست. {فذکّر... سیذکّر...} [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 454 قالب : تفسیری موضوع اصلی : دلداری گوینده : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  فرجام کفر - نيره تقي زاده فايند
کسانى که خود را از فرجام کفر و کیفر گناه در امان مى پندارند، دستاویزى براى توجیه کفر و گناه خود ندارند.

ما غرّک ... کلاّ

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر راهنما قالب : تفسیری موضوع اصلی : گناه گوینده : نیره تقی زاده فایند
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  زمینه احساس مصونیت کافران - نيره تقي زاده فايند
چیزى جز دروغ پنداشتن کیفرهاى اخروى، گنه کاران و کافران را به احساس امنیت از عذاب سوق نداده است.

بل تکذّبون بالدین

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر راهنما قالب : تفسیری موضوع اصلی : کافر و کافران گوینده : نیره تقی زاده فایند
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  آثار تکذیب ادیان آسمان - نيره تقي زاده فايند
دروغ پنداشتن ادیان آسمانى، زمینه ساز آلودگى به گناهان است.*

کلاّ بل تکذّبون بالدین

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیر راهنما قالب : تفسیری موضوع اصلی : آیین- دین- شریعت- مذهب گوینده : نیره تقی زاده فایند
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  فَذَکِّرْ إِنْ نَفَعَتِ الذِّکْرى‏ - عليرضا يعقوبي سورکي
در زمینی کشت و زرع باید نمود که شوره زار نباشد
تذکر را جای باید صرف نمود که مقبول بیفتد [ نظرات / امتیازها ]
منبع : تدبر در قران قالب : تفسیری موضوع اصلی : سوره اعلی گوینده : علیرضا یعقوبی سورکی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) : باران که در مناعت طبعش خلاف نیست
در باغ لاله روید و درشورزار خس...
به نظر میرسه تذکر دادن مشروط به پذیرش یا عدم پذیرش مخاطب نیست..
امر به تذکر و مفهوم آیه شریفه هم به نظر مشروط نباشه..
از ایات بعد هم فهمیده میشه که تذکر در هر حال اثر دارد یعنی «من یخشی» متذکر میشوند و انهایی هم که نمیپذیرند حجت برایشان کامل میشود..
اصلا تا تذکر داده نشود، از کجا معلوم میشود که طرف متذکر میشود یا روی بر می تابد؟!!!
پس تذکر نمیتواند منوط و مشروط به پذیرش باشد..
باران رحمت الهی در بارش خود بین زمین حاصل خیزو غیر ان تفاوتی قائل نمیشود..
پس چگونه امر مهم تذکر و هدایت مردم مشروط به پذیرش شود؟!
تشکر
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.