از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید ترجمه ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
 » آیت الله مشکینی
زنان شما کشتزار شمایند ، پس از هر سو و هر وقت که خواستید به کشتزار خود درآیید و ( با نیّت اکتفاء به حلال در مقابل حرام و طلب فرزندی صالح از این عمل ، ثوابی ) برای خودتان پیش فرستید و از خدا پروا کنید و بدانید که او را ملاقات خواهید کرد و مؤمنان را مژده بده. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
1) zanjani : از هر سو و هر وقت که خواستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پس تمایل زن چی؟؟؟؟دلخواه زن چی؟؟؟؟؟؟؟؟
شاه آبادی (داور) : در اینجا از نظر حقوقی تمایل زن موضوعیتی ندارد. البته از جهت اخلاقی مراعات حال زن نیز لازم است و در صورت ایذاء او، هم تعزیر دارد و هم عقاب اخروی.
2) : عذر می خواهم، آیا با زانو هم میتوان به کشتزار وارد شد یا خیر؟
3) : متاسفم!!! چرا هرجور دلتون میخواد تفسیر میکنید؟؟؟؟؟؟؟ از هر سو یعنی چی؟؟ مگه پیامبر خدا نگفتن نزدیکی از پشت حرامه؟؟؟؟ شما بهتر از پیامبر تفسیر میکنید؟؟؟؟ از هر سو و هر زمان مربوط به آدمای هوس بازه. وگرنه هم زمانش تعریف شدس هم سو. خجالت بکشید
شاه آبادی (داور) : در اینکه نزدیکی از پشت حرام است یا خیر در بین فقها اختلاف نظر وجود دارد. بسیاری از فقها نزدیکی از پشت را با رضایت زن، جایز می دانند ولی آن را بسیار مکروه می دانند. برخی نیز فتوا به حرمت این کار داده اند. در امور فقهی باید به متخصص مراجعه کرد.
4) : ببخشید یعنی چی از نظر حقوقی تمایل زن موضوعیت ندارد؟؟؟
5) : با سلام خدمت دوستان
من خودم یک زنم، ولی نمی دونم زنها چرا نسبت به این آیه اینقدر دل پری دارند. خوب مطمئنا این جهالتی هست که انسان داره. جهل در مقابل علم و دانش، و مخصوصا دانش الهی.
این اصل رو از چند جهت علمی میخوام بررسی کنم ولی اینها همه حدس و گمانند، چه بسا که هیچ کس نمی تونه ادعا کنه که در مقابل دانش کمی که در مقابل پروردگار داره این ها قطعی هستن. قران ظاهرا مرد سالاره (بخاطر تاثیرگذاری بیشتر بر جوامع بشری چون اکثرا مردسالارن) ولی باطنا مثل سوره هایی مثل کوثر یا شروع هر سوره با بسم الله الرحمن الرحیم که به رحم و شفقت زنانه خداوند که جنسیتی نداره و همه چیز رو با عدالت خود ساخته میشه زن سالارانه و بهتر از همه شایسته سالارانه خونده بشه.
از لحاظ بیولوژیکی تا چند سال پیش و شاید هم همین الان مردم عامه جنسیت بچه رو از زن می دونستن، و جالب تر آن که هنوز می گن کافور دختر ها رو دختر زا می کنه. ولی بر اساس علم جدید تخمک زن همواره ایکس هستش و این مرد هست که با اسپرم ایگرگ پسر و با اسپرم ایکس دختر می سازه. این آیه میتونه یک جنبه اش حمله به همین باور غلط باشه.
از جنبه روانشسناسی مدرن فروید نظریهی جالبی داره در مورد تولید مثل، می گه زنها حسادت پینس (آلت مردانه) دارند و مردها هم حسادت وینس (یا واژنی) دارند. زنها از این جهت که آلت مردانه ندارند، این نیاز رو با به دنیا آوردن یک بچه مخصوصا پسر رفع می کنن. ولی مردها قادر نیستند که خودشون حامله بشن و خودشون بچه به دنیا بیاورند و از آن جایی که خدا هیچ غریزه ای رو در جسم بشر نگذاشته مگر آنکه بیرون یک محرکی برای رفعش هم گذاشته، پس ای مردان از این نترسید بلکه خداوند از طریق زنان این نیاز شما رو هم رفع میکنه.
مطمئنا این آیه ابعاد بیشتری داره که من فعلا تونستم از دو تاش سر در بیارم.
پس لطفا حب و بغض رو کنار بگذارید و در آیات تامل کنید، چون تفکر کافی نیست.
6) طوفانی : سلام به نظر می رسد که شایسته تر بود این مباحث در ذیل بخش تفسیر درج گردد.
7) : اساسا آیاتی که محل بحث و سواستفاده باشن محل تردید هستن
8) : خب این که میگیم از نظر حقوقی این طوریه و از نظر اخلاقی یه طور دیگه رو متوجه نمیشم چرا داور به مرحله ای میرسه که حق رو درمقابل اخلاق میبینه!
مگه حق نباید همه چیز رو پوشش بده پس جرا تووی اخلاق دجار مشکل شده!!!!
اگه حق اخلاقی نباشه که دیگه حق نیست!


9) : البته ا این خانم محترم که درباره xبودن همه تخمکها وx,yبودن اسپرمها سخن میگن موضوع به این سادگی نیست.هنوز شرایط زیست وخوراک و عادات و...زنان بیش از مردان موثر درجنسیت است از نظر علمی.درست است اسپرمها دو نوعند اما بخاطر تفاوتهای جزیی در غشای سر اسپرم های ایکس و وای هست اینکه کدام نوع اسپرم با تخمک ترکیب شود براساس محیط رحم مثل phمواد شیمیایی محیط نوع غذا شرایط روحی زن همه میتواند شانس 50درصد احتمال ترکیب اوول با هرنوع اسپرم را به سمت یکطرف کم یا زیاد کند
10) : دوستان متاسفانه در ترجمه قرآن تفسیر به رای زیاد داریم . باید تمام کتاب رو منسجم با هم ببینیم. دقت کنید کنید در ادامه آیه گفته از خدا بترسید ...
این یعنی همین که وقتی مجوزی برای انسان صادر شده سوء استفاده نکنید.
چون قوانین و حد و مرزها برای زندگی اجتماعی انسانها بیان میشه و قانون در حریم خصوصی انسانها ضمانت اجرایی نداره که موضوعیت داشته باشه. پس ظاهر مجوز بر کاری صادر میشه اما تاکید بر نظارت خداست و اینکه بترسید از خدا.
11) : سلام.
به نظر من این آیه 223رو باید با آیه قبلش222 تفسیر کرد، آیه قبل در مورد حیض هست میگه اگه زن حائض هست نزدیک نشوید تا از این رنج راحتی یابد بعد میگه از آنجا ک خدا دستور داده نزدیک شوید خب آیه قبل میگه نزدیک بشید از اونجایی ک دستور داده بعد آیه بعد میگه به کشت زار درآید یعنی برا لذت و هوس نزدیک نشوید برا فرزند آوری نزدیک شوید.
این یعنی کمال احترام و در نظر گرفتن وضعیت زن هنگام رابطه زناشویی.
در آیه 223
آنی شئتم بعد از حرثکم اومده میگه حالا اگه تصمیم گرفتید ک معاشرت کنید به عنوان اینکه میخواهید بچه دار بشید نزدیک بشید نه برای هوس.
کلا می‌خواهد بگوید زن بازیچه هوس نیست بلکه مخلوقی است برای فرزنداوری.
12) بیضایی : طبق روایت وارده از ائمه, نزدیکی از دبر با زنان از اعمال کافران میباشد.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » آیت الله مکارم شیرازی
زنان شما ، محل بذرافشانی شما هستند پس هر زمان که بخواهید ، می توانید با آنها آمیزش کنید. و ( سعی نمائید از این فرصت بهره گرفته ، با پرورش فرزندان صالح ) اثر نیکی برای خود ، از پیش بفرستید! و از خدا بپرهیزید و بدانید او را ملاقات خواهید کرد و به مؤمنان ، بشارت ده! [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
1) طوفانی : بر عکس نظر داور محترم. اتفاقا دقیقا از منظر حقوقی رضایت زن موضوعیت دارد. در ضمن داور محترم استدلالشان برای این که رضایت زن از نظر حقوقی موضوعیت ندارد چیست؟ عنایت بفرمایند فرمایش خودشان را مستدل بیان بفرمایند؟
2) : شاه آبادی (داور) : در اینجا از نظر حقوقی تمایل زن موضوعیتی ندارد. البته از جهت اخلاقی مراعات حال زن نیز لازم است و در صورت ایذاء او، هم تعزیر دارد و هم عقاب اخروی.
این حرف شما درس نیست. البته اینجا بازم به فروید برمیگردم اینکه وقتی غریزه ای خواستار رفع و ارضا می شه اگه رفع نشه یا بعدا ارضا میشه یا کلا سرکوب میشه. و مشخصه که اینجا رفع بلافاصله رو گفته چون مضرات جسمی و ذهنی زیادی داره.
و اما اصل تمکین زن از مرد، یکی اینکه در تمکین دو طرف از اون لذت میبرن و چه بسا که چون میل در سراسر جسم زن پخشه و پیچیدگی روحی و جسمی زن بیشتره، احتمال لذت بیشتر هم در زن باشه و شاید بخاطر همینه که خداوند به مرد یک حیا و به زن نه حیا عطا کرد. چون زنان اگر مثل مردها از حیا و EQ کمتری برخوردار بودند خدا میداند که چه ها که بر سر نسل بشر نمی اومد. و خداوند عادل همه چیز را در جای خود قرار داد. البته باز هم نمیشه به طور مطلق صحبت کرد بلکه فردیت در تمامی انسان ها بسیار مهمه و ممکنه زنی EQ کمتری نسبت به مردی داشته باشه و بلعکس.
در مورد تمکینی که شما اینقدر احساس مسئولیت میکنین، مخصوصا اینکه این رو حقوقی میکنین و تفاهمی، شما خیلی از اصول دیگر اسلام را زیر سوال می برید. اگر اصل تفاهم در زندگی نباشه و حقوق و حقوق کشی باشه که انسان با غریزه خودشیفتگیه که داره مطمئنا نیازی به ازدواج نخواهد داشت. به هزار راه مختلف و البته غلط میتونه غریزه ی خود را ارضا کنه. اما اسلام اصل ازدواج رو بر تفاهم، کوتاه اومدن دو طرف، و نه زورگویی یک طرفه یا دو طرفه، و مهربانی و فداکاری بنا کرده.
اگر راه درست رفع غریزه ی جنسی ازدواج باشه این اصل شما به طلاق می کشه. چون این رو در نظر بگیرین که شاید اون روز زن حوصله نداشته باشه و شاید خیلی خسته باشه، همانطور که مرد هم در خیلی از مواقع شاید بخاطر کارش، تو سفر باشه یا خسته باشه و حوصله ارضای جنسی زنش رو که ازش مطالبه می کنه نداشته باشه.
لطفا نظری که میدین دقت کنین چون قران در میانه و کلام الهی. گاهی هم خوبه به امام علی که قران ناطقه ارجا کنین تا درک بهتری از قران به دست بیاد.
موفق باشین
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » آیت‌الله موسوی همدانی (ترجمه‌المیزان)
زنان شما کشتزار شمایند از هر طرف خواستید به کشتزار خود درآئید و در صدد پدید آوردن یادگاری و نسلی برای خود برآئید و از خدا پروا کنید و بدانید که شما او را دیدار خواهید کرد و مؤمنین را بشارت ده [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » استاد الهی قمشه‌ای
زنان شما کشتزار شمایند ، پس ( برای کشت فرزند صالح ) بدانها نزدیک شوید هر گاه ( مباشرت آنان ) خواهید ، و چیزی برای خود پیش فرستید و خدا ترس باشید و بدانید که محققا نزد خدا خواهید رفت. و ( ای رسول ) اهل ایمان را بشارت ده. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
1) : استاد قمشه ای خیلی محترمانه تر تفسیر کردند. ولی در تفسیر دیگران کلمه (پس و پیش و هرزمان ) یعنی چی ؟ مگر زن حیوانه ؟ تصور کنید مرد وسط خیابان هوس کرد یعنی وسط خیابان منع شرعی ندارد!!!! و زن باید تمکین کند این درسته ؟ قرآن میگه باید اینکار بشه !! جواب کمیته و پاسدار ووووو را کی می خواهد بدهد؟
شاه آبادی (داور) : روشن است که مراعات سایر احکام شرعی نیز باید بشود. رعایت حیا و وجوب ستر عورت در برابر دیگران. این امور بدیهی است و نیزا به تکرار ندارد.
2) : زنان شما کشتزار شمایند: ( مردانند که میتوانند زنان را خراب کنند یا به فساد بکشانند...:از مرد ژنده پوشی شنیدم که مثل ترا نه های محلی آن را می خواند سال 90بود.)
به نظر بنده زنان برای مردان مثل مزرعه می مانند هر طور کشت کنی به همان صورت برداشت می کنی(فرزند صالح یا خطا کار)به برکت وجود زن مرد به معراج میزسد و بلعکس.هر وقت خواستی کشت کن (نزدیک شو)میتواند تو را به معراج برساند یا از عرش به فرش....ولی بهترین نظر و تفسیر را آقای قمشه ای و آیت الله شیرازی فرمودند
در خانه(کشتزار خود) هرگونه رفتار(کشت)کنی به همان صورت (برداشت)(فرزندان )خواهی کرد. والسلام....
با تشکر
1394ابانماه
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » استاد مهدی فولادوند
زنانِ شما کشتزار شما هستند. پس ، از هر جا [ و هر گونه ] که خواهید به کشتزار خود [ در ] آیید ، و برای شخص خودتان [ در بهره مندی از آنها ] پیشدستی کنید و از خدا پروا کنید و بدانید که او را دیدار خواهید کرد ، و مؤمنان را [ به این دیدار ] مژده ده. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
1) : گفته شده هر وقت که خواستید به کشتزار درایید ولی کشتزار هم ممکن است در شدایط مختلف راه عبور نداشته باشد. گفته نشده بزور و بدون اذن بکشتزار میتوانید بروید.
2) طوفانی : من نمی دانم چرا لزوما همه این آیه را در ارتباط جنسی معنا می کنند؟!
3) : شمامعنای درست تری سراغ داری؟
4) : دعوا نداره که، هرکی تا جایی که عقلش رسیده زحمت کشیده و ترجمه کرده، کسی هم ادعا نکرده که جز پیامبرانه و حتما ترجمش درسته.
قرآن کریم همین اندازه بیشتر نمیتونیم بفهمیم ازش تا انشاالله خود امام آخر ع بیاد و تفسیر درست آیات رو بگه بهمون
5) : سلام
وای بر کسانی که کلام خدا را به میل خود تفسیر میکنند .
بعضیها میخواسته اند رابطه از جای غیر طبیعی را برای خودشون توجیه کنند و خودشون را گول بزنند
،معنی لغات را عوض کرده اند .
سوال ،: اگر خدای بلند مرتبه گفته زنان کشتزار شمایند ....برای کشت به آنها نزدیک شوید
آیا وقتی از جای دیگه ارتباط برقرار کنه،به کشتزار ریخته ؟؟؟؟؟؟
حالا بر میگردیم به جای خالی که گذاشته بودم ،من توی دیکشنری عربی و گوگل معنی لغات را جدا پیدا کردم
انی شئتم =اگر دوست داشتید ،یا اگر خواستید
و قدموا=اگر اجازه دادند
یعنی دقیقا به حق و به اخلاق ،الله اکبر
همون موردی که سوال شد ،«پس چرا زن در نظر گرفته نشده»,خدای بزرگ در نظر گرفته
بعضیها که میخواند جای لواط را باز بزارند معنی را هم عوض کردند چه برسه به تفسیر
اللهم عجل لولیک فرج
6) : سلام. قدموا فعل امر است. قدموا لانفسکم یعنی جوری عمل کنید که موجب کرامت شما باشد.(کریمانه عمل کنید)
7) : طبق تحقیقات بنده راجع به این آیه ی شریفه منظور از کشتزار توهین به زن بودن نیست به دو دلیل، اول اینکه خداوند یگانه میفرمایند زن و مرد یکسانند مگر در تقوا. دوم اینکه در آیه ی 34 سوره ی نساء به وظایف زن و مرد اشاره شده که مرد مسئولیت حفاظت از همسرش را عهده دار است و در مقابل زن نیز باید لیاقت خود را با پاکدامنی و خویشتن داری اش ثابت کند، یعنی در کنار یک شوهر وظیفه شناس مؤمن بانویی مطیع و مطهر قرار میگیرد. ضمنا طبق سوره ی مبارکه نور زن و مرد پاک و مؤمن برای همند و مرد و زن ناپاک نیز سزاوار یکدیگر پس لزوما یک کشتزار پاک سزاوار یک مرد بوالهوس ناپاک نیست.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » جناب آقای صفوی (بر اساس المیزان)
همسرانتان کشتزار شمایند . پس هرگاه خواستید ، به کشتزار خود در آیید و برای خود کارهای نیک پیش فرستید و از روز ملاقات و حسابرسی خدا بترسید و بدانید که شما او را دیدار خواهید کرد ، و تو ـ ای پیامبر ـ مؤمنان را ] بدان [ نوید ده . [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
1) : کشتزار شمایند . یعنی اینکه مرد بر زن حق مالکیت داره؟
ابراهیمی (داور) : خیر. هیچ انسانی ملک انسان دیگری نیست و نمی تواند باشد.
2) : هر کشتزاری مالکی داره اگر زن کشتزار مرده یعنی مرد مالک زنه
3) : اینجاست که میگن نمیخوام بفهمم تا تو بسوزی.
صاحب انسان خداونده و گاهی ولی رو هم میگن، ولی نه اینکه برده ی انسان دیگری باشی و اسلام دینیست که به شدت با بردگی مخالفه، و هیچ کس رو صاحب دیگری نمی دونه چه برسه اینکه جنسی رو بر جنسی دیگر مالک کنه. خداوندا مرا یاری کن تا دانشم نوری باشد بر راهم نه اینکه کورم کنه و همه چیز رو به نفع خودم تموم کنم و مبادا قرانت رو تفسیر به را ای کنم.
4) : یعنی واقعا برده داری بعد از ظهور اسلام نبوده،،،پس چرا در سوره احزاب آیه ای هست که میگوید زنان و دخترانی که از غنایم جنگی به دست آورده اید بر شما حلال است،،به این برده داری نمیگویند،،کنیزداری
5) : سوال قشنگی پرسیدن اتفاقا...سوال منم هس ....چرا کسی جواب نمیده؟
ابراهیمی (داور) : برده داری بعد از ظهور اسلام بوده است ولی امکان برداشتن ناگهانی آن توسط دین نبوده است فلذا توسط اقدامات پیامبر و جانشینانش، بعد از سالهای طولانی این امر از بین رفت.
سیره و رفتار معصومین نیز دلالت بر دفع برده داری بوده است.
به عنوان مثال حضرت علی به تنهایی و از دست رنج خود 1000 برده را خریده و آزاد کرده است.
درباره مثال آیه نیز که بحث مالکیت مطرح شد باید بگویم:
هر مثال و تشبیهی یک وجه شبه دارد و عدم توجه به وجه شباهت باعث اشتباهات فهمی می شود. به عنوان نمونه یک نفر به نفر دیگر می گوید: مثل شیر می مانی؛ و قصدش بیان شجاعت است حال ما باید بگوییم حتما طرف دم هم داشته که به شیر شبیه شده؟ لطفا به وجه شبه دقت نمایید.
6) : جناب داور درست می‌فرمایند. اینجا می‌خواهد بگوید که حق مالکیت در موضوع کشت(نه تمام وجود)، برای مردان است. و از اینجا می‌توان به صحت مسئله تمکین در زنان رسید.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » حجت الاسلام انصاریان
زنان شما کشتزار شمایند ، هر زمان و هر کجا که خواستید به کشتزار خود در آیید. و [ با رعایت حقوق یکدیگر ، و حفظ عفت و پاکی ، در سایه زناشویی و تولید نسلی پاک و شایسته و صالح ، خیر و ثوابی ] برای خودتان پیش فرستید ، و از خدا پروا کنید ، و بدانید که او را ملاقات خواهید کرد ، و مؤمنان را بشارت ده. [ نظرات / امتیازها ]
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  فاطمه پورمحمدي - ترجمه صفارزاده
زنان به مثابه‏ى کشتزار شمایند، هر وقت که بخواهید با آنها [به روال طبیعى و براى حفظ نسل‏] آمیزش کنید و [با فرزندان صالح براى خود] اثر نیکى پیشاپیش بفرستید و از [نافرمانى‏] خداوند بپرهیزید و بدانید که [سرانجام‏] او را ملاقات خواهید کرد و [اى پیامبر] مؤمنان را [به این خبر نیک‏] بشارت ده .. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » ترجمه مجمع البیان فی تفسیر القرآن‏
زنان شما کشت شمایند بکشت خویش چنان که خواستید در آئید و براى خویش پیش فرستید و از خدا بترسید و بدانید که نزد خدا خواهید رفت و (اى رسول) مؤمنان را بشارت ده‏ [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  محمد به روز سعدآباد - آیتی
زنانتان کشتزار شما هستند. هر جا که خواهید به کشتزار خود درآیید. و براى خویش از پیش چیزى فرستید و از خدا بترسید و بدانید که به نزد او خواهید شد. و مؤمنان را بشارت ده. (223)
[ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » برزی
زنان شما [به منزله‏ى‏] کشتزار شما هستند، پس هر گونه که خواهید به کشتزار خود درآیید.
و براى خودتان [کار نیکى‏] پیش فرستید و از خداوند بترسید و بدانید که شما او را دیدار خواهید کرد و به مؤمنان بشارت بده
[ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » بروجردی
زنان شما کشت زارند از برایتان بنزد آنان روید هر وقت بخواهید و پیش بفرستید خیرى را براى خود و بپرهیزید از خداوند و بدانید محققا ملاقات خواهید کرد او را اى پیغمبر باهل ایمان مژده بده بهشت و پاداش خدا را (223)
[ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) : بنام خدا...بنظر حقیر در این آیه شریفه درست است که زن به کشتزار برای مرد تشبیه شده و هرموقع اراده کند میتواند وارد کشتزار گردد ولی این خواستن نمیتواند به معنای بهره بردن از کشتزار باشد .همانگونه که تا به کشتزار خویش نرسی نمیتوانی از آن سودمند گردی و هر ورود به کشتزار الزاما برای منتفع شدن نیست بلکه میتواند برای سرکشی و آماده سازی برای بهره مندی باشد و نیز همانگونه که انسان حرمت کشتزار خود را دارد رفتار و کردارش با همسرش نیز مثال کشتزارش است که اگر خوب رسیدگی شود و نشاطش بر قرار باشد میتواند مرد را از خود با تمایل درونی بهره مند سازد ...و در مورد اینکه در آخر آیه ترس از خدا بیان شده ...میتواند منظور تذکر به اجرای دستورات الهی هنگام معاشرت باشد و رعایت رضایت همسر و مواردی که خارج از خشنودی خداوند متعال نباشد...نتیجه:با همسرانتان مهربان باشید و خوشرفتار تا هر زمان که خواستید آنان نیز با شما همراه باشند...یا حق
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  سيد علي بهبهاني - تفسیر نور
زنان شما کشتزار شمایند، هرجا وهرگاه که بخواهید، به کشتزار خود درآیید (وبا آنان آمیزش نمائید) و (در انجام کار نیک) براى خود، پیش بگیرید واز خدا پروا کنید وبدانید که او را ملاقات خواهید کرد، وبه مؤمنان بشارت ده. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  ايوب مرادي - ترجمه فرانسوی حمید الله
vos épouses sont pour vous un champ de labour; allez à votre champ comme [Et quand] vous le voulez et oeuvrez pour vous-mêmes à l'avance. craignez Allah et sachez que vous le rencontrerez. et fais gracieuses annonces aux croyants [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  مرتضي هاديزاده - قرآن منظوم امید مجد
زنان کشتزارند طبق سرشت /// بگردید نزدیکشان بهر کشت
به طاعت نمودن به یزدان نه غیر /// ذخیره نمایید کردار خیر
بترسید از حق ، بدانید نیز /// که او را ببینید در رستخیز
بده مژده بر مومنان ای رسول /// که گر خیری آرند باشد قبول [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) : سلام... وجوه شبه زیادی از این قسمت آیه میشه در نظر گرفت اگر با دید کشاورزی به آیه بنگریم مثلا آب را به محبت تشبیه کنیم حالا اگر آبی که در کشت برنج استفاده میشود رابه گندم بدهیم محصول میگنده .... حلا در یک رابطه با همسر اگر محبت کردن مدیریت نشود آن زندگی مشترک آفت میگره و فاسد میشه یا استفاده از کود وسم برای جلو گیری از آفت ها در کشاورزی را میشه به تربیت کردن و غیرت در یک زندگی مشترک تشبه کرد حالا اگر غیرت بیش از حد باشه باعث فساد میشه وبرعکس... جالبه با علم کشاورزی و ربط دادن آیه به وجوه شبه ها میتوان نکات بسیار زیادی از کلمه کشتزار در این ایه بدست اورد...تشکر
2) : کشتزار یعنی برداشت کردن محصول انسان زمانی که قصد داشتن بچه را دارد باید نزدیکی کند ولی انسان امروزی چنان در حال چریدن میباشد که قدرت جنسیش در حال افزایش بیش ازحد است درنتیجه همانند حیوانات عمل میکند.از کشتزار باید محصول برداشت کرد.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  حجت الاسلام سيد محمدرضا واحدي - حجه الاسلام سیدمحمدرضا واحدی
همسران شما کشتزار شما برای تولید مثل هستند؛ پس هر وقت مایل بودید، می‌توانید به مزرعه‌ی خویش وارد شوید و با آنها آمیزش کنید و به وسیله‌ی لذت حلال و تولید فرزندان صالح، برای آخرت خویش کارهای نیک پیش فرستید. از معصیت الهی بپرهیزید و بدانید که خدا را ملاقات خواهید کرد و تو ای پیامبر! مؤمنان را به این دیدار بشارت ده. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.