مهدی حدادی
سلام در قسمت نکته ها و پیامها وقتی وارد میشوم و در باره ی سوره ای مطلبی مینویسم و ثبت میکنم در قسمت صفحه ی من عنوان سوره چیز دیگری نشان داده میشود کجا من اشتباه میکنم چون من سوره ی نصر را نوشتم و لی در صفحه ی نمایش صفحه ی من نام سوره ی ضحی نوشته شده لطفا راهنمائی نمائید.
فاطمه کیلانی (داور) : سلام.وقتی در صفحه اصلی روی " نکته ها و پیام ها " کلیک می فرمایید در صفحه ای که باز می شود ، سوره و آیه مورد نظر را انتخاب کنید و گزینه" نمایش" را بزنید .وقتی باز شد حالا انتخاب کنید چه نوع مطبلی از قبیل نکته ، پیام، تفسیر و .... می خواهید درج کنید.و بقیه روال را هم که می دانید.
موفق باشید
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
اگر با وجودی که در مقابل مشکلات صبور هستم احساس میکنم که خدا فراموشم کرده همه همسن سالهایم به خواسته هایشان رسیده اند ولی من با تلاش فراوان هنوز سر نقطه اول هستم برای این که خدا تلاش مرا ببیند چه کنم؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : خداوند هیچ گاه بنده مومن خود را فراموش نمی کند. باید اهداف زندگی خود را متعالی در نظر بگیرید و صرفاً با معیارهای مادی زندگی خود و دیگران را نسنجید. بسیاری از دستاوردهای مادی در طول زمان از دست می روند و بسیاری چیزهای دیگر به دست می آیند.
اهداف خود را روشن و بر اساس توانایی ها و استعدادهای خود و با نگاه مادی و معنوی تعیین کنید و با توکل به خدا و توسل به اهل بیت و با مشورت با افراد عاقل و مومن و دلسوز و با همت بالا و تلاش مضاعف به دنبال انجام وظیفه خود باشید. نتیجه را به خداوند بسپارید.
از مقایسه مکرر خود با دیگران به ویژه درباره امور مادی و دنیوی بپرهیزید.
مطمئن باشید همواره خداوند تلاش شما را می بیند و اجر نیکوکاران را ضایع نمی کند.
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
خواب امامان چه معنی دارد
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : از آنجایی که ما امامان معصوم را در بیداری ندیده ایم ممکن است آنچه را در خواب می بینیم واقعاً ایشان نباشند و ما اشتباه نماییم.
اما در صورت اینکه انسان موفق شود ائمه علیهم السلام را در خواب ببیند توفیقی است و باید خدا را شکر نماید. اما خواب برای هیچ عملی حجت و دلیل نمی شود و معیار برای عمل کردن همان شریعت است.
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
ناهیده تقی زاد فانید
کتاب های دیگر پیامبران به چه زبانی بود
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : هر پیامبری به زبان قوم خودش صحبت می کرده و کتابش نیز به همان زبان بوده است
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
اعظم السادات تقی زاده
منظور از کلمه «اسماء » در آیه 31 سوره بقره چیست؟و خداوند که به فرشتگان این نامها را نیاموخته بود چگونه از آنها خواست که آن اسامی را بیان کنند؟چون خداوند خودش به حضرت آدم (ع) هم آموخت؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : به نظر می رسد که منظور حقائقی است که مبدأ و ریشه سایر موجودات این عالم است. به تعبیر قرآن هر چیزی در نزد خدا دارای خزائنی است که تنها به اندازه خاص و مقدار معلومی از آن خزانه بر ما نازل می شود. منظور از اسماء همان خزائن و حقیقت ها است.
چون فرشتگان به جنبه مادی و پست انسان توجه کردند و از بعد معنوی و علمی او بی خبر بودند خداوند صحنه ای را پیش آورد که به خود فرشتگان نشان دهد که آدم چه قابلیت هایی دارد که آنها ندارند. لذا با این کار نشان داد که ملائکه نه تنها آن علم را ندارند و آدم دارد بلکه قابلیت دریافت آن علوم را نیز به نحو کامل ندارند و باید شاگردی انسان کامل را بنمایند.
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
حنانه شایانی
چرا پیامبران همگی معصومند؟؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : عصم در دریافت وحی از خداوند (بدون خطا وحی را دریافت کردن) و عصمت در رساندن وحی الهس (بدون خطا و تغییر وحی را رساندن)به دلیل عقلی است. به همان دلیلی که اثبات می شود کسی پیامبر است عقل حکم می کند که باید در دریافت و ابلاغا وحی معصوم باشد وگرنه تناقض پیش می آید (هم پیامبر است و هم وظیف پیامبری را انجام نمی دهد)
عصمت در افعال و اعمال نیز با دلیل روایی و قرآنی ثابت می شود.
در قرآن از تعبیر خالص سازی برای بسیاری پیامبران استفاده شده که به معنای دور کردن از همه گناهان است.
همچنین در روایات زیادی به عصمت پیامبران از گناه و اشتباه تصریح شده است.
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
اسماعیل فرخ معینی
در آیه 97 سوره نسا میفرماید: وقتی فرشتگان جانشان را می گیرند.
و این سوال مطرح میشود که آیا فرشتگان مختلف جان انسان را میگیرد یا فقط ملک الملک؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : حضرت عزرائیل دارای اعوان و انصاری هستند و ملائکه زیادی در زیر دست ایشان به ستور ایشان کار می کنند. برخی را خود ملک الموت جان ستانی می کند و بسیاری را سایر ملائکه.
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
چطور می توان شرح صدر خود را زیاد کرد و در مفابل دل شکستگیها و ناراحتیهایی که از طرف دیگران احساس می کنم به راحتی عبور کنم؟
من از طرف یک شخصی خیلی اذیت و آزار دیدم و وقتی ماجرایی پیش می آید نمیدانم که چگونه سوءظن پیدا نکنم و به دل نگیرم خیلی با این موضوع با خود کشمکش دارم و خیلی با خود تمرین می کنم ولی نتیجه مطلوب را نمی گیرم.
خیلی ممنون می شوم که به سؤالات من پاسخ بدهید
محمد سجاد ابراهیمی (داور) : سلام علیکم
افزایش شرح صدر و حلم و بردباری نیاز به تمرین و مداومت طولانی و مراقبت همیشگی دارد. همچنین افزایش علم درباره دنیا و پست بودن آن در برابر آخرت می تواند نقش بزرگی را در قوام صبر و بردباری داشته باشد. بهتر است در آخر هر روز رفتار خود را بررسی کرده و مواقعی که از دایره صبر و بردباری خارج شده اید را به یادآورید و علل و عواملش را بررسی کنید و تصمیم بگیرید تا دیگر در چنین موقعیتی از کوره در نروید.
دین انسان را از سوء ظن برحذر می دارد و می گوید که تا درباره کسی و چیزی یقین ندارید تصمیمی نگیرید و عملی انجام ندهید؛ همچنین در آموزه های دینی آمده است که اعمال برادران مومنتان را بر بهترین وجه حمل نمایید. (توجه نمایید که این کارها به معنای سادگی و بی عرضه بودن نیست)
مطلب آخر اینکه سعی کنید با قرآن زیاد مانوس شوید تا بتوانید از دریای بی کران قرآن آرامشی درخور فردی مومن بدست آورید. هرچه انس با قرآن بیشتر باشد، آرامش و بردباری و صبر بیشتر خواهد بود.
توجه نمایید که در همه این کارها توکل فراموشتان نشود.
من الله توفیق
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
آسیه افشار
سلام
چرا در مجالس جهت فرستادن صلوات گفته می شود به برکت صلوات بر محمد و آل محمد لطفاً توضیح دهید؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : زیرا د روایات وارد شده که دعا اگر همراه با صلوات باشد مستجاب می شود. به برکت صلوارت یعنی به خاطر برکات صلوات دعا و خواسته ای که مطرح شده (مثلاً محشور شدن با اولیا) مستجاب شود.
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
اعظم السادات تقی زاده
در آیه 62 سوره بقره خداوند اعتقاد واقعی به دو امر و انجام اعمال صالح را شرط مأجور بودن نزد خداوند می داند.و عناوین مسلمان و یهودی و .... را فاقد اهمیت می داند. این امر یعنی چه؟یعنی فاکتورهای دیگر از جمله ولایت و...لازم نیست؟بسیاری از افراد به این آیه تمسک می جویند که فرقی بین یک مسلمان با ایمان با یک مسیحی با ایمان نیست پس چه فرقی دارد که ما پیرو چه دینی باشیم اگر در دین خود این شرایط را داشته باشیم؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : این آیه مربوط به یهود و نصارایی است که پیش از آمدن اسلام به دین یهود یا اسلام از دنیا رفته اند نه یهودیان و مسیحیان فعلی. آنها باید به دین خاتم ایمان بیاورند.
نظری ثبت نشده است.
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.