پرسش و پاسخ
پرسش از مشاوران سایت
بازدید کننده گرامی شما می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق سایت ما از مشاوران مذهبی سوال نمایید.
نام و نام خانوادگی :
نکته : پاسخ برای شما ایمیل خواهید شد آدرس الکترونیک :
موضوع :
متن سوال :
[ جستجو در آرشيو ]
آرشیو سوالات پرسیده شده
amin shafiei
سلام ایمیل من را تغییر دهید am.shqu@yahoo.com
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : سلام علیکم
این موارد را از تماس با ما بپرسید
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
سیدابراهیم غیاث الحسینی
آیا تدبر همان فهم ما در یک آیه هست؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : تدبر فهم کل سوره به طور هماهنگ است و فهم یک آیه به تنهایی تدبر نیست بلکه مقدمه تدبر است. تدبر آن است که کل یک سوره را به شکل پیوسته و برای غرض واحد بتوانیم بفهمیم.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
با توجه به هجمه هایی که نسبت به دین اسلام در فضای مجازی وجود دارد وبرخی مسایل مانند ازدواج با کنیزشوهردار که در آیه ی24سوره ی نساء آمده لطفا بفرمایید:
1-مسائلی مانندداشتن کنیز واحکام آن را که امروزه منسوخ شده چگونه میتوان توضیح داد؟
2-چرا در سایت های مذهبی جواب های قاطع به کسانی که به راحتی از قرآن ایراد میگیرند داده نمیشود؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : 1. برخی موضوعات دیگر وجود خارجی ندارند. یعنی دیگر کنیز و برده ای وجود ندارد که احکام آن جاری باشد. احکام این موضوعات (مانند احکام کنیز و برده) نسخ نشده اند بلکه فعلا موضوعی برای آنها وجود ندارد. در صورتی که باز هم برده و کنیزی پیدا شود همان احکام جاری است.
سایت های اینترتی به تعداد میلیاردها صفحه می رسند و کسی وقت خود را برای پاسخ به این همه شبهه تلف نمی کند.
کسی که در پی حرف صحیح دینی است ابتدا به پایگاه های دیمی مراجعه می کند نه اینکه ذهن خود را از دنیایی از شبهات پر کند و انتظار داشته باشد بقیه او را از این شبهات نجات دهند.
مانند کسی که خود را در شهری وارد کند که همه وبا دارند و انتظار داشته باشد که پزشکان او را نجات دهند. انسان خود را هب مناطق سالم می رساند و اگر شبهه اس پیش آمد از متخصص سوال می کند.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) علمدار .ب : هدف اصلی این سایتها ضربه زدن و دشمنی با اسلام است و پرواضح است که آنها به دنبال کشف حقیقت نیستند .برای دشمنان آوردن استدلال و منطق مفهومی ندارد زیرا به دنبال حقیقت نیستند. بنظرم بهترین کار در این مورد دوری کردن از مطالعه ی مطالب این سایتهاست که اکثر قریب به اتفاق انها توسط دشمنان حمایت میشوند .
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
در آیه68 سوره زمر منظور از این عبارت چه کسانی هستند؟ ((مگر کسانی که خدا بخواهد))
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : و در صور دمیده مى‏شود، پس هر که در آسمانها و هر که در زمین است بیهوش درمى‏افتد، مگر کسى که خدا بخواهد؛ سپس بار دیگر در آن دمیده مى‏شود و بناگاه آنان بر پاى ایستاده مى‏نگرند. (زمر 68)
کسانی که وجه الله شده اند فنا ندارند و با صیحه قیامت نیز مدهوش نمی شوند.
در روایات ما وجه الله به ائمه معصومین علیهم السلام تفسیر شده است.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
فرح سبحان
آیا یک شخص دین دار یا جامعه دینی پتانسیل و شادابی بیشتری دارد یا ان کس که بی دین است ؟ چرا
این سوالیست که استاد اندیشه پرسیده و من به دنبال جواب هستم متشکرم
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : کسی که دیندار است به وعده های قطعی الهی ایمان دارد و برای اجر بی نهایت و ثواب و آرامش بی نهایت تلاش می کند و هدفش جلب رضایت محبوب اش یعنی خداوند متعال است و از نماز خواندن تا درس خواند و کار کردن و ارتباط با همسر و فرزندان و الدین و دیگران با شوق به ثوایب الهی و رضایت محبوب تلاش می کند و از کوتاهی در انجام مسئولیت های خود ترسان است ترسی که بسیار فراتر از زیان های مادی است لذا چنین انسانی با انگیزه ای ده ها برابر انسان ماده گرا برای دنیا و آخرت خود تلاش می کند.
اما انسان ماده گرا انگیزه هایش در رسیدن به خوشی ها و پول و مقام و لذت های دنیوی خلاصه می شود و همواره از فقر و مصیبت ها و .... ترسان است و مرگ برای او هیولایی است که هر روز از آن می گریزد.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
ریحانه حسن پور
چرا در بیشتر مواقع ما آدمها با مشکلات و سختی های زندگی مواجه می شویم؟
چرا انسان با سختی آفریده شده؟
چرا برای برخی آسان گرفته می شود ولی برای دیگری نه.چرا تبعیض؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : کسی حقی بر خدا ندارد. لذا تبعیضی معنا ندارد. تبعیض جایی است که دو نفر مستحق باشند اما به یکی داده شود و به دیگری داده نشود. چه کسی از خداوند طلبکار است ؟ خدا خواسته به کسی بیشتر بدهد به کسی کمتر.
مهم این است که هر کسی با هر چه دارد امتحان می شود و باید بر اساس نعمت هایی که خدا به او داده حساب پس دهدو در برابر مشکلات صبر کند. همچننی اگر کسی از نعمت خدا سوأ استفاده کرد و مال حرام جمع کرد مواخذه می شود و کسی که بتواند از بی عدالتی جلوگیری کند و حق مطلوم را از طالم بستاند و این کار را نکند عقاب می شود.
در کل، زندگی انسان در دنیا توأم با سختی است چرا که دنیا محل گذر و امتحان است و حیات حقیقی و جاودان در آخرت است. محل امتحان، محل راحتی و آسایش نیست
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
لیلا بخشی زاده
اگر نماز ستون دین است و اگر اولین چیزی که حساب می شود نماز است . پس چرا در سوره بقره آیه 83 نماز در هفتمین مورد اشاره شده است .
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : ممکن است چیزی در کل از سایر امور مهم تر باشد، اما در موقعیت های خاص برای تأکید سایر موارد یا نیاز خاص یک گروه یا دلایل دیگر تقدیم و تأخر آن تغییر یابد
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
سلام من فارغ التحصیل کارشناسی الهیات با گرایش فقه هستم چند ماه میشه دارم دنبال کار میگردم ولی با توجه به رشتم نمیتونم کارمناسبی پیدا کنم وازاین رشته زده شدم لطفا راهنماییم کنین ممنون
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : سلام علیکم
این قسمت مربوط به سوالات قرآنی است
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) علیخانی : چه دل شیدایی داره این مهمان؟!!!
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
حنان ساجدی
در تفسیر آیه 73 سوره انبیاء که حضرت علامه کلمه "اوحینا" را وحی تسدید و تایید می دانند و نه وحی تشریع، می خواهم بدانم فرق این دو وحی چیست و مثال هم بزنید لطفا؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : وحی تشریعی یعنی شریعت و منهاج خاص که انبیای داریا شریعت 5 نفر بودند. باقی انبیا وحی تشریعی ندارند یعنی دین جدیدی بر ایشان وحی نمی شود بلکه برای نشان دادن راه در زندگی آنها و تأیید آنها در مسیرشان و موارد دیگر از ناحیه غیب به آنها وحی می شود که در حقیقت وحی ای است که آنها را در مسیر دین شان تأیید و تحکیم می کند و به آن وحی تسدیدی گفته شده است.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
حافظ سنی
ایاجامعه مجازی تدبر فقط مخصوص اهل تشیع هست یاخیر؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : سلام علیکم
گدانندگان اصلی سایت از برادر شیعه هستند و طبیعتاً بسیاری مباحث ناظر به مبانی تشیع ارائه می شود اما از مشارکت برادران اهل تسنن نیز استقبال می کنیم.
موید باشید
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) علیخانی : به سلامتی داور یک صلوات!
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  • <<
  • <
  • تعداد صفحات : 195
  • >
  • >>