پرسش و پاسخ
پرسش از مشاوران سایت
بازدید کننده گرامی شما می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق سایت ما از مشاوران مذهبی سوال نمایید.
نام و نام خانوادگی :
نکته : پاسخ برای شما ایمیل خواهید شد آدرس الکترونیک :
موضوع :
متن سوال :
[ جستجو در آرشيو ]
آرشیو سوالات پرسیده شده
مهمان
آیا قصد ترک محرمات در نیت لازم است؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : متوجه سوالتان نشدم
به طور کلی برای ترک محرمات نیت لازم نیست. همان انجام ندادن کار حرام کفایت می کند.
اما در موارد خاص مانند عباداتی که در آنها ترک محرماتی شرط شده است مانند احرام باید برای ترک محرمات هم نیت کرد.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
محل احرام در محدوده مسجد شجره کجاست؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : سوالات احکام خود را از سایت مرجع خود بپرسید
با تشکر
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
حکم سعی از مسعای جدید چیست؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : سوالات احکام خود را از سایت مرجع خود بپرسید
با تشکر
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
اگر اول ماه در عربستان با ایران متفاوت بود تکلیف چیست؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : سوالات احکام خود را از سایت مرجع تقلید خود بپرسید
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) علیخانی : عجب!!!! آخه مهمان عزیز چه ربطی اول ماه به کشور عربستان؟!!!!! اگه اول ماه قمری منظورت هست، خوب یک تقویم شمسی بخر، توش ماه های قمری هم هست! اول و آخر و باقی روزهای ماه قمری هم توش نوشته!
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
علی سواری
سلام و تبریک ماه رمضان
سوالی که مدتها در ذهنم هست ولی پاسخی قانع برایش پیدا نکردم اینکه چرا در قرآن کریم بسیاری از علائم خط وجود ندارد؟ مثل علامت سوال یا تعجب یا ....
در حالیکه اعراب و شماره آیه نیز از همان ابتدا در متن کلام وحی وجود نداشتند.... ؟
ممنون - علی سواری
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : قرآن به صورت شفاهی نازل شده و مسلمانان نیز آن را حفظ می کردند و البته تعدادی کاتب قرآن نیز بودند مانند امیراالمومنین. اما به طور کلی خط در آن زمان چندان پیشرفته نبود و حتی نقطه نداشت و مدتی بعد نقطه و بعدا علائم اعراب اختراع شد.
علائم سجاوندی که زمان متاخرتری داشته است.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
سلام
چرا مطالب من از تاریخ 92/4/29 تا به حال تأیید نشده؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : سلام
این سوالات را در بخش تماس با ما طرح نمایید
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
پاسخ قرآن رابه کسانی که فکرمیکنندبارگناهشان رادیگران تحمل میکننددر آیه ی18فاطر چیست؟؟؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : و هیچ باربَردارنده‏اى بار [گناه‏] دیگرى را برنمى‏دارد، و اگر گرانبارى [دیگرى را به یارى‏] به سوى بارش فرا خواند چیزى از آن برداشته نمى‏شود، هر چند خویشاوند باشد. [تو] تنها کسانى را که از پروردگارشان در نهان مى‏ترسند و نماز برپا مى‏دارند، هشدار مى‏دهى؛ و هر کس پاکیزگى جوید تنها براى خود پاکیزگى مى‏جوید، و فرجام [کارها] به سوىِ خداست.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
کسانی که با یکدیگرنجوا میکنندازیک مطلب مهمی غافلند.آن مطلب چیست؟؟؟آیه ی 7مجادله
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : اینکه خدا همراه آنها است
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
10نعمت الهی که در آیات 18تا83سوره نحل آمده چیست؟؟؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : نعمت های زیادی است. به آیات مراجعه فرمایید
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مرضیه حیدری
با سلام
در تدبر قران دامنه استدلال عقلی تا چه حد است؟آیا اساساً ما در تدبر استدلال عقلی داریم؟برای مثال تدبر آیه 5 سوره جمعه می گوید یهودیانی که به تورات عمل نکردن مثل حماری میمانند که بار کتاب هایشان را بر دوش کشند. آیا ما در تدبر مجاز هستیم این را بسط بدهیم و بگوئیم دانشمندی هم که از علمش استفاده نکند نیز همینگونه است؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : سلام علیکم
اسفاده از عقل دلیل نمیخواهد.
اگر عقل در جایی حکم قطعی داشت می توان از ان در تدبر نیز استفاده کرد. اما رسیدن به حکم قطعی عقل نیازمند آشنایی با منطق و تمرین است انسان ممکن است به دام مغلطه بیافتد.
احکام ظی و احتمالی عقل نیز باید با نظر متخصیصین و با احتمال به قرآن نسبت داده شود.
موردی که شما اشاره کردید زمانی حکم عقلی قطعی است که شما بدانید ملاک حمار دانستن علمای یهود صرفاً عدم عمل به علم آنها است.
این مطلب را در مورد عالمان دینی که همان ویژگی ها را دارند.، می توان گفت. یعنی هر عالم دینی چنین حکمی دارد. اما سایر دانشمندان معلوم نیست.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  • <<
  • <
  • تعداد صفحات : 195
  • >
  • >>