1)
حسینی : شما دست و صورت خودتان را برای اطمینان با صابون و مواد لازم خواید شست مسلما تا آلودگی از شما دور شود یا نزدیک نشود حال با توجه به این مسئله خود دریاب ا،چه باید دریابی درباره دوستی های مجازی آیا
ما نمیدانیم که صابون برای ما ضرر دارد و باعث پوسته شدن در زمانهای طولانی میشود خب چاره چیست آیا باید صابون را هرگز استفاده نکنیم زیرا ممکن است سالها بعد به پوست اسیب وارد کند
خب چاره چیست آلودگی ها همه که آب پاک نمی شوند
آلوگی روی دست و صورت ما بماند آیا رنگ با آب پاک می شود
آىا ما نمیدانیم که بنزین برای پوست ضرر دارد خب چیکار کنیم
شغل نقاشی را کنار بگذاریم حالا دستکش دستمون کنیم اومدیم
مقداری رنگ روی صورتمون نشست راه حلش چی هست
دستمال چفیه برداریم دور صورتمون بندازیم
مثل فلسطینی ها حالا با این تفاسیر
دو نوع مثال زدم و مفهومش خیلی واضح بود
اولا اینکه بعضی چیزها برای انسان مضر است
در دراز مدت مثل صابون ولی همین صابون آلودگی رو پاک میکنه
دوما: ارگ رنگ روی دست و صورتمون بشینه
باید با تینر و بنزین پاکش کنیم
خب چرا پیشگیری نکنیم و لباس مناسب مانند چفیه و لباس کار
و دستکش از نشستن رنگ روی دست و صورتمون خودداری کنیم
و دیگر هم نیاز نیست نبزین و تینر رو یدست آغشته کنیم اینطوری
هم از ضرر رسیدن به بدن جلوگیری کرده ایم هم اینکه کارمان را درست
و اصولی پیش برده ایم در نهایت هم برای رفع آ,دگی سطحی
با صابون و آب دستمان را خواهیم شست و مثال برای صرف
نهار مشکلی نخواهیم دشات یا برای خواندن نماز
حالا به قول معروغ : خود بخوان آن حدیث
با سپاس فراوان از سوال خوبتان گل][گل]
ابراهیمی (داور) : سلام علیکم
1- ارتباط ذختر و پسر نامحرم، در صورت اجازه والدین و عدم قصد فساد و تحت شرایط دینی اشکالی ندارد.
2- یک اصل در دین وجود دارد که هدف وسیله را توجیه نمی کند. نمی شود برای دوری از یک گناه به سراغ گناه دیگر رفت بلکه باید مشکل را اساسی برطرف کرد. مشکل نیازهای جوانان در دوران مجردی فقط از طریق ازدواج (دائم و در شرایط خاص بصورت موقت) قابل حل است و این مسائل در دین مورد توجه قرار گرفته است.
3- مثال شما دوست گرامی برای بیان منظورتان اصلا مناسب نبود؛ زیرا دو چیز را که با هم ارتباطی ندارند، مقایسه کرده اید.
2)
جان محمدلو : سلام اینگونه دوستیها چون معمولا افراد حدود را رعایت نمیکنند مناسب نمیباشد
3)
یزدانی فر : این مطاب رو در لک سایت خوندم گغتم شاید دلایل خوبی برای رد کردن این دست روابط داشته باشه:
به گفته یک روانشناس دوستی های اینترنتی با وجود ماهیت مجازی آن و حضور شخصیت های کاذب در محیط الکترونیکی، یکی از عوامل نابسامانی در جامعه بوده و معضلات روانی و اجتماعی فراوانی را به همراه خواهد داشت.
فدایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دوستی های مجازی به نوعی زندگی دوم مخفی محسوب می شود گفت: این دوستی ها به دلیل ماهیت مجازی و حضور شخصیت های کاذب در محیط اینترنتی به شدت زندگی بشریت را تهدید می کند.
وی با تاکید بر اینکه جوانان به خصوص کسانی که دچار کمبود محبت و افراد گوشه گیر و خود کم بین هستند در معرض چنین دوستی هایی قرار می گیرند اذعان داشت: کم تحرکی، ارضای آنی، گمنامی و این ایده که در اینترنت تماس بدنی وجود ندارد، باعث گرایش بسیاری از افراد به سمت دوستی های اینترنتی شده است.
فدایی در ادامه با هشدار به افراد مبنی بر اینکه بسیاری از افراد برای سرگرمی و سوء استفاده های اخلاقی وارد فضای مجازی می شوند اظهار داشت: افسردگی، سرخوردگی، بی اعتمادی نسبت به افراد حتی در عالم واقع، پرخاشگری، سلب آرامش، آزادی و هدف ایجاد وابستگی های کاذب، فرار از خانه، خودکشی، افزایش دوستی های خیابانی از شایع ترین آسیب های دوستی های اینترنتی به شمار می آید.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین معضلات دوستی های اینترنتی، ازدواج های اینترنتی است تصریح کرد: طبق آمار ارائه شده 90 درصد از این ازدواج ها با آسیب طلاق مواجه هستند.
فدایی در خاتمه ضمن تأکید بر اینکه اینترنت و چت روم تأثیر انکار ناپذیر بر روی آسیب های اجتماعی – روانی جامعه خواهد داشت افزود: الفاظ و جملات بسیار زشت و شرم آور، فحاشی و انتشار پیام های شرک آور جنسی و ترویج بی حیایی، بخش لاینفک صداهای قابل استماع در چت روم هاست.