از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید پیام ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  مالکیت خدا به جهان هستی
آنچه در آسمان ها و زمین است که از آن جمله، شما انسان ها و اعمال شما است و آنچه که دل هاى شما کسب مى‏ کند، همه و همه ملک خدا است و خدا محیط به شما و مسلط و مشرف بر اعمال شما است و براى او هیچ تفاوتى ندارد که شما اعمالتان را علنى انجام دهید و یا پنهانى؛ هر جور انجام دهید خداوند شما را به آن محاسبه مى ‏کند. {لِلَّهِ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ وَ إِنْ تُبْدُوا ما فِی أَنْفُسِکُمْ أَوْ تُخْفُوهُ یُحاسِبْکُمْ بِهِ اللَّهُ}

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏2، ص: 670 و 671 قالب : اعتقادی موضوع اصلی : مالکیت خداوند گوینده : علامه طباطبایی
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  بدون عنوان - مرضيه اسدي
1- خداوند نسبت به عالم هستی ، هم مالک مطلق است و هم قادر مطلق.
2- اعمال ظاهری انسان از باطن او سرچشمه دارد و لذا اعمال انسان بیانگر و نشانگر طرز تفکر و اعتقادات درونی اوست. بنابراین میزان و منبع محاسبات اعمال و مجازات انسان ها ، نیات باطنی و افکار و ارده های درونی آن هاست. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ماهنامه بشیر قالب : اعتقادی موضوع اصلی : عمل انسان گوینده : مرضیه اسدی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  حالات قلبى انسان - مسعود ورزيده
علامه طباطبائى در تفسیر المیزان مى فرماید: حالات قلبى انسان دو نوع است : گاهى خطور است که بدون اختیار چیزى به ذهن مى آید و انسان هیچگونه تصمیمى بر آن نمى گیرد که آن خطور گناه نیست ، چون به دست ما نیست . امّا آن حالات روحى که سرچشمه ى اعمال بد انسان مى شود و در عمق روان ما پایگاه دارد، مورد مؤ اخذه قرار مى گیرد.
O ممکن است مراد آیه از کیفر حالات باطنى انسان ، گناهانى باشد که ذاتا جنبه درونى دارد و عمل قلب است ، مانند کفر و کتمان حقّ، نه مواردى که مقدّمه گناه بیرونى است .
O انسان ، در برابر روحیّات ، حالات و انگیزه هایش مسئول است و این مطلب مکرّر در قرآن آمده است . از آن جمله :
#(یؤ اخذکم بماکسبت قلوبکم )) خداوند شما را به آنچه دلهاى شما کسب نموده است مؤ اخذه مى کند.
(فانّه اثم قلبه )(براستى که کتمان کننده ، دل او گناهکار است .
(انّالسّمع و البصر والفؤ اد کلّ اولئک کان عنه مسئولا)() همانا گوش و چشم و دل ، هر کدام مورد سؤ ال هستند.
(انّ الّذین یحبّون ان تشیع الفاحشة فى الّذین امنوا لهم عذابٌ اءلیمٌ فى الدّنیا والاءخرة )(علاقه قبلى به شیوع گناه و فساد در میان مؤ منان ، سبب عذاب دنیا و آخرت است .
O حضرت على علیه السّلام مى فرمایند: مردم بر اساس ‍ افکار ونیّات خود مجازات مى شوند.(

[ برای مشاهده توضیحات کلیک کنید. ]

[ نظرات / امتیازها ]
منبع : تفسیرنور قالب : تفسیری موضوع اصلی : قلب- صدر گوینده : مسعود ورزیده
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.