از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
شماره صفحه : 566 حزب : 114 جزء : بیست و نهم سوره : حاقة
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید لغت ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  مرضيه اسدي - ابوالفضل بهرامپور
اَلحَاقَّۀ (حقّ) : آن واقعه حتمی [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
 » مهدی محمودیان
الْحَاقَّةُ : واقعه حتمی(روز قیامت) [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  آرش طوفاني - فرهنگ لاروس
الحاقّة : رستاخیز
 توضيح : الحاقّة: مونث حاقّ است. [ نظرات / امتیازها ]
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) : با سلام
تو نظرات دیدم خیلی مطمن به سوال دوسه تا دوستان درباره صیغه دختر جواب دادید نه نمیشه و اجازه پدر رو می خواد صدرصد

نه اینجور نیست ممنون میشم افراطی برخورد نکنید یه سرچ کنید تو نت می بینید هستن مرجع هایی که اجازه صیغه به دختره رشیده و بالغ را به خودش داده
2) طوفانی : متشکرم از نقد این دوست محترم، امّا بهتر بود در همان بخش پرسش و پاسخ انتقاد خود را پیگیری می فرمودند؛ چون ذیل این بخش تناسب موضوعی ندارد.
امّا از آن جایی که در این جا هم نقد خودشان را نسبت به بحث «لزوم اخذ اذن ولی(پدر یا جدّ پدری) در نکاح دختر باکره» بیان فرموده اند به احترام ایشان، مجبورم به نقد این عزیز توجّه کنم و لذا مطالب مختصر ذیل عرض می شود:
خدمت این دوست عزیز که نام ایشان قید نشده است، باید عرض شود که:
1. باید توجه داشت که «اذن پدر» در نکاح دختر باکره شرط قانونی است! و در مواد 1041 الی 1044 قانون مدنی ایران که منبعث از قول مشهور فقهای امامیه بوده و به تأیید شورای نگهبان هم رسیده است، این امر به صراحت ذکر شده است که نکاح دختر باکره موقوف به اذن ولی وی یعنی پدر یا جدّ پدری است. اگر پدر یا جدّ پدری نبود و یا ناموجه با نکاح دختر مخالفت می کردند، دختر می تواند موضوع را ضمن معرفی مشخصات مرد مورد علاقه اش به دادگاه اعلام و از دادگاه مدنی خاص حکم مربوطه را در صورت اثبات ادّعایش دریافت کند.
2- در لزوم اخذ اذن پدر برای نکاح دخترش، آنچه در سقوط اذن پدر ملاک است، سن و سال و فهم و بلوغ و عقل دختر نیست؛ بلکه باکره یا باکره نبودن دختر موضوع است. اگر مونّثی زن باشد، یعنی باکره نباشد، بی نیاز از اخذ اذن پدر برای نکاح خود با مردی که دوست دارد، می باشد.
3- دوست عزیز باید توجّه داشته باشند که این مسایل بر اساس حکم قانون باید بررسی شود، نه فتاوی فقها. چرا که در زمان تدوین قانون، فقهای شورای نگهبان عدم مغایرت قوانین با موازین اسلامی را بررسی می کنند! لذا قانون محل اعراب عمل حقوقی در عصر حاضر است!
4- در ضمن این دوست عزیز لطف کند و مستندات حرف خودشان را به طور دقیق بیان بفرمایند تا بدانیم که کدام فقیه و در کدام کتاب چنان فتوایی داده اند؟ تا بحث جنبه ی علمی پیدا کند.
بنده که ایم موارد را عرض می کنم، دکترای حقوق دارم و 9 سال است که وکیل دادگستری هم هستم. لذا با تدقیق و مستند سخنانم را ابراز می کنم.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.