لیست نکته های کورش فردين
از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
  سوره اعراف آیه 179 - معنای بَلْ هُمْ أَضَلُّ
در اعتقادات یهود خداوند متعال اقوام غیر یهود را مانند چهار پایان به جهت بهره کشی قوم یهود خلق نموده و این اعتقاد و قوم برگزیده دانستن خود در این قوم پایه ای برای سر پیچی آنان از دستورات الهی بسیاری گردیده . بطوری که کلیه دستورات مانند. حرام بودن ربا نزول و خونریزی و ... که مقرر گردیده . در نظر آنان که دیگر اقوام را انسان نمی بینند . در رابطه آنان با دیگر اقوام کاملا آزاد است . بااین استدلال نیاز آنان به کشاندن دیگر جوامع به خصلتهای مشخص چهار پایان امری لازم بوده که به انجام رسیده . و نماد موفقیت آنان قریب 26 سال پیش در وال استریت با مجسمه 3200 کیلویی از جنس برنز با نام گاو خشمگین نصب گردیده و هم اکنون نیز موجود است . و این گاو نماد خوش بینی به اقتصاد معرفی می گردد ، بطوری که در کل دنیا خوش بینان به اقتصاد خود را گاو خطاب می کنند . و جای تاسف است که نماد خود را در اقرار افراد هم گنجانده اند . و این در حالی است که ظاهر این گاو خشمگین و آماده جنگیدن است. چگونه خوش بینی اقتصاد را به عصبانیت و آماده مبارزه بودن گره بزنیم جز اینکه بگوییم ای انسان از وضع موجود خود هر چه که هست عصبانی باش . فقیری ،ثروتمندی راضی نباش خشمگین باش و برای بدست آوردن تکه ای بزرگتر از هر چه که هست همواره بجنگ . آری القای ظاهر این گاو به بینند گان خود چنین خصلتی می باشد . حال به درون خود توجه کنیم آیا این گاو در درون بیشتر نسل بشر در این زمان مشغول نجوا نمی باشد . پس چگونه با این خصیصه در وجود خود قوم یهود را تقبیح کنیم که 3200 سال پیش گوسااله سامری را مورد پرستش قرار دادند . و این در حالی بود که انسجام خود را از دست نداده بودند . اما ما گوساله وال استریت را به درون وجود خود برده و می پرستیم . و با خصیصه موجود در این گوساله اخلاقی متفرق کننده هم پیدا نموده ایم . پس باید اعتراف نمود دراین عصر که ما زندگی می کنیم . قوم یهود که اقتصاد جهان در دستان آنان می باشد . به هدف خود نائل گردیده اند. و این هدف را با دقت در زندگی چهار پایان و متوجه شدن به بی توجهی آنان به دیگر همنوعان خود و توجه بسیار به امیال مادی خود متوجه شده اند . بطوری که اگر چند صد گاو چند صد کیلویی که بسیار قوی هم بوده و همواره در یک گله در کنار هم قرار دارند . به نوبت شروع به ذبح نمودن توسط قصابی نحیف کنیم .مشاهده خواهیم کرد دیگر گاوها در حالی که به چرای خود مشغولند و در حال که مانند کر و کور و لالها صدای و تصویر همنوعان خود را که ذبح می شوند می بینند ،اما به عاقبت خود نمی اندیشند. و با بی توجهی حتی زبان به اعتراض باز نمی کنند. چه رسد به حمایت از همنوع با توان بالایی که می توانند بصورت فیزیکی اعمال کنند . بااین تصویر . ذکر شده ببینید در اقتصاد امروز چگونه خصلتهای چهار پایان ترویج داده می شود. البته برای دیگر اقوام غیر یهود . و این ادعا در آیات 99 تا 103 سوره آل عمران مشهود است . در ضمن در پروتکل بزرگان صهیون هم همینطور و نیز در عملکردشان هم به وضوح می توان دید برای نوع بشر توجه به منافع فردی به همراه آزادی منحط تجویز می کنند . اما در مقابل برای خود حتی نام مدرسه ها را نیز اتحاد می نامند . ونیز کمک به یهودیان فقیر را امری واجب می دانند در صورتی که برای ما بقی اقوام مراجعه به بانک و اخذ وامها با بهره سنگین را تجویز می کنند و تورم را موتور محرک این اوضاع قرار داده اند . حال ببینیم جوامع از بلایی که بی توجه به دشمنی یهود به سر خود آورده اند به اولئک کالانعام رسیده اند یاخیر . حال چطور بل هم اضل ؟دقت کنید در چهار پایان توجه به منافع خود بدون توجه به منافع دیگران به وضوح مشاهده می شود. اما ضربه زدن به همنوع برای منفعت بیشتر. مانند خصلتهایی چون زیر آب زنی ، تقلب ، کلاه برداری ،کم فروشی و ... دیده نمی شود وهمچنین در چهار پایان غرایض شهوانی با جلوگیری از انعقاد نطفه همراه نیست تا برای لذت بیشتر نسل خود را به مخاطره اندازد. ولی این موارد در اثر استفاده نادرست از قوه تعقل در انسان دیده می شود . که رفتن به سوی بل هم اضل را به وضوح می توان در جوامع امروزبشری مشاهده نمود. حال برای اصلاح باید در خصلتهای زنبور عسل دقت نمود . و درس انسانیت گرفت. این موجود الهی با وجود ضعف جسمی نسبت به انسان ، با ایثارو اتحاد خود در حراست از کل کندو و ملکه به محافظت بر می خیزند . به شکلی که تک تک افراد خود را فدای کل کندو می کنند . بطوری که هیچ انسان قوی هیکلی توانایی نزدیک شدن به کندو بدون تجهیزات لازم را ندارد . و این در حالی است که نه نیش یک زنبور اثر مهمی بر جان انسان دارد نه وزن اندک اون موجود توانی برای مقابله با انسان اما اتحاد و از خود گذشتن آنها موجب ورود تعداد زیادی نیش در اندکی از زمان به انسان می شود . که در این صورت می تواند موجبات مرگ را برای هر بنیه قوی بشری را فراهم کند . پس باید به نامهای جانوران و خصلتهای عنوان شده در قر آن به دقت نگریست . و درس گرفت . و دانست چگونه خصلتهای چهار پایان را در نسل بشر قوم یهود به کمک کفار تزریق نموده. و با درس گرفتن از زنبور عسل ابتدا به سوی انسانیت و جامعه انسانی حرکت کرد تا بتواند چامعه دینی در چنین بستری رشد و نمو پیداکند . و این مورد را به جرئت می توان مانع ظهور قائم (عج) نامید. پس باید به جد در ایجاد اتحاد و توجه به حقوق از مجرای دستورات قر آن و اهل بیت کوشید. ان شاء الله
قالب : تفسیری گوینده : کورش فردین
منبع : اعتقادات یهود موضوع اصلی : رابطه انسان و دنیا
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
  سوره مطففین آیه 1 - لقمه حلال و حرام
و نکته بسیار بسیار مهمی را به عرض می رسانم . بعضی از عزیزان نبود امکانات را دلیل مشکلات می دانند .و سر ریز شدن منابع را علاج مشکلات. و چیدمان تمامی برنامه های خود را بر این مبنا استوار نموده اند. اما باید دانست در نبود سیستمی شفاف که مانع از سوء استفاده افراد در اخذ در آمدهای نا مشروع شود ،خوردن لقمه حرام حد یقفی نخواهد داشت . که بتوان منابع را سر ریز نمود .و باید دانست لقمه حلال همچون آب شیرین و گوارا می باشد، یک یا نهایتا دو لیوان آن تشنه را سیراب می کند. اما سود ناشی از حرام چون آب شور بوده، که اگر هم بر دریایی از آن سوار باشی ذره ای از عطش شخص را نخواهد کاست . و نوشیدن از آن بر عطش خواهد افزود ، که نخواهد کاست .و خوش خیالی از سوی مسئولین در این خصوص به هیچ عنوان جایز نیست.
قالب : تفسیری گوینده : کورش فردین
منبع : خود قرآن موضوع اصلی : انسان
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) رمضانی (داور) : لطفا در بخش مربوطه یعنی بخش پیام وارد فرمایید.
  سوره بقرة آیه 282 - اقتصادی
این آیه با توجه به مقوله حق الناس ، نسبت به ما بقی احکام الهی از اهمیت بالاتری بر خوردار است . اما تا اکنون همچون یک توصیه خوب در حکومت اسلامی با آن برخورد شده ،در حالی که دستوری لازم الاجراست و با ید دانست از دستورات مربوط به حقوق الهی واجبتر است . چرا که هیچ حکم واجبی اینچنین به تفضیل نیامده که در این آیه در خصوص دین آمده . و آن هم توسط کلام وحی .در ثانی احکامی که با حق الناس مربوطند در درجه اهمیت بالاتر اما از مرتبه پایین تری نسبت به مابقی احکام چون نماز ،روزه ، خمس و.. بر خوردارهستند . و این آیه بسیار فراتر از آن چیزی که تفاسیر گوناگون بر آن قرار گرفته می باشد . و با اطمینان به عرض می رسانم این آیه نه یک دستور فردی بلکه یک سیستم الهی است .که باید در حکومت اسلامی پایه اقتصاد قرار گیرد . و اگر شهید صدر بزرگوار در کتاب "اقتصاد نا "در زمان خود به این پایه پر اهمیت پی بر ده بودند . اکنون با این همه مشکلات اقتصادی و حتی فرهنگی برخورد نمی کردیم .
قالب : اعتقادی گوینده : کورش فردین
منبع : خود قر آن موضوع اصلی : پول- مال
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
1) رمضانی (داور) : لطفا در بخش پیام وارد فرمایید.