از آیه: تا آیه:
انتخاب سوره :
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، شما هم می توانید نکته ای در سايت ثبت کنید، تا با نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود.
  معنای رحمت خداوند به پیامبران
در معنای رحمت چند احتمال است:
1- ممکن است مراد از رحمت، امامت باشد. همچنانکه در سوره انبیا که آن موهوب را صریحا نام برده است ائمه ای صالح خوانده و فرموده است: «وَ وَهَبْنا لَهُ إِسْحاقَ وَ یَعْقُوبَ نافِلَةً وَ کُلًّا جَعَلْنا صالِحِینَ وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا» (انبیا/72-73).
2- ممکن هم هست مراد از آن رحمت، تایید به روح القدس باشد. همچنانکه در سوره انبیا می فرماید: «وَ أَوْحَیْنا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیْراتِ» (انبیا/73) که به زودی معنایش خواهد آمد به آن اشاره می کند.
3- ممکن هم هست معنای آن مطلق ولایت الهی باشد. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج 14، ص: 81 قالب : تفسیری موضوع اصلی : پیامبران گوینده : علامه طباطبایی
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  ذکر خیر در میان مردم
کلمه لسان در جمله (وَ جَعَلْنا لَهُمْ لِسانَ صِدْقٍ عَلِیًّا) به طوری که کشاف (ج 3، ص 22) گفته است به معنای ذکر خیر در مردم و یا ذکر شر است که اگر به صدق اضافه شود معنایش ثنای جمیل مردم و ثنائی که در آن دروغ نباشد، می باشد. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج 14، ص: 81 قالب : لغوی موضوع اصلی : بدون موضوع گوینده : علامه طباطبایی
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  معنای رحمت خداوند به پیامبران
در معنای رحمت چند احتمال است:
1- ممکن است مراد از رحمت، امامت باشد. همچنانکه در سوره انبیا که آن موهوب را صریحا نام برده است ائمه‏ای صالح خوانده و فرموده است: «وَ وَهَبْنا لَهُ إِسْحاقَ وَ یَعْقُوبَ نافِلَةً وَ کُلًّا جَعَلْنا صالِحِینَ وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا» (انبیا/72-73).
2- ممکن هم هست مراد از آن رحمت، تایید به روح القدس باشد. همچنانکه در سوره انبیا می‏ فرماید: «وَ أَوْحَیْنا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیْراتِ» (انبیا/73) که به زودی معنایش خواهد آمد به آن اشاره می ‏کند.
3- ممکن هم هست معنای آن مطلق ولایت الهی باشد. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏14، ص: 81 قالب : تفسیری موضوع اصلی : پیامبران گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  ذکر خیر در میان مردم
کلمه لسان در جمله (وَ جَعَلْنا لَهُمْ لِسانَ صِدْقٍ عَلِیًّا) به طوری که کشاف (ج 3، ص 22) گفته ‏است به معنای ذکر خیر در مردم و یا ذکر شر است که اگر به صدق اضافه شود معنایش ثنای جمیل مردم و ثنائی که در آن دروغ نباشد، می ‏باشد. [ نظرات / امتیازها ]
منبع : ترجمه المیزان، ج‏14، ص: 81 قالب : لغوی موضوع اصلی : بدون موضوع گوینده : علامه طباطبایی
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.